
АНТИМОНОПОЛЬНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ
МИКОЛАЇВСЬКЕ ОБЛАСНЕ ТЕРИТОРІАЛЬНЕ ВІДДІЛЕННЯ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОЛЕГІЇ
15 листопада 2016 р. №87-р
Справа №2-26.250/81-2016
Про початок розгляду справи
про порушення законодавства
про захист економічної конкуренції
Адміністративна колегія Миколаївського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України, розглянувши подання другого відділу досліджень та розслідувань про початок розгляду справи від 15.11.2016 №2-06/287-пр та відповідні матеріали,
ВСТАНОВИЛА:
Миколаївським обласним територіальним відділенням Антимонопольного комітету України (надалі – Відділення, територіальне відділення) проводиться дослідження товарних ринків, в тому числі ринків надання житлово-комунальних послуг, послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій тощо, а також здійснюється державний контроль за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції, у тому числі законодавства про захист від недобросовісної конкуренції, з боку суб’єктів господарювання, що здійснюють діяльність на цих ринках.
Одним із учасників цих ринків є приватне підприємство "ЖЕД-10" (надалі – ПП "ЖЕД-10"), код ЄДРПОУ 37206614 (адреса:
Відділення звертає увагу, що за даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (https://usr.minjust.gov.ua) 29 вересня 2016 року було здійснено державну реєстрацію змін до установчих документів ПП "ЖЕД-10", зокрема щодо найменування, а саме: найменування "Приватне підприємство "ЖЕД-10"" змінено на "Приватне підприємство "Перша Миколаївська управляюча компанія"" (надалі – ПП "Перша Миколаївська управляюча компанія").
Отже, шляхом зміни найменування ПП "ЖЕД-10" стало ПП "Перша Миколаївська управляюча компанія" (надалі - Підприємство) за кодом ЄДРПОУ 37206614.
З метою повного, всебічного та об’єктивного дослідження обставин, які можуть містити ознаки порушень законодавства про захист економічної конкуренції, Відділенням на адресу ПП "ЖЕД-10" була направлена вимога про надання інформації від 16.01.2016 №2-292/80-60 (надалі - Вимога).
Зокрема Вимогою була запитана інформація, необхідна для проведення дослідження, а саме: інформація про керівний склад ТОВ "ЖЕД-10", відомості про майно, яке перебуває на балансі ПП "ЖЕД-10", вичерпний перелік платних послуг (товарів, робіт), які ним надавались протягом 2013-2016 років, інформація та копії підтверджуючих документів щодо цін (тарифів) на послуги з наданням відповідних розрахунків, інформація щодо проведення ПП "ЖЕД-10" аварійно-відновлювальних робіт протягом 2013-2016 років та інше.
Крім того, у Вимозі було звернуто увагу, що відповідно до положень статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції" невиконання вимог голови територіального відділення Антимонопольного комітету України, а саме: неподання інформації у встановлені ним строки, подання інформації не в повному обсязі або подання недостовірної інформації тягне за собою відповідальність, передбачену законодавством, у вигляді штрафу.
Відповідно до частини першої статті 62 Закону України "Про захист економічної конкуренції" строки, в межах яких вчиняються відповідні дії, встановлюються законодавством про захист економічної конкуренції, а також органами Антимонопольного комітету України, головою територіального відділення Антимонопольного комітету України. Зазначені строки визначаються календарною датою, зазначенням події, що повинна неминуче настати, чи періодом часу.
Частиною другою статті 62 Закону України «Про захист економічної конкуренції» визначено, що перебіг строку, який обчислюється роками, місяцями або днями, починається наступного дня після календарної дати або настання події, якими визначено його початок. У разі, коли останній день припадає на неробочий день, днем закінчення строку вважається перший наступний за ним робочий день.
Згідно з частиною третьою статті 62 вказаного Закону строк не вважається пропущеним, якщо до його закінчення необхідні документи здано на пошту.
Отже, на підставі вищенаведеного, в силу приписів законодавства про захист економічної конкуренції ПП "ЖЕД-10" було зобов’язано надати до Відділення або здати на пошту інформацію, що вимагалась Вимогою, у встановлені головою Відділення строки.
Вимога відповідно до повідомлення про вручення поштового відправлення №5400126982468 була вручена 27.01.2016. Телефонограмою від 28.01.2016 ПП "ЖЕД-10" повідомило, що (далі мовою оригіналу) "Лист МОТВ АМК України вих. від 16.01.2016 №2-292/80-60 отримано 27.01.2016."
У Вимозі пропонувалось надати Відділенню:
- протягом 10-ти календарних днів з дня отримання Вимоги інформацію та копії документів ( з усіма їх невід’ємними частинами) на питання пунктів 3, 4, 8, 15, 18 Вимоги;
- протягом 17-ти календарних днів з дня отримання Вимоги інформацію та копії документів ( з усіма їх невід’ємними частинами) на питання пунктів 1, 5-7, 16 Вимоги;
- протягом 25-ти календарних днів з дня отримання Вимоги інформацію та копії документів (з усіма їх невід’ємними частинами) на питання пунктів 2, 10 (10.1-10.4), 14 (14.1, 14.2) Вимоги;
- протягом 30-ти календарних днів з дня отримання Вимоги інформацію та копії документів ( з усіма їх невід’ємними частинами) на питання пунктів 9, 11-13, 17 Вимоги.
Відтак, враховуючи приписи законодавства про захист економічної конкуренції та дату отримання Вимоги, строк надання інформації спливав:
- на питання пунктів 3, 4, 8, 15, 18 Вимоги 06.02.2016;
- на питання пунктів 1, 5-7, 16 Вимоги 13.02.2016;
- на питання пунктів 2, 10 (10.1-10.4), 14(14.1, 14.2) Вимоги 21.02.2016;
- на питання пунктів 9, 11-13, 17 Вимоги 26.02.2016.
1. Згідно положень Вимоги, 06.02.2016 було останнім терміном, коли ПП "ЖЕД-10" пропонувалось надати територіальному відділенню інформацію та копії документів (з усіма їх невід’ємними частинами) на пункти 3, 4, 8, 15, 18 Вимоги.
Проте, інформацію на питання вище визначених пунктів Вимоги ПП "ЖЕД-10 у встановлені головою територіального відділення строки, так само як і після їх спливу, не надало.
Отже, дії Підприємства у вигляді неподання інформації у встановлені головою Відділення строки на питання пунктів 3, 4, 8, 15, 18 Вимоги мають ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого пунктом 13 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції".
2. Також, інформацію та копії документів (з усіма їх невід’ємними частинами) на пункти 1, 5-7, 16 Вимоги ПП "ЖЕД-10" було запропоновано надати до 13.02.2016 включно.
Проте, інформацію на питання вище визначених пунктів Вимоги Підприємство у встановлені головою територіального відділення строки, так само як і після їх спливу, не надало.
Отже, дії Підприємства у вигляді неподання інформації у встановлені головою Відділення строки на питання пунктів 1, 5-7, 16 Вимоги мають ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого пунктом 13 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції"
3. Також, інформацію та копії документів (з усіма їх невід’ємними частинами) на пункти 2, 10 (10.1-10.4), 14 (14.1, 14,2) Вимоги ПП "ЖЕД-10" було запропоновано надати до 21.02.2016 включно.
Проте, інформацію на питання вище визначених пунктів Вимоги Підприємство у встановлені головою територіального відділення строки, так само як і після їх спливу, не надало.
Отже, дії Підприємства у вигляді неподання інформації у встановлені головою Відділення строки на питання пунктів 2, 10 (10.1-10.4), 14 (14.1, 14.2) Вимоги мають ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого пунктом 13 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції".
4.Також, інформацію та копії документів (з усіма їх невід’ємними частинами) на пункти 9, 11-13, 17 Вимоги ПП "ЖЕД-10" було запропоновано надати до 26.02.2016 включно.
Проте, інформацію на питання вище визначених пунктів Вимоги Підприємство у встановлені головою територіального відділення строки, так само як і після їх спливу, не надало.
Отже, дії Підприємства у вигляді неподання інформації у встановлені головою Відділення строки на питання пунктів 9, 11-13, 17 Вимоги мають ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого пунктом 13 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції".
Згідно з пунктом 1 частини третьої статті 7 Закону України «Про Антимонопольний комітет України» у сфері формування та реалізації конкурентної політики, сприяння розвитку конкуренції, нормативного і методичного забезпечення Антимонопольного комітету України (надалі - Комітет) та застосування законодавства про захист економічної конкуренції Комітет має повноваження, зокрема вимагати від суб’єктів господарювання, об’єднань, органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, їх посадових осіб інформацію, у тому числі з обмеженим доступом, необхідну для дослідження ринків, а також інформацію про реалізацію конкурентної політики.
Голова територіального відділення Комітету має повноваження, між іншим, при розгляді заяв і справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції, проведенні перевірки та в інших передбачених законом випадках вимагати від суб’єктів господарювання, об’єднань, органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, їх посадових осіб і працівників, інших фізичних та юридичних осіб інформацію, в тому числі з обмеженим доступом; проводити дослідження ринку, визначати межі товарного ринку, а також становище, в тому числі монопольне (домінуюче), суб’єктів господарювання на цьому ринку та приймати відповідні рішення (розпорядження).
Аналогічні повноваження встановлені й Положенням про територіальне відділення Антимонопольного комітету України, затвердженим розпорядженням Антимонопольного комітету України від 23.02.2001 №32-р, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 30.03.2001 за №291/5482, зокрема пункт 3 передбачає, що територіальне відділення Комітету має повноваження вимагати від суб’єктів господарювання, об’єднань, органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, їх посадових осіб інформацію, у тому числі з обмеженим доступом, необхідну для дослідження ринків, а також інформацію про реалізацію конкурентної політики.
Відповідно до статті 221 Закону України «Про Антимонопольний комітет України» суб’єкти господарювання, об’єднання, органи влади, органи місцевого самоврядування, органи адміністративно-господарського управління та контролю, інші юридичні особи, їх структурні підрозділи, філії, представництва, їх посадові особи та працівники, фізичні особи зобов’язані на вимогу органу Антимонопольного комітету України, голови територіального відділення Антимонопольного комітету України, уповноважених ними працівників Антимонопольного комітету України, його територіального відділення подавати документи, предмети чи інші носії інформації, пояснення, іншу інформацію, в тому числі з обмеженим доступом та банківську таємницю, необхідну для виконання Антимонопольним комітетом України, його територіальними відділеннями завдань, передбачених законодавством про захист економічної конкуренції.
Виходячи зі змісту статті 22 Закону України «Про Антимонопольний комітет України», розпорядження, рішення та вимоги органу Комітету, голови територіального відділення Комітету щодо подання суб’єктами господарювання документів, інформації тощо, необхідних для виконання цими органами завдань, передбачених законодавством про захист економічної конкуренції, є обов’язковими для виконання у визначені ним строки.
Отже, вищезазначені приписи законодавства про захист економічної конкуренції, маючи на меті забезпечення реалізації основних завдань, визначених статтею 3 Закону України «Про Антимонопольний комітет України», наділяють територіальні відділення Антимонопольного комітету України правом збирати та отримувати інформацію, в тому числі з обмеженим доступом, та банківську таємницю, зокрема і під час проведення дослідження товарних ринків.
Жодних пояснень, клопотань про подовження строку виконання Вимоги до територіального відділення не надходило.
Наведені обставини унеможливлюють проведення Відділенням повного, всебічного та об’єктивного розслідування обставин, які можуть містити ознаки порушень законодавства про захист економічної конкуренції.
Таким чином, з огляду на вищенаведене, в діях Підприємства містяться ознаки чотирьох порушень, передбачених пунктом 13 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді:
- неподання інформації Відділенню на питання пунктів 3, 4, 8, 15, 18 вимоги про надання інформації від 16.01.2016 №2-292/80-60 у встановлений головою Відділення строк;
- неподання інформації Відділенню на питання пунктів 1, 5-7, 16 вимоги про надання інформації від 16.01.2016 №2-292/80-60 у встановлений головою Відділення строк;
- неподання інформації Відділенню на питання пунктів 2, 10 (10.1-10.4), 14 (14.1, 14.2) вимоги про надання інформації від 16.01.2016 №2-292/80-60 у встановлений головою Відділення строк;
- неподання інформації Відділенню на питання пунктів 9, 11-13, 17 вимоги про надання інформації від 16.01.2016 №2-292/80-60 у встановлений головою Відділення строк.
Враховуючи викладене, керуючись статтями 7, 14 Закону України «Про Антимонопольний комітет України», статтями 36, 37 Закону України «Про захист економічної конкуренції», пунктами 3, 11 Положення про територіальне відділення Антимонопольного комітету України, затвердженого розпорядженням Антимонопольного комітету України від 23.02.2001 №32-р, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30.03.2001 за №291/5482, та пунктами 5, 203, 21 Правил розгляду заяв і справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції, затверджених розпорядженням Антимонопольного комітету України від 19.04.1994 №5, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 06.05.1994 за №90/299, (у редакції розпорядження Антимонопольного комітету України від 29.06.1998 №169-р) (із змінами), адміністративна колегія Миколаївського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України
ПОСТАНОВИЛА:
1. Розпочати розгляд справи за ознаками вчинення приватним підприємством "Перша Миколаївська управляюча компанія", ідентифікаційний код 37206614, чотирьох порушень, передбачених пунктом 13 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції", а саме:
- неподання інформації територіальному відділенню на питання пунктів 3, 4, 8, 15, 18 вимоги про надання інформації від 16.01.2016 №2-292/80-60 у встановлений головою територіального відділення строк;
- неподання інформації територіальному відділенню на питання пунктів 1, 5-7, 16 вимоги про надання інформації від 16.01.2016 №2-292/80-60 у встановлений головою територіального відділення строк;
- неподання інформації територіальному відділенню на питання пунктів 2, 10 (10.1-10.4), 14 (14.1, 14.2) вимоги про надання інформації від 16.01.2016 №2-292/80-60 у встановлений головою територіального відділення строк;
- неподання інформації територіальному відділенню на питання пунктів 9, 11-13, 17 вимоги про надання інформації від 16.01.2016 №2-292/80-60 у встановлений головою територіального відділення строк.
2. Доручити провести розслідування, збір та аналіз доказів у справі другому відділу досліджень та розслідувань територіального відділення.