РОЗПОРЯДЖЕННЯ АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОЛЕГІЇ МИКОЛАЇВСЬКОГО ОБЛАСНОГО ТЕРИТОРІАЛЬНОГО ВІДДІЛЕННЯ ВІД 15.11.2016 №84-р

Опубліковано 07 грудня 2016 року о 14:41

АНТИМОНОПОЛЬНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ

МИКОЛАЇВСЬКЕ ОБЛАСНЕ ТЕРИТОРІАЛЬНЕ ВІДДІЛЕННЯ

 

РОЗПОРЯДЖЕННЯ

АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОЛЕГІЇ

 

15 листопада 2016 р. №84-р

 

Справа №2-26.250/78-2016

 

Про початок розгляду справи

про порушення законодавства

про захист економічної конкуренції

 

 

Адміністративна колегія Миколаївського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України, розглянувши подання другого відділу досліджень та розслідувань про початок розгляду справи від 15.11.2016 №2-06/286-пр та відповідні матеріали,

ВСТАНОВИЛА:

 

Миколаївським обласним територіальним відділенням Антимонопольного комітету України (надалі – Відділення, територіальне відділення) проводиться дослідження товарних ринків, в тому числі ринків надання житлово-комунальних послуг, послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій тощо, а також здійснюється державний контроль за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції, у тому числі законодавства про захист від недобросовісної конкуренції, з боку суб’єктів господарювання, що здійснюють діяльність на цих ринках.

Одним із учасників цих ринків є приватне підприємство "ЖЕК-10" (надалі – ПП "ЖЕК-10", Підприємство), код ЄДРПОУ 37844488 (адреса: 54040, м. Миколаїв, вул. Привокзальна, 24Б).

З метою повного та об’єктивного дослідження обставин, які можуть містити ознаки порушень законодавства про захист економічної конкуренції, Відділенням на адресу ПП "ЖЕК-10" була направлена вимога про надання інформації від 16.01.2016 №2-292/80-61 (надалі – Вимога).

Вимогою була запитана інформація, необхідна для проведення дослідження, а саме: інформація про керівний склад Підприємства, відомості про майно, яке перебуває на балансі Підприємства, вичерпний перелік платних послуг (товарів, робіт), які надавались Підприємством протягом 2013-2016 років, інформація та копії підтверджуючих документів щодо цін (тарифів) на послуги з наданням відповідних розрахунків, інформація щодо проведення Підприємством аварійно-відновлювальних робіт протягом 2013-2016 років тощо.

Крім того, у Вимозі було звернуто увагу Підприємства, що відповідно до положень статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції" невиконання вимог голови територіального відділення Антимонопольного комітету України, а саме: неподання інформації у встановлені ним строки, подання інформації не в повному обсязі або подання недостовірної інформації тягне за собою відповідальність, передбачену законодавством, у вигляді штрафу.

Відповідно до частини першої статті 62 Закону України "Про захист економічної конкуренції" строки, в межах яких вчиняються відповідні дії, встановлюються законодавством про захист економічної конкуренції, а також органами Антимонопольного комітету України, головою територіального відділення Антимонопольного комітету України. Зазначені строки визначаються календарною датою, зазначенням події, що повинна неминуче настати, чи періодом часу.

Частиною другою статті 62 Закону України «Про захист економічної конкуренції» визначено, що перебіг строку, який обчислюється роками, місяцями або днями, починається наступного дня після календарної дати або настання події, якими визначено його початок. У разі, коли останній день припадає на неробочий день, днем закінчення строку вважається перший наступний за ним робочий день.

Згідно з частиною третьою статті 62 вказаного Закону строк не вважається пропущеним, якщо до його закінчення необхідні документи здано на пошту.

Отже, на підставі вищенаведеного, Підприємство, в силу приписів законодавства про захист економічної конкуренції, було зобов’язано надати до Відділення або здати на пошту інформацію, що вимагалась Вимогою, у встановлені головою Відділення строки.

Вимога відповідно до повідомлення про вручення поштового відправлення №5400126982468 була вручена Підприємству 27.01.2016. Телефонограмою від 28.01.2016 Підприємство повідомило, що (далі мовою оригіналу) "Лист МОТВ АМК України вих. від 16.01.2016 №2-292/80-61 отримано Підприємством 27.01.2016.".

У Вимозі ПП "ЖЕК-10" пропонувалось надати Відділенню:

- протягом 10-ти календарних днів з дня отримання Вимоги інформацію та копії документів (з усіма їх невід’ємними частинами) на питання пунктів 3, 4, 8, 15, 18 Вимоги;

- протягом 17-ти календарних днів з дня отримання Вимоги інформацію та копії документів (з усіма їх невід’ємними частинами) на питання пунктів 1, 5-7, 16 Вимоги;

- протягом 25-ти календарних днів з дня отримання Вимоги інформацію та копії документів (з усіма їх невід’ємними частинами) на питання пунктів 2, 10 (10.1-10.4), 14 (14.1, 14.2) Вимоги;

- протягом 30-ти календарних днів з дня отримання Вимоги інформацію та копії документів (з усіма їх невід’ємними частинами) на питання пунктів 9, 11-13, 17 Вимоги.

Від так, враховуючи вищезазначені приписи законодавства про захист економічної конкуренції та дату отримання Підприємством Вимоги, строк надання інформації спливав:

- на питання пунктів 3, 4, 8, 15, 18 Вимоги 06.02.2016;

- на питання пунктів 1, 5-7, 16 Вимоги 13.02.2016;

- на питання пунктів 2, 10 (10.1-10.4), 14 (14.1, 14.2) Вимоги 21.02.2016;

- на питання пунктів 9, 11-13, 17 Вимоги 26.02.2016.

Листом від 29.01.2016 №18 Підприємство, посилаючись на положення Закону України "Про захист персональних даних", Закону України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи" щодо заборони проведення контролюючими органами перевірки підприємств, установ та організацій, фізичних осіб-підприємців з обсягом доходу до 20 мільйонів гривень за попередній календарний рік, відмовило територіальному відділенню в наданні інформації, обґрунтовуючи тим, що Вимога Відділення втручається у службову інформацію ПП "ЖЕК-10".

Листом від 08.02.2016 №2-292/80-197 територіальним відділенням Підприємству було надано роз’яснення щодо положень чинного законодавства та, зокрема положень законодавства, на які Підприємство посилалось у своєму листі від 29.01.2016 №18. Так, у своєму листі територіальне відділення роз'яснило ПП "ЖЕК-10" повноваження територіального відділення Антимонопольного комітету України, голови територіального відділення вимагати від суб’єктів господарювання, об’єднань, органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, їх посадових осіб інформацію, у тому числі з обмеженим доступом, необхідну для дослідження ринків, а також інформацію про реалізацію конкурентної політики. Також Відділення в цьому листі повідомило Підприємству про обов’язок суб’єктів господарювання надавати у встановлені головою територіального відділення строки інформацію та документи, визначені вимогами територіального відділення.

Листом від 10.02.2016 (вх. від 10.02.2016 №80-03/274) ПП "ЖЕК-10" повідомило територіальному відділенню, що у зв’язку з відсутністю технічної можливості (коштів для придбання паперу, фарби та ксерокса, та іншого) Підприємство не може надати Відділенню копії документів, визначених Вимогою від 16.01.2016 №2-292/80-61. Додатково Підприємство повідомило, що не заперечує проти вивчення Відділенням всіх перерахованих у Вимозі документів у приміщенні ПП "ЖЕК-10".

На момент отримання територіальним відділенням вищевказаного листа Підприємства був чинним Закон України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи", пунктом 3 Прикінцевих положень якого визначена заборона контролюючим органам проводити перевірки підприємств, установ та організацій, фізичних осіб-підприємців з обсягом доходу до 20 мільйонів гривень за попередній календарний рік.

Відтак перевірка додержання законодавства про захист економічної конкуренції ПП "ЖЕК-10" не була здійснена, оскільки Відділення не мало жодних правових підстав для проведення даної перевірки.

Також положеннями Вимоги встановлено, зокрема наступне:

"За бажанням, замість паперових копій запитуваних документів можуть бути надані їх фото, скановані копії або оригінали.

Інформація, що надається в електронному вигляді, має бути записана на оптичному носії інформації типу CD-Recordable або DVD-Recordable (без можливості перезапису інформації). Характеристики оптичного носія інформації (марка, серійний номер, колір тощо) мають бути зазначені в листі-відповіді на цю вимогу. Серійний номер є індивідуальним для кожного оптичного носія.

Неподання інформації в електронному вигляді та не зазначення або невірне зазначення реквізитів цифрового носія буде вважатися Відділенням як неподання такої інформації."

Відтак, Підприємству була запропонована альтернатива щодо форми надання інформації на Вимогу. Зокрема ПП "ЖЕК-10" могло надати інформацію в друкованому або електронному вигляді.

Отже, Відділення не може прийняти до уваги пояснення та пропозиції, надані листом Підприємства від 10.02.2016 (вх. від 10.02.2016 №80-03/274).

 

1. Згідно положень Вимоги 06.02.2016 було останнім терміном, коли Підприємству пропонувалося надати територіальному відділенню інформацію та копії документів (з усіма їх невід’ємними частинами) на пункти 3, 4, 8, 15, 18 Вимоги.

Інформацію на питання пункту 3 Вимоги Підприємство надало безпосередньо до Відділення без використання послуг поштового зв’язку листом від 09.02.2016 (вх. від 09.02.2016 №80-03/257).

Аналіз інформації, наданої Підприємством на питання пункту 3 Вимоги, свідчить про ознаки того, що ПП "ЖЕК-10" подало до Відділення неповну інформацію, разом з тим порушивши строк надання інформації, встановлений головою територіального відділення.

Так, інформацію на пункт 3 Вимоги Підприємство мало надати до 06.02.2016, проте, порушуючи вимоги територіального відділення, надало інформацію 09.02.2016.

Також Підприємство надало інформацію лише на один пункт Вимоги, в той час як станом на 06.02.2016 мало надати відповідь на п’ять пунктів Вимоги (3, 4, 8, 15, 18).

Аналізуючи інформацію, надану на пункт 3 Вимоги, територіальним відділенням встановлено, що пункт 3 Вимоги містить пропозицію надати Відділенню інформацію про керівний склад, бухгалтера/головного бухгалтера Підприємства. Інформацію за 2015 рік та січень 2016 року окремо. Натомість, Підприємством була надана одна таблиця без визначення періоду, за який подається інформація. Відтак, інформація надана Підприємством, не відповідає поставленому в пункті 3 Вимоги питанню, а отже не може бути використана Відділенням для проведення повного та об’єктивного дослідження обставин, які можуть містити ознаки порушень законодавства про захист економічної конкуренції.

Отже, дії Підприємства у вигляді неподання інформації у встановлені головою Відділення строки на питання пунктів 4 ,8, 15, 18 Вимоги містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого пунктом 13 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції".

 

2. Інформацію та копії документів (з усіма їх невід’ємними частинами) на пункти 1, 5-7, 16 Підприємству було запропоновано надати до 13.02.2016 включно.

Проте, інформацію на питання вказаних пунктів Вимоги Підприємство у встановлені головою територіального відділення строки, так само як і після їх спливу, не надало.

Отже, дії Підприємства у вигляді неподання інформації у встановлені головою Відділення строки на питання пунктів 1, 5-7, 16 Вимоги містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого пунктом 13 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції".

 

3. Відділенням встановлено, що інформацію та копії документів (з усіма їх невід’ємними частинами) на пункти 2, 10 (10.1-10.4), 14 (14.1, 14,2) Підприємству було запропоновано надати до 21.02.2016 включно.

Проте, інформацію на питання вказаних пунктів Вимоги Підприємство у встановлені головою територіального відділення строки, так само як і після їх спливу, не надало.

Отже, дії Підприємства у вигляді неподання інформації у встановлені головою Відділення строки на питання пунктів 2, 10 (10.1-10.4), 14 (14.1, 14.2) Вимоги містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого пунктом 13 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції".

 

4. Відділенням встановлено, що інформацію та копії документів (з усіма їх невід’ємними частинами) на пункти 9, 11-13, 17 Підприємству було запропоновано надати до 26.02.2016 включно.

Проте, інформацію на питання вказаних пунктів Вимоги Підприємство у встановлені головою територіального відділення строки, так само як і після їх спливу, не надало.

Отже, дії Підприємства у вигляді неподання інформації у встановлені головою Відділення строки на питання пунктів 9, 11-13, 17 Вимоги мають ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого пунктом 13 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції".

Згідно з пунктом 1 частини третьої статті 7 Закону України «Про Антимонопольний комітет України» у сфері формування та реалізації конкурентної політики, сприяння розвитку конкуренції, нормативного і методичного забезпечення Антимонопольного комітету України (надалі - Комітет) та застосування законодавства про захист економічної конкуренції Комітет має повноваження, зокрема вимагати від суб’єктів господарювання, об’єднань, органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, їх посадових осіб інформацію, у тому числі з обмеженим доступом, необхідну для дослідження ринків, а також інформацію про реалізацію конкурентної політики.

Голова територіального відділення Комітету має повноваження, між іншим, при розгляді заяв і справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції, проведенні перевірки та в інших передбачених законом випадках вимагати від суб’єктів господарювання, об’єднань, органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, їх посадових осіб і працівників, інших фізичних та юридичних осіб інформацію, в тому числі з обмеженим доступом; проводити дослідження ринку, визначати межі товарного ринку, а також становище, в тому числі монопольне (домінуюче), суб’єктів господарювання на цьому ринку та приймати відповідні рішення (розпорядження).

Аналогічні повноваження встановлені й Положенням про територіальне відділення Антимонопольного комітету України, затвердженим розпорядженням Антимонопольного комітету України від 23.02.2001 №32-р, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 30.03.2001 за №291/5482, зокрема пункт 3 передбачає, що територіальне відділення Комітету має повноваження вимагати від суб’єктів господарювання, об’єднань, органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, їх посадових осіб інформацію, у тому числі з обмеженим доступом, необхідну для дослідження ринків, а також інформацію про реалізацію конкурентної політики.

Відповідно до статті 221 Закону України «Про Антимонопольний комітет України» суб’єкти господарювання, об’єднання, органи влади, органи місцевого самоврядування, органи адміністративно-господарського управління та контролю, інші юридичні особи, їх структурні підрозділи, філії, представництва, їх посадові особи та працівники, фізичні особи зобов’язані на вимогу органу Антимонопольного комітету України, голови територіального відділення Антимонопольного комітету України, уповноважених ними працівників Антимонопольного комітету України, його територіального відділення подавати документи, предмети чи інші носії інформації, пояснення, іншу інформацію, в тому числі з обмеженим доступом та банківську таємницю, необхідну для виконання Антимонопольним комітетом України, його територіальними відділеннями завдань, передбачених законодавством про захист економічної конкуренції.

Виходячи зі змісту статті 22 Закону України «Про Антимонопольний комітет України», розпорядження, рішення та вимоги органу Комітету, голови територіального відділення Комітету щодо подання суб’єктами господарювання документів, інформації тощо, необхідних для виконання цими органами завдань, передбачених законодавством про захист економічної конкуренції, є обов’язковими для виконання у визначені ним строки.

Отже, вищезазначені приписи законодавства про захист економічної конкуренції, маючи на меті забезпечення реалізації основних завдань, визначених статтею 3 Закону України «Про Антимонопольний комітет України», наділяють територіальні відділення Антимонопольного комітету України правом збирати та отримувати інформацію, в тому числі з обмеженим доступом, та банківську таємницю, зокрема і під час проведення дослідження товарних ринків.

Поведінка ПП "ЖЕК-10", яка полягає у неподанні необхідної інформації та документів, унеможливлює проведення Відділенням повного, всебічного та об’єктивного дослідження обставин, які можуть містити ознаки порушень законодавства про захист економічної конкуренції.

Таким чином, з огляду на вищенаведене, в діях Підприємства містяться ознаки чотирьох порушень, передбачених пунктом 13 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді:

1) неподання інформації Відділенню на питання пунктів 4, 8, 15, 18 вимоги про надання інформації від 16.01.2016 №2-292/80-61 у встановлений головою Відділення строк;

2) неподання інформації Відділенню на питання пунктів 1, 5-7, 16 вимоги про надання інформації від 16.01.2016 №2-292/80-61 у встановлений головою Відділення строк;

3) неподання інформації Відділенню на питання пунктів 2, 10 (10.1-10.4), 14 (14.1, 14.2) вимоги про надання інформації від 16.01.2016 №2-292/80-61 у встановлений головою Відділення строк;

4) неподання інформації Відділенню на питання пунктів 9, 11-13, 17 вимоги про надання інформації від 16.01.2016 №2-292/80-61 у встановлений головою Відділення строк.

Враховуючи викладене, керуючись статтями 7, 14 Закону України «Про Антимонопольний комітет України», статтями 36, 37 Закону України «Про захист економічної конкуренції», пунктами 3, 11 Положення про територіальне відділення Антимонопольного комітету України, затвердженого розпорядженням Антимонопольного комітету України від 23.02.2001 №32-р, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30.03.2001 за №291/5482, та пунктами 5, 203, 21 Правил розгляду заяв і справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції, затверджених розпорядженням Антимонопольного комітету України від 19.04.1994 №5, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 06.05.1994 за №90/299, (у редакції розпорядження Антимонопольного комітету України від 29.06.1998 №169-р) (із змінами), адміністративна колегія Миколаївського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України

 

ПОСТАНОВИЛА:

 

1. Розпочати розгляд справи за ознаками вчинення приватним підприємством "ЖЕК-10", ідентифікаційний код 37844488, чотирьох порушень, передбачених пунктом 13 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції", а саме:

- неподання інформації територіальному відділенню на питання пунктів 4, 8, 15, 18 вимоги про надання інформації від 16.01.2016 №2-292/80-61 у встановлений головою територіального відділення строк;

- неподання інформації територіальному відділенню на питання пунктів 1, 5-7, 16 вимоги про надання інформації від 16.01.2016 №2-292/80-61 у встановлений головою територіального відділення строк;

- неподання інформації територіальному відділенню на питання пунктів 2, 10 (10.1-10.4), 14 (14.1, 14.2) вимоги про надання інформації від 16.01.2016 №2-292/80-61 у встановлений головою територіального відділення строк;

- неподання інформації територіальному відділенню на питання пунктів 9, 11-13, 17 вимоги про надання інформації від 16.01.2016 №2-292/80-61 у встановлений головою територіального відділення строк.

 

2. Доручити провести розслідування, збір та аналіз доказів у справі другому відділу досліджень та розслідувань територіального відділення.

 

Більше за темою

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux