71/29-р/к від 18.11.2019

Опубліковано 25 листопада 2019 року о 11:51

АНТИМОНОПОЛЬНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ

ХЕРСОНСЬКЕ ОБЛАСНЕ ТЕРИТОРІАЛЬНЕ ВІДДІЛЕННЯ

 

РІШЕННЯ

АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОЛЕГІЇ

 

Херсон

18 листопада 2019 року 71/29-р/к

 

Справа № 71/31-19

Про порушення законодавства

про захист економічної конкуренції

та накладення штрафу

Херсонським обласним територіальним відділенням Антимонопольного комітету України (далі – Відділення) здійснюється контроль щодо дотримання вимог законодавства про захист економічної конкуренції, створення конкурентного середовища та захист конкуренції у сфері державних закупівель, а також проводиться дослідження відповідних товарних ринків та процедур закупівель, проведених Управлінням транспортної, дорожньої інфраструктури і зв’язку Херсонської міської ради, Службою автомобільних доріг у Херсонській області та Департаментом будівництва та розвитку інфраструктури Херсонської обласної державної адміністрації та інших, із закупівлі послуг з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Херсонської області, утримання засобів зв’язку, ремонт покриття проїзної частини (ямковий ремонт покриття проїзної частини) тощо у 2016-2018 роках, що пов’язано зокрема, з процедурою, проведеною Благодатненською сільською радою із закупівлі послуг з поточного ремонту дороги (виправлення профілю основ гравійних з додаванням нового матеріалу) ділянки автодороги загального користування О221005 (Іванівка-Агаймани) – на Зелене Іванівського району Херсонській області (ДК 021:2015, код 45230000-8 - Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь) (оголошення про проведення процедури закупівлі, опубліковане на сайті «prozorro.gov.ua», ідентифікатор закупівлі UA-2017-07-25-000271-c) (далі – Процедура закупівлі).

У межах повноважень, передбачених статями 3, 17, 22 та 221 Закону України «Про Антимонопольний комітет України», Відділенням направлено на юридичну адресу учасника Процедури закупівлі фізичної особи — підприємця Карапетян Севади Артуровича (далі – ФОП Карапетян С.А.) (ідентифікаційний номер <<інформація з обмеженим доступом>>, місцезнаходження: Херсонська обл., <<інформація з обмеженим доступом>>) (далі – ФОП Карпетян С.А.) вимогу від 09.08.2019 № 71-02/1582 (далі – Вимога) про надання у десятиденний строк з дня її отримання інформації та копії документів.

Проте, у встановлений головою Відділення строк інформацію на Вимогу
ФОП Карапетян С.А. до Відділення не подано.

За результатами розгляду справи № 71/31-19 такі дії ФОП Карапетян С.А. кваліфіковано як порушення, передбачене пунктом 13 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції» (неподання інформації територіальному відділенню Антимонопольного комітету України у встановлені головою територіального відділення строки).

На порушника накладено штраф у розмірі 34000 (тридцять чотири тисячі) гривень.

Адміністративна колегія Херсонського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України, розглянувши матеріали справи № 71/31-19 про порушення ФОП Карапетян С.А. законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого пунктом 13 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції» (неподання інформації територіальному відділенню Антимонопольного комітету України у встановлені головою територіального відділення строки) та подання Відділу досліджень і розслідувань від 15.10.2019 № 71-03/60п про попередні висновки у справі № 71/31-19,

ВСТАНОВИЛА:

1.      Процесуальні дії

(1)               Відділенням здійснюється контроль щодо дотримання вимог законодавства про захист економічної конкуренції, створення конкурентного середовища та захист конкуренції у сфері державних закупівель, а також проводиться дослідження відповідних товарних ринків та процедур закупівель, проведених Управлінням транспортної, дорожньої інфраструктури і зв’язку Херсонської міської ради, Службою автомобільних доріг у Херсонській області та Департаментом будівництва та розвитку інфраструктури Херсонської обласної державної адміністрації та іншіх, із закупівлі послуг з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Херсонської області, утримання засобів зв’язку, ремонт покриття проїзної частини (ямковий ремонт покриття проїзної частини) тощо у 2016-2018 роках, що пов’язано зокрема, з процедурою, проведеною Благодатненською сільською радою із закупівлі послуг з поточного ремонту дороги (виправлення профілю основ гравійних з додаванням нового матеріалу) ділянки автодороги загального користування О221005 (Іванівка-Агаймани) – на Зелене Іванівського району Херсонській області (ДК 021:2015, код 45230000-8 - Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь) (оголошення про проведення процедури закупівлі, опубліковане на сайті «prozorro.gov.ua», ідентифікатор закупівлі UA-2017-07-25-000271-c).

(2)               У межах повноважень, та з метою виконання завдань, покладених на Відділення в частині здійснення контролю щодо дотримання вимог законодавства про захист економічної конкуренції, створення конкурентного середовища та захисту конкуренції у сфері державних закупівель, керуючись статями 3, 17, 22 та 221 Закону України «Про Антимонопольний комітет України», учаснику вказаної процедури закупівлі ФОП Карапетян С.А. на адресу: Херсонська обл., <<інформація з обмеженим доступом>>, направлено вимогу про надання інформації від 09.08.2019 № 71-02/1582.

(3)               У Вимозі ФОП Карапетян С.А. встановлено десятиденний строк для надання Відділенню визначеної у ній інформації та належним чином завірених копій документів.

(4)               Розпорядженням адміністративної колегії Відділення від 10.10.2019 № 71/31-рп/к розпочато розгляд справи № 71/31-19 (далі – Справа) за ознаками вчинення ФОП Карапетян С.А. порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого пунктом 13 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді неподання інформації територіальному відділенню Антимонопольного комітету України на вимогу голови Херсонського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України у встановлений ним строк.

(5)               Листом від 10.10.2019 № 71-02/1920 ФОП Карапетян С.А. повідомлено про початок розгляду Справи та направлено копію розпорядження адміністративної колегії Відділення від 10.10.2019 № 71/31-рп/к .

(6)               Рекомендованим листом № 7300305664595 ФОП Карапетян С.А. направлено копію подання про попередні висновки у Справі (супровідний лист Відділення від 15.10.2019
№ 71-02/1933).

(7)               Згідно з повернутим до Відділенням повідомленням про вручення поштового відправлення, рекомендований лист № 7300305664595 ФОП Карапетян С.А. вручено 17.10.2019.

(8)               Листом від 11.11.2019 №71-02/2035 ФОП Карапетян С.А. повідомлено про дату, місце і час розгляду Справи.

2.      Відповідач

(9)               Відповідачем у Справі (далі – Відповідач) є ФОП Карапетян С.А.

(10)           Як вбачається із відомостей щодо ФОП Карапетян С.А., які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі - ЄДР), основним видом діяльності підприємства є: код КВЕД 42.11 Будівництво доріг і автострад (основний).

(11)           Звідси, Відповідач є суб’єктом господарювання у розумінні статі 1 Закону України «Про захист економічної конкуренції».

3.      Обставини справи

(12)           Херсонським обласним територіальним відділенням Антимонопольного комітету України здійснюється контроль щодо дотримання вимог законодавства про захист економічної конкуренції, створення конкурентного середовища та захист конкуренції у сфері державних закупівель, а також проводиться дослідження відповідних товарних ринків та процедур закупівель, проведених Управлінням транспортної, дорожньої інфраструктури і зв’язку Херсонської міської ради, Службою автомобільних доріг у Херсонській області та Департаментом будівництва та розвитку інфраструктури Херсонської обласної державної адміністрації та іншіх, із закупівлі послуг з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Херсонської області, утримання засобів зв’язку, ремонт покриття проїзної частини (ямковий ремонт покриття проїзної частини) тощо у 2016-2018 роках, що пов’язано зокрема, з процедурою, проведеною Благодатненською сільською радою із закупівлі послуг з поточного ремонту дороги (виправлення профілю основ гравійних з додаванням нового матеріалу) ділянки автодороги загального користування О221005 (Іванівка-Агаймани) – на Зелене Іванівського району Херсонській області (ДК 021:2015, код 45230000-8 - Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь) (оголошення про проведення процедури закупівлі, опубліковане на сайті «prozorro.gov.ua» ідентифікатор закупівлі UA-2017-07-25-000271-c).

(13)           Для участі у Процедурі закупівлі тендерну пропозицію, серед інших, подано
ФОП Карапетян С.А.

(14)           В ході проведення дослідження у Відділення виникла необхідність в отриманні інформації від ФОП Карапетян С.А., як учасника Процедури закупівлі.

(15)           У зв’язку з цим, на підставі статей 3, 17, 22, 221 Закону України «Про Антимонопольний комітет України», статті 4 Закону України «Про захист економічної конкуренції», пунктів 3, 8 та 9 Положення про територіальне відділення Антимонопольного комітету України, затвердженого розпорядженням Антимонопольного комітету України 23.02.2001 № 32-р, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30.03.2001 за № 291/5482, на адресу
ФОП Карапетян С.А.: 75200, Херсонська обл., смт Чаплинка, вул. Шкільна, 40, Відділенням було направлено вимогу від 09.08.2019 № 71-02/1582 про надання інформації та встановлено десятиденний строк для надання Відділенню визначеної у ній інформації та належним чином завірених копій документів.

(16)           У Вимозі запитувалась інформація та копії документів щодо господарської діяльності
ФОП Карапетян С.А., пов’язаної з участю у Процедурі закупівлі.

(17)           При цьому, у Вимозі було вказано, що відповідно до статті 22 Закону, вимоги голови територіального відділення Антимонопольного комітету України в межах його компетенції є обов’язковими для виконання у визначені ними строки.

(18)           Згідно зі статтею 221 цього ж Закону, суб’єкти господарювання, об’єднання, органи влади, органи місцевого самоврядування, органи адміністративно-господарського управління та контролю, інші юридичні особи, їх структурні підрозділи, філії, представництва, їх посадові особи та працівник, фізичні особи зобов’язані на вимогу голови територіального відділення Антимонопольного комітету України подавати документи, предмети чи інші носії інформації, пояснення, іншу інформацію, в тому числі з обмеженим доступом та банківську таємницю, необхідну для виконання територіальним відділенням завдань, передбачених чинним законодавством про захист економічної конкуренції.

(19)           Одночасно у Вимозі зазначалось, зокрема про те, що відповідно до пунктів 13, 14, 15 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції» неподання інформації у встановлені строки, подання інформації в неповному обсязі у встановлені строки, подання недостовірної інформації є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції і тягнуть за собою відповідальність, встановлену статтею 52 цього Закону.

(20)           Вимогу ФОП Карапетян С.А. направлено рекомендованим листом № 7300305198748 з повідомленням про вручення.

(21)           Згідно з повернутим до Відділення повідомленням про вручення поштового відправлення, Вимогу ФОП Карапетян С.А. вручено 14.08.2019.

(22)           Листом від 23.08.2019 № б/н ФОП Карапетян С.А. у відповідь на Вимогу повідомлено Відділенню, що надати запитувану у Вимозі інформацію та копії документів неможливо у зв’язку з тим, що документи які стосуються діяльності ФОП Карапетян С.А. втрачено. Для отримання необхідної інформації ФОП Карапетян С.А. запропонував Відділенню звернутися до державних органів, юридичних осіб та публічних державних реєстрів. При цьому, документів, які б підтверджували факт втрати документації, пов’язаної з господарською діяльністю ФОП Карапетян С.А. (зокрема, копію звернення до правоохоронних органів з приводу втрати документів) Відділенню не надано.

(23)           Проте, зі змісту Вимоги вбачається, що переважна більшість запитуваної у Вимозі інформації не може бути отримана Відділенням з інших джерел (у т.ч. державних органів, юридичних осіб та публічних державних реєстрів), окрім як від ФОП Карапетян С.А.

(24)           Так, наприклад, повна та достовірна інформація щодо:

- осіб, які безпосередньо займалися підготовкою та розміщенням документів, що подавались на Процедуру закупівлі у складі Пропозиції Суб’єкта господарювання (ПІБ, місце роботи, посада, контактні телефони осіб) та безпосередньо приймали участь від імені Підприємця у електронному аукціоні в межах системи «Прозоро»;

- чи подавав Суб’єкт господарювання Замовнику пропозицію конкурсних торгів (надалі- Пропозиція) з метою участі у Процедурі закупівлі, шляхом розміщення пропозиції та доданих документів у систему «Прозоро»?

-    чи використовувались Суб’єктом господарювання, у тому числі представниками або працівниками Суб’єкта господарювання, для підготовки документів, що подавались на Процедуру закупівлі у складі Пропозиції Суб’єкта господарювання, шаблони документів, таблиці, форми документів, зразки документів тощо, у тому числі й в електронному вигляді, крім тих шаблонів документів, таблиць, форм документів, зразків документів тощо, що містились в Документаціях?

-    чи залучав Суб’єкт господарювання, у тому числі працівники та/або представники Суб’єкта господарювання, до підготовки, збору документів (пропозицій, довідок та інших документів, що були отримані від органів державної влади, інших суб’єктів господарювання тощо), а також для безпосередньої участі від імені Підприємця у електронному аукціоні в межах системи «Прозоро» у Процедурі закупівлі, в якій Суб’єкт господарювання брав участь, третіх осіб (суб’єктів господарювання, фізичних осіб. що не є працівниками Суб’єкта господарювання, тощо)?

-    чи використовувались Суб'єктом господарювання, у тому числі представниками та/або працівниками Суб’єкта господарювання, під час підготовки Пропозиції, що подавалась Суб’єктом господарювання для участі у Процедурі закупівлі документи (матеріали тощо), які були взяті з відкритих джерел (ресурсів тощо), доступних для інших суб’єктів господарювання, та/або джерел (ресурсів тощо), які доступні обмеженому колу осіб (суб’єктам господарювання, фізичним особам тощо), зокрема, із засобів масової інформації (ЗМІ), мережі «Інтернет», відкритих баз даних тощо?

-   всіх колишніх та працюючих співробітників Суб’єкта господарювання, які будь-яким чином залучалися до підготовки та/або збору документів, інформації тощо для участі у Процедурі закупівлі (ПІБ, посада, контактний телефон);

-   про всі номери телефонів, в т.ч. мобільних, стаціонарних, факсів та електронних поштових адрес (е-таіl), що належали/належать та використовувались/використовуються Суб’єктом господарювання протягом періоду 2016-2017 років. Інформацію надати з підтверджуючими доказами (договір про надання телекомунікаційних послуг тощо);

-    про всі фактичні та юридичні адреси Суб’єкта господарювання протягом періоду 2016-2017 років, з наданням підтверджуючих доказів, зокрема відповідних договорів оренди чи свідоцтва про право власності;

-   усіх без виключення пристроїв (комп’ютери, ноутбуки, мобільні телефони, тощо), з яких Суб’єкт господарювання здійснював дії, пов'язані з участю у Процедурі закупівлі (перегляд, завантаження ПКТ, участь в аукціоні тощо);

-      формування цінових пропозицій (обгрунтування ціни, калькуляції) для участі у зазначених вище торгах;

-   тощо,

може бути надана виключно ФОП Карапетян С.А., як учасником Процедури закупівлі.

(25)                         Таким чином, у Відділення відсутня інформація, запитувана у вимозі від 09.08.2019 № 71-02/1582, зокрема, відповіді на перелічені вище питання Вимоги.

(26)                       Неподання ФОП Карапетян С.А. інформації на Вимогу перешкоджає Відділенню у здійсненні передбачених законодавством повноважень, зокрема, здійсненні контролю щодо дотримання вимог законодавства про захист економічної конкуренції, створення конкурентного середовища та захисту конкуренції під час проведення Процедури закупівлі.

 

 

4. Кваліфікація дій Відповідача

(27)                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         Повноваження Антимонопольного комітету України та його територіальних відділень визначаються Законом України «Про Антимонопольний комітет України», Положенням про територіальне відділення Антимонопольного комітету України, (затвердженим розпорядженням Антимонопольного комітету України від 23.02.2001 № 32-р, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 30.03.2001 за № 291/5482, із подальшими змінами) та іншими законодавчими актами.

(28)                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         Відповідно до статей 7 і 17 Закону України «Про Антимонопольний комітет України» у сфері здійснення контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції голова територіального відділення має повноваження при розгляді заяв і справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції, проведенні перевірки та в інших передбачених законом випадках вимагати від суб’єктів господарювання інформацію, об'єднань, органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, їх посадових осіб і працівників, інших фізичних та юридичних осіб інформацію, в тому числі з обмеженим доступом.

(29)                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         При цьому, відповідно до статті 22 Закону України «Про Антимонопольний комітет України» вимоги голови територіального відділення в межах його компетенції є обов’язковими для виконання у визначені ними строки.

(30)                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         Згідно зі статтею 221 цього ж Закону, суб’єкти господарювання, об’єднання, органи влади, органи місцевого самоврядування, органи адміністративно-господарського управління та контролю, інші юридичні особи, їх структурні підрозділи, філії, представництва, їх посадові особи та працівник, фізичні особи зобов’язані на вимогу голови територіального відділення Антимонопольного комітету України подавати документи, предмети чи інші носії інформації, пояснення, іншу інформацію, в тому числі з обмеженим доступом та банківську таємницю, необхідну для виконання територіальним відділенням завдань, передбачених чинним законодавством про захист економічної конкуренції.

(31)                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         Згідно з пунктом 13 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції» неподання інформації територіальному відділенню Антимонопольного комітету України у встановлені головою територіального відділення Антимонопольного комітету України строки, є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції.

(32)                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         Таким чином, дії ФОП Карапетян С.А., у вигляді неподання інформації територіальному відділенню Антимонопольного комітету України у встановлені головою територіального відділення строки, є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченим пунктом 13 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді неподання інформації територіальному відділенню Антимонопольного комітету України у встановлені головою територіального відділення строки.

5.        Заперечення відповідача та їх спростування

(33)           Зауважень та/або заперечень до змісту подання з попередніми висновками у Справі
ФОП Карапетян С.А. до Відділення не подало.

6.        Остаточні висновки адміністративної колегії Відділення у справі

(34)           Таким чином, доказами, зібраними у Справі доводиться висновок адміністративної колегії Відділення про те, що дії (бездіяльність) ФОП Карапетян С.А., у вигляді неподання інформації Херсонському обласному територіальному відділенню Антимонопольного комітету України на вимогу голови Херсонського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 09.08.2019 № 71-02/1582 у встановлений ним строк, є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченим пунктом 13 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції».

(35)           Відповідно до статті 51 Закону України «Про захист економічної конкуренції», порушення законодавства про захист економічної конкуренції тягне за собою відповідальність, встановлену законом.

7. Визначення розміру штрафу

(36)           Відповідно до частини другої статті 52 Закону України «Про захист економічної конкуренції» за порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбачене, зокрема, пунктом 13 статті 50 цього Закону, накладається штраф у розмірі до одного відсотка доходу (виручки) суб’єкта господарювання від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за останній звітний рік, що передував року, в якому накладається штраф.

(37)           Згідно з частиною п’ятою статті 52 Закону України «Про захист економічної конкуренції», якщо доходу (виручки) немає або відповідач на вимогу органів Антимонопольного комітету України, голови його територіального відділення не надав розмір доходу (виручки), штраф, передбачений, зокрема, абзацом четвертим частини другої цієї статті накладається у розмірі до двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

(38)           Станом на дату прийняття рішення у Відділення відсутня інформація щодо доходу (виручки) ФОП Карапетян С.А. від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за 2018 рік.

(39)           Ураховуючи викладене, керуючись статтями 7 і 14 Закону України «Про Антимонопольний комітет України», статтями 48 та 52 Закону України «Про захист економічної конкуренції», пунктами 3 і 11 Положення про територіальне відділення Антимонопольного комітету України, затвердженого розпорядженням Антимонопольного комітету України від 23 лютого 2001 року №32-р, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30 березня 2001 року за
№ 291/5482 та пунктом 32 Правил розгляду заяв і справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції, затверджених розпорядженням Антимонопольного комітету України від 19 квітня 1994 року №5, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 6 травня 1994 року за №90/299 (у редакції розпорядження Антимонопольного комітету України від 29 червня 1998 року №169-р) (із змінами), адміністративна колегія Херсонського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України

ПОСТАНОВИЛА:

1.         Визнати, що фізична особа — підприємець Карапетян Севада Артурович (ідентифікаційний номер <<інформація з обмеженим доступом>>, місцезнаходження: Херсонська обл., <<інформація з обмеженим доступом>>) не подавши інформацію Херсонському обласному територіальному відділенню Антимонопольного комітету України на вимогу Херсонського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 09.08.2019 № 71-02/1582 у встановлений головою територіального відділення строк вчинило порушення, передбачене пунктом 13 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції».

2.         За порушення, зазначене у пункті 1 резолютивної частини цього рішення, накласти на фізичну особу — підприємця Карапетян Севаду Артуровича (ідентифікаційний номер 3203103756) штраф у розмірі 34000 (тридцять чотири тисячі) грн.

Штраф підлягає сплаті у двомісячний строк з дня одержання рішення.

Відповідно до статті 56 Закону України «Про захист економічної конкуренції» протягом п’яти днів з дня сплати штрафу суб’єкт господарювання зобов’язаний надіслати до Херсонського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України документи, що підтверджують сплату штрафу.

Рішення може бути оскаржене до господарського суду у двомісячний строк з дня його одержання. Цей строк не може бути поновлено.

 

 

Голова адміністративної колегії -

Голова територіального відділення А.Г. Кашнікович

 

Більше за темою

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux