71/22-р/к від 15.08.2019

Опубліковано 20 серпня 2019 року о 11:34

АНТИМОНОПОЛЬНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ

ХЕРСОНСЬКЕ ОБЛАСНЕ ТЕРИТОРІАЛЬНЕ ВІДДІЛЕННЯ

 

РІШЕННЯ

АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОЛЕГІЇ

 

Херсон

15 серпня 2019 року 71/22-р/к

 

Справа № 71/12-19

Про порушення законодавства

про захист економічної конкуренції

та накладення штрафу

Херсонським обласним територіальним Відділенням Антимонопольного комітету України (далі – Відділення) розглядається звернення Управління захисту економіки в Херсонській області Департаменту захисту економіки Національної поліції України від 05.04.2018 року № 2261/39/120/01-2018 щодо порушення фізичною особою-підприємцем Папаскірі Теоною Джемалівною (далі – ФОП Папаскірі Т.Д.) (ідентифікаційний код (інформація з обмеженим доступом), місцезнаходження: (Інформація з обмеженим доступом) законодавства про захист економічної конкуренції під час участі у процедурах закупівель, проведених Централізованою бухгалтерією по обслуговуванню закладів освіти Генічеської районної ради Херсонської області із закупівлі вершкового масла (жирність не нижче 72%) ДК 021:2015: 15530000-2 — Вершкове масло (оголошення про проведення процедури закупівлі, опубліковане на сайті «prozorro.gov.ua», ідентифікатор закупівлі UA-2018-02-19-002200-c (далі – Процедура закупівлі 1) та із закупівлі кисломолочного сиру (творога), сиру сичужного (твердого) ДК 021:2015: 15540000-5 — Сирні продукти (оголошення про проведення процедури закупівлі, опубліковане на сайті «prozorro.gov.ua», ідентифікатор закупівлі UA-2018-02-19-002197-c (далі – Процедура закупівлі 2).

У межах повноважень, передбачених статями 3, 17, 22 та 221 Закону України «Про Антимонопольний комітет України», Відділенням направлено учаснику вказаних процедур закупівель ФОП Папаскірі Т.Д. на адресу: (інформація з обмеженим доступом), вимогу від 23.04.2018 № 2-25/326 (далі – Вимога) про надання у десятиденний строк з дня її отримання інформації та належним чином завірених копій документів.

Проте, у встановлений у вимозі від 23.04.2018 №2-25/326 строк ФОП Папаскірі Т.Д. запитувану у Вимозі інформацію Відділенню не подано.

За результатами розгляду справи № 71/12-19 такі дії ФОП Папаскірі Т.Д. кваліфіковано як порушення, передбачене пунктом 13 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції» (неподання інформації територіальному відділенню Антимонопольного комітету України у встановлені головою територіального відділення строки).

На порушника накладено штраф у розмірі 14400 (чотирнадцять тисяч чотириста) гривень.

Адміністративна колегія Херсонського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України, розглянувши матеріали справи № 71/12-19 про порушення ФОП Папаскірі Т.Д. законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого пунктом 13 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції» (неподання інформації територіальному відділенню Антимонопольного комітету України у встановлені головою територіального відділення строки) та подання Відділу досліджень і розслідувань від 03.07.2019 № 71-03/41п про попередні висновки у справі № 71/12-19,

ВСТАНОВИЛА:

1.      Процесуальні дії

(1)               Відділенням, розглядається звернення Управління захисту економіки в Херсонській області Департаменту захисту економіки Національної поліції України від 05.04.2018 року № 2261/39/120/01-2018 щодо порушення ФОП Папаскірі Т.Д. законодавства про захист економічної конкуренції під час участі у Процедурах закупівель 1 та 2.

(2)               У межах повноважень, та з метою виконання завдань, покладених на Відділення в частині здійснення контролю щодо дотримання вимог законодавства про захист економічної конкуренції, створення конкурентного середовища та захисту конкуренції у сфері державних закупівель, керуючись статями 3, 17, 22 та 221 Закону України «Про Антимонопольний комітет України», учаснику вказаних процедур закупівель ФОП Папаскірі Т.Д. на адресу: (інформація з обмеженим доступом), Відділенням направлено вимогу від 23.04.2018 № 2-25/326 про надання у десятиденний строк з дня її отримання інформації та належним чином завірених копій документів.

(3)               Розпорядженням адміністративної колегії Відділення від 19.04.2019
№ 71/12-рп/к розпочато розгляд справи № 71/12-19 (далі – Справа) за ознаками вчинення ФОП Папаскірі Т.Д. порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого пунктом 13 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді неподання інформації територіальному відділенню Антимонопольного комітету України на вимогу Херсонського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України у встановлений
головою Відділення строк.

(4)               Рекомендованим листом № 7300304497083 від 23.04.2019 ФОП Папаскірі Т.Д. на адресу: (інформація з обмеженим доступом), направлено повідомлення про початок розгляду Справи та копію розпорядження адміністративної колегії Відділення від 19.04.2019 № 71/12-рп/к.

(5)               Рекомендованим листом № 7350104580986 з повідомленням про вручення поштового відправлення ФОП Папаскірі Т.Д. направлено копію подання про попередні висновки у Справі (супровідний лист Відділення від 03.07.2019 № 71-02/1366, вручено 20.07.2019).

(6)               Листом від 02.08.2019 №71-02/1543 ФОП Папаскірі Т.Д повідомлено про дату, місце і час розгляду Справи.

(7)               Листом від 29.07.2019 № б/н ФОП Папаскірі Т.Д. надано відповідь на подання про попередні висновки у Справі.

 

2.      Відповідач

(8)               Відповідачем у Справі (далі – Відповідач) є

(3)               ФОП Папаскірі Т.Д. (ідентифікаційний номер (інформація з обмеженим доступом).

 

(9)               Як вбачається із відомостей щодо ФОП Папаскірі Т.Д., які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі - ЄДР), основним видом діяльності підприємця є: Код КВЕД 46.32 Оптова торгівля м'ясом і м'ясними продуктами.

(10)           Звідси, Відповідач є суб’єктом господарювання у розумінні статі 1 Закону України «Про захист економічної конкуренції».

3.      Обставини справи

(11)           Відділенням, розглядається звернення Управління захисту економіки в Херсонській області Департаменту захисту економіки Національної поліції України від 05.04.2018 року № 2261/39/120/01-2018 щодо порушення ФОП Папаскірі Т.Д. законодавства про захист економічної конкуренції під час участі у Процедурах закупівель 1 та 2.

(12)           Для участі у Процедурах закупівель 1 та 2 тендерні пропозиції, серед інших, подала ФОП Папаскірі Т.Д.

(13)           В ході проведення дослідження у Відділення виникла необхідність в отриманні інформації від ФОП Папаскірі Т.Д., як учасника Процедур закупівель 1 та 2.

(14)           У межах повноважень, та з метою виконання завдань, покладених на Відділення в частині здійснення контролю щодо дотримання вимог законодавства про захист економічної конкуренції, створення конкурентного середовища та захисту конкуренції у сфері державних закупівель, керуючись статями 3, 17, 22 та 221 Закону України «Про Антимонопольний комітет України», учаснику вказаних процедур закупівель ФОП Папаскірі Т.Д. на адресу: (інформація з обмеженим доступом), Відділенням направлено вимогу від 23.04.2018 № 2-25/326 про надання у десятиденний строк з дня її отримання інформації та належним чином завірених копій документів.

(15)           У Вимозі запитувалась інформація та копії документів, зокрема, щодо господарської діяльності ФОП Папаскірі Т.Д., пов’язаної з участю у Процедурах закупівель 1 та 2.

(16)           При цьому, у Вимозі було вказано, що відповідно до статті 22 Закону, вимоги голови територіального відділення Антимонопольного комітету України в межах його компетенції є обов’язковими для виконання у визначені ними строки.

(17)           Згідно зі статтею 221 цього ж Закону, суб’єкти господарювання, об’єднання, органи влади, органи місцевого самоврядування, органи адміністративно-господарського управління та контролю, інші юридичні особи, їх структурні підрозділи, філії, представництва, їх посадові особи та працівник, фізичні особи зобов’язані на вимогу голови територіального відділення Антимонопольного комітету України подавати документи, предмети чи інші носії інформації, пояснення, іншу інформацію, в тому числі з обмеженим доступом та банківську таємницю, необхідну для виконання територіальним відділенням завдань, передбачених чинним законодавством про захист економічної конкуренції.

(18)           Одночасно у Вимозі зазначалось, зокрема про те, що відповідно до пунктів 13, 14, 15 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції» неподання інформації у встановлені строки, подання інформації в неповному обсязі у встановлені строки, подання недостовірної інформації є порушеннями законодавства про захист економічної конкуренції і тягнуть за собою відповідальність, встановлену статтею 52 цього Закону.

(19)           Вимогу ФОП Папаскірі Т.Д. направлено рекомендованим листом 7300336126052.

(20)           Згідно з листом Запорізької дирекції ПАТ «Укрпошта» від 25.07.2018
№ 20-14-В-25870, рекомендований лист № 7300336126052 вручено 28.04.2018 особисто ФОП Папаскірі Т.Д.

(21)           Таким чином, враховуючи встановлений головою Відділення десятиденний строк, відповідь ФОП Папаскірі Т.Д. мала бути подана Відділенню до 08.05.2018 (включно).

(22)           Оскільки, у встановлений строк ФОП Папаскірі Т.Д. відповідь на Вимогу Відділенню не подано та з питання продовження терміну надання інформації на Вимогу
суб’єкт господарювання до Відділення не звертався, підприємцю було направлено рекомендований лист № 7300333871202 від 07.06.2018 № 71-02/140, у якому більш детально обґрунтовано підстави витребування інформації та повноваження голови Відділення стосовно вимагання інформації (в тому числі з обмеженим доступом) та встановлено п’ятиденний строк надання інформації на Вимогу з дня отримання цього листа.

(23)           Згідно з листом Запорізької дирекції ПАТ «Укрпошта» від 25.02.2019 № 04-16-95, рекомендований лист № 7300333871202 вручено 12.06.2018 особисто
ФОП Папаскірі Т.Д.

(24)           На адресу Відділення 22.06.2018 надійшов лист ФОП Папаскірі Т.Д. б/н, в якому вона, посилаючись на сімейні обставини, просить продовжити строк надання відповіді на Вимогу до 02.07.2018.

(25)           Відділення, у відповідь на лист ФОП Папаскірі Т.Д., листом від 26.06.2018
№ 71-02/256 повідомило про погодження перенесення терміну надання відповіді на Вимогу до 02.07.2018.

(26)           У встановлені строки ФОП Папаскірі Т.Д. Відділенню відповідь на Вимогу не подано та з питання продовження терміну надання інформації на Вимогу ФОП Папаскірі Т.Д. до Відділення повторно не зверталася.

(27)           Неподання ФОП Папаскірі Т.Д. інформації на Вимогу перешкоджає Відділенню у здійсненні передбачених законодавством повноважень, в тому числі, розгляді звернення Управління захисту економіки в Херсонській області Департаменту захисту економіки Національної поліції України від 05.04.2018 року № 2261/39/120/01-2018 та встановленні можливих порушень законодавства про захист економічної конкуренції під час участі у Процедурах закупівель 1 та 2.

4. Кваліфікація дій Відповідача

(28)           Повноваження Антимонопольного комітету України та його територіальних відділень визначаються Законом України «Про Антимонопольний комітет України», Положенням про територіальне відділення Антимонопольного комітету України, (затвердженим розпорядженням Антимонопольного комітету України від 23.02.2001 № 32-р, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 30.03.2001 за № 291/5482, із подальшими змінами) та іншими законодавчими актами.

(29)           Відповідно до статей 7 і 17 Закону України «Про Антимонопольний комітет України» у сфері здійснення контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції голова територіального відділення має повноваження при розгляді заяв і справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції, проведенні перевірки та в інших передбачених законом випадках вимагати від суб’єктів господарювання інформацію, об'єднань, органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, їх посадових осіб і працівників, інших фізичних та юридичних осіб інформацію, в тому числі з обмеженим доступом.

(30)           При цьому, відповідно до статті 22 Закону України «Про Антимонопольний комітет України» вимоги голови територіального відділення в межах його компетенції є обов’язковими для виконання у визначені ними строки.

(31)           Згідно зі статтею 221 цього ж Закону, суб’єкти господарювання, об’єднання, органи влади, органи місцевого самоврядування, органи адміністративно-господарського управління та контролю, інші юридичні особи, їх структурні підрозділи, філії, представництва, їх посадові особи та працівник, фізичні особи зобов’язані на вимогу голови територіального відділення Антимонопольного комітету України подавати документи, предмети чи інші носії інформації, пояснення, іншу інформацію, в тому числі з обмеженим доступом та банківську таємницю, необхідну для виконання територіальним відділенням завдань, передбачених чинним законодавством про захист економічної конкуренції.

(32)           Згідно з пунктом 13 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції» неподання інформації територіальному відділенню Антимонопольного комітету України у встановлені головою територіального відділення Антимонопольного комітету України строки, є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції.

(33)           Таким чином, дії ФОП Папаскірі Т.Д., у вигляді неподання інформації територіальному відділенню Антимонопольного комітету України у встановлені головою територіального відділення строки, є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченим пунктом 13 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді неподання інформації територіальному відділенню Антимонопольного комітету України у встановлені головою територіального відділення строки.

5.        Заперечення відповідача та їх спростування

(34)           На подання від 03.07.2019 № 71-03/41п з попередніми висновками у Справі
від ФОП Папаскірі Т.Д. до Відділення надійшов лист від 29.07.2019 № б/н, згідно з яким ФОП Папаскірі Т.Д. вчинення нею порушення законодавства про захист економічної конкуренції не визнає, та зазначає, що вся запитувана у Вимозі інформація розміщена у вільному доступіна сайті
prozorro.gov.ua.

(35)           Зазначене спростовується тим, що в системі «Прозоро» розміщена виключно інформація, яка вимагається тендерною документацією замовника кожної конкретної процедури закупівлі. При цьому, на сайті prozorro.gov.ua не міститься інформація, зокрема, на наступні пункти Вимоги:

П.2. Перелік осіб, які безпосередньо займалися підготовкою документів, що подавались на Процедури закупівлі 1 та 3 у складі пропозицій Суб’єкта господарювання (ПІБ, місце роботи, посада, контактні телефони осіб) та безпосередньо приймали участь від імені Підприємця у електронному аукціоні в межах системи «Prozorro».

П.3. Чи є Суб’єкт господарювання та його представники і співробітники пов’язаними особами із іншими учасниками Процедур закупівлі 1 та 3?

П.5. Чи проводилися Замовником, у тому числі їх представниками та/або працівниками, наради, консультації, збори, розмови тощо з представниками або працівниками Суб’єкта господарювання під час підготовки та проведення Процедур закупівлі 1 та 3?

П.6. Чи надсилалися (надавалися) Замовником додатково, крім наявних у документації конкурсних торгів (надалі – Документація), Суб’єкту господарювання шаблони (форми, зразки тощо) для підготовки документів, у тому числі в електронному вигляді, поданих у складі Пропозицій на участь у Процедурах закупівлі 1 та 3?

П.8. Чи залучав Суб’єкт господарювання, у тому числі працівники та/або представники Суб’єкта господарювання, до підготовки, збору документів (пропозицій, довідок та інших документів, що були отримані від органів державної влади, інших суб’єктів господарювання тощо), а також для безпосередньої участі від імені Підприємця у електронних аукціонах в межах системи «Prozorro» у Процедурах закупівлі 1 та 3, в яких Суб’єкт господарювання брав участь, третіх осіб (суб’єктів господарювання, фізичних осіб, що не є працівниками Суб’єкта господарювання, тощо)?

П.10. Інформацію про всіх колишніх та працюючих співробітників Суб’єкта господарювання, які будь-яким чином залучалися до підготовки та/або збору документів, інформації тощо для участі у Процедурах закупівлі 1 та 3 (ПІБ, посада, контактний телефон) по кожній процедурі окремо.

(36)           Крім цього, ФОП Папаскірі Т.Д. не надано Відділенню посилання, за яким у вільному доступі розміщено заппитувану у вимозі інформацію.

(37)           В свою чергу, розміщення запитуваної у Вимозі інформації у вільному доступі не звільняє ФОП Папаскірі Т.Д. від обов’язку її надання у повному обсязі на вимогу голови територіального відділення Антимонопольного комітету України у встановлений ним строк.

6.        Остаточні висновки адміністративної колегії Відділення у справі

(38)           Таким чином, доказами, зібраними у Справі доводиться висновок адміністративної колегії Відділення про те, що дії (бездіяльність) ФОП Папаскірі Т.Д., у вигляді неподання інформації Херсонському обласному територіальному відділенню Антимонопольного комітету України на вимогу Херсонського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 23.04.2018
№ 2-25/326 у встановлений головою Відділення строк, є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченим пунктом 13 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції».

(39)           Відповідно до статті 51 Закону України «Про захист економічної конкуренції», порушення законодавства про захист економічної конкуренції тягне за собою відповідальність, встановлену законом.

7. Визначення розміру штрафу

(40)           Відповідно до частини другої статті 52 Закону України «Про захист економічної конкуренції» за порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбачене, зокрема, пунктом 13 статті 50 цього Закону, накладається штраф у розмірі до одного відсотка доходу (виручки) суб’єкта господарювання від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за останній звітний рік, що передував року, в якому накладається штраф.

(41)           Дохід (виручка) ФОП Папаскірі Т.Д. від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за 2018 рік становить (інформація з обмеженим доступом) гривень (згідно з листом ГУ ДФС у Запорізькій обл. від 05.04.2019 № 19652/08-01-13-01-10).

(42)           Ураховуючи викладене, керуючись статтями 7 і 14 Закону України «Про Антимонопольний комітет України», статтями 48 та 52 Закону України «Про захист економічної конкуренції», пунктами 3 і 11 Положення про територіальне відділення Антимонопольного комітету України, затвердженого розпорядженням Антимонопольного комітету України від 23 лютого 2001 року №32-р, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30 березня 2001 року за № 291/5482 та пунктом 32 Правил розгляду заяв і справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції, затверджених розпорядженням Антимонопольного комітету України від 19 квітня 1994 року №5, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 6 травня 1994 року за №90/299 (у редакції розпорядження Антимонопольного комітету України від 29 червня 1998 року №169-р) (із змінами), адміністративна колегія Херсонського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України

 

ПОСТАНОВИЛА:

1.          Визнати що фізична особа-підприємець Папаскірі Т.Д. (ідентифікаційний код (інформація з обмеженим доступом), місцезнаходження: (інформація з обмеженим доступом) не подавши інформацію Херсонському обласному територіальному відділенню Антимонопольного комітету України на вимогу Херсонського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 23.04.2018 № 2-25/326 у встановлений головою територіального відділення строк вчинила порушення, передбачене пунктом 13 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції».

2.         За порушення, зазначене у пункті 1 резолютивної частини цього рішення, накласти на фізичну особу-підприємця Папаскірі Т.Д. (ідентифікаційний код (інформація з обмеженим доступом) штраф у розмірі 14400 (чотирнадцять тисяч чотириста) гривень.

Штраф підлягає сплаті у двомісячний строк з дня одержання рішення.

Відповідно до статті 56 Закону України «Про захист економічної конкуренції» протягом п’яти днів з дня сплати штрафу суб’єкт господарювання зобов’язаний надіслати до Херсонського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України документи, що підтверджують сплату штрафу.

Рішення може бути оскаржене до господарського суду у двомісячний строк з дня його одержання. Цей строк не може бути поновлено.

 

 

Голова адміністративної колегії -

В.о. голови територіального відділення А.Г. Кашнікович

 

Більше за темою

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux