Рекомендації від 01.03.2019 № 71/4-рк/к

Опубліковано 06 березня 2019 року о 11:10


 

АНТИМОНОПОЛЬНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ

ХЕРСОНСЬКЕ ОБЛАСНЕ ТЕРИТОРІАЛЬНЕ ВІДДІЛЕННЯ

 

РЕКОМЕНДАЦІЇ

АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОЛЕГІЇ

 

01.03.2019 Херсон 71/4 - рк/к

 

 

Херсонська міська рада

проспект Ушакова, б. 37, мерсон,

73000 

Щодо припинення дій, які містять

ознаки порушення законодавства

про захист економічної конкуренції

 

Адміністративна колегія Херсонського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України (далі – Відділення), за результатами здійснення державного контролю за дотриманням Херсонською міською радою законодавства про захист економічної конкуренції під час прийняття рішення від 21.12.2018 № 1820 «Про впровадження Порядку розміщення тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності в м. Херсоні».

 

ВСТАНОВИЛА:

 

1. ПРЕДМЕТ РЕКОМЕНДАЦІЙ

 

(1)               Херсонська міська рада прийняла рішення від 21.12.2018 № 1820 «Про впровадження Порядку розміщення тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності в м. Херсоні» (даліРішення № 1820), положення якого суперечать вимогам чинного законодавства України у сфері розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності (далі - ТС), зокрема, у частині встановлення підстав, порядку оформлення та подовження строку дії паспортів прив’язки ТС.

(2)               Відділенням проведено аналіз Рішення № 1820 щодо впливу його положень на конкуренцію, та встановлено наступне.

2. ЗАКОНОДАВЧЕ РЕГУЛЮВАННЯ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ ТА МІСТОБУДІВНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

(4)               Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень тау спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

(5)               Відповідно до статті 140 Конституції України місцеве самоврядування є правом територіальної громади - жителів села чи добровільного об'єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища та міста - самостійно вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України. Місцеве самоврядування здійснюється територіальною громадою в порядку, встановленому законом, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування: сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи.

 

(6)               Повноваження органів місцевого самоврядування та виконавчих органів міських рад визначено Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні».

 

(7)               Відповідно до частини першої статті 10 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

 

(8)               Згідно з абзацом одинадцятим статті 1 цього Закону виконавчі органи рад - органи, які відповідно до Конституції України та цього Закону створюються сільськими, селищними, міськими, районними в містах (у разі їх створення) радами для здійснення виконавчих функцій і повноважень місцевого самоврядування у межах, визначених цим та іншими законами.

 

(9)               На території м. Херсон повноваження органів місцевого самоврядування здійснюються Херсонською міською радою та її виконавчим комітетом.

 

(10)           Згідно з п. 1.1 Положення про департамент містобудування та землекористування Херсонської міської ради (далі – Положення про департамент містобудування), затвердженого рішенням Херсонської міської ради від 28.11.2014 № 1589, Департамент містобудування є виконавчим органом Херсонської міської ради.

 

(11)           Відповідно до пункту 2.3 Положення про департамент містобудування, Департамент містобудування відповідно до покладених на нього завдань оформлює паспорти прив'язки тимчасової споруди для провадження підприємницької діяльності.

 

(12)           Правові та організаційні основи містобудівної діяльності встановлюються Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності».

(13)           Частина друга статті 28 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» визначає, що тимчасова споруда торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності це - одноповерхова споруда, що виготовляється з полегшених конструкцій з урахуванням основних вимог до споруд, визначених технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд, і встановлюється тимчасово, без улаштування фундаменту.

(14)           Відповідно до частини четвертої статті 28 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності здійснюється в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.

(15)           На виконання зазначеної норми закону, наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011 № 244, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 22.11.2011 за № 1330/20068, був затверджений Порядок розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності (далі – Порядок розміщення ТС).

(16)           Відповідно до Порядку розміщення ТС підставою для розміщення ТС є паспорт прив’язки ТС.

(17)           Замовник, який має намір встановити ТС, звертається до відповідного виконавчого органу сільської, селищної, міської ради, районної державної адміністрації із відповідною заявою у довільній формі про можливість розміщення ТС.

(18)           Про відповідність намірів замовника щодо місця розташування ТС комплексній схемі розміщення ТС (у разі її наявності), будівельним нормам замовник повідомляється відповідним органом з питань містобудування та архітектури письмово протягом трьох робочих днів з дня такого визначення відповідності намірів або замовнику надається аргументована відмова щодо реалізації намірів розміщення ТС.

(19)           Згідно з пунктом 2.6 Порядку розміщення ТС для оформлення паспорта прив'язки замовник звертається до органу з питань містобудування та архітектури із додатковою заявою щодо оформлення паспорта прив'язки ТС, до якої додає: схему розміщення ТС, ескізи фасадів ТС, схему благоустрою прилеглої території, а також технічні умови щодо інженерного забезпечення (за наявності).

(20)           Паспорт прив'язки ТС оформлюється органом з питань містобудування та архітектури протягом десяти робочих днів з дня подання зазначеної заяви.

(21)           Виключний перелік підстав для відмови в оформлені паспорту прив'язки ТС визначено пунктом 2.14 Порядку розміщення ТС, а саме, паспорт прив'язки ТС не надається за умов:

- подання неповного пакета документів, визначених пунктом 2.6 цього порядку;

- подання недостовірних відомостей, зазначених у пункті 2.6 цього порядку.

Ненадання паспорта прив'язки ТС з інших підстав не допускається.

(22)           Відповідно до пункту 2.17 Порядку розміщення ТС, строк дії паспорта прив`язки визначається органом з питань містобудування та архітектури виконавчого органу відповідної ради або районної державної адміністрації відповідно до генерального плану, плану зонування та детального плану територій та з урахуванням строків реалізації їх положень.

(23)           Відповідно до пункту 2.30 Порядку розміщення ТС, у разі закінчення строку дії, анулювання паспорта прив`язки, самовільного встановлення ТС, така ТС підлягає демонтажу.

 

3.  ТОВАРНІ РИНКИ, НА ЯКІ ВПЛИВАЮТЬ ДІЇ ХЕРСОНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

(24)           Положеннями Рішення № 1820 встановлено обов`язок суб`єктів господарювання отримувати додаткові дозвільні документи, відсутність яких може бути підставою відмови уповноваженими підрозділами Херсонської міської ради в оформленні паспортів прив`язки ТС, а отже Рішення № 1820 має безпосередній вплив на формування та функціонування товарного ринку реалізації товарів, надання послуг і виконання робіт у ТС, у межах міста Херсон.

(25)           Регіональний ринок реалізації товарів, надання послуг і виконання робіт у тимчасових спорудах для провадження підприємницької діяльності, у межах міста Херсон є конкурентним та представлений великою кількістю суб`єктів господарювання, так відповідно до інформації виконавчого комітету Херсонської міської ради (листи від 16.12.2016 № 8-21734-4/12 та від 26.03.2018 № 8-2765-4/12) на території міста Херсон, на підставі оформлених протягом 2011 - 2018 років паспортів прив'язки, розташовані 574 ТС.

(26)           Відповідно до отриманої Відділенням інформації, суб’єкти господарювання-власники ТС здійснюють свою господарську діяльність як на ринку реалізації товарів, робіт та послуг із використанням ТС, так і на ринку надання в оренду торговельних приміщень, зокрема ТС.

(27)           В місті Херсон свою господарську діяльність з реалізації товарів, робіт та послуг суб`єкти господарювання здійснюють як з використанням ТС, так і з використанням торговельних площ, що розміщуються у житлових будинках та торгівельних центрах.

(28)           Приймаючи до уваги, що споживачі продукції здебільшого орієнтуються на асортимент запропонованого товару, а не на спосіб його реалізації (ТС, лотки, торговельні місця у торговельних центрах, супермаркети тощо), то суб`єкти господарювання, які здійснюють реалізацію продукції, з використанням торговельних площ, що розміщуються у житлових будинках та торгівельних центрах, конкурують із суб`єктами господарювання, які здійснюють реалізацію аналогічної продукції з використанням ТС.

 

4. СПОТВОРЕННЯ КОНКУРЕНЦІЇ

(29)           Дослідженням встановлено, що положення рішення Херсонської міської ради від 21.12.2018 № 1820 «Про впровадження Порядку розміщення тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності в м. Херсоні» суперечать вимогам чинного законодавства України у сфері розміщення ТС, зокрема, у частині встановлення підстав, порядку оформлення та подовження строку дії паспортів прив’язки ТС.

(30)           Пунктом 10 резолютивної частини Рішення № 1820 встановлені наступні умови оформлення (поновлення) паспорту прив’язки ТС:

- отримання суб’єктом господарювання позитивного висновку про відповідність намірів щодо місця розміщення ТС у комплексних схемах (у разі наявності затвердженої комплексної схеми на відповідній території розміщення ТС);

- наявність правовстановлюючих документів на користування відповідною територією (земельною ділянкою) для розміщення тимчасової споруди або укладеного договору про пайову участь в утриманні об’єкта благоустрою для розміщення ТС;

- погодження з балансоутримувачем об’єкта благоустрою (території), на якому розміщується ТС.

(31)           Таким чином, зазначеними положеннями Рішення № 1820 на суб’єкта господарювання, який має намір розмістити ТС (надалі - Замовник) покладено обов’язок укласти договір про пайову участь в утриманні об’єкту благоустрою у разі відсутності правовстановлюючих документів на користування відповідною територією (земельною ділянкою).

(32)           Окрім цього, пунктом 11 Рішення № 1820 передбачено, що строк дії паспорта прив'язки ТС становить 2 роки за умови належного виконання суб’єктом господарювання умов договору платного, строкового сервітуту на право розміщення ТС або договору щодо пайової участі в утриманні об’єкта благоустрою для розміщення ТС.

(33)           Тобто зазначеними положеннями на Замовника, який не укладав договір платного, строкового сервітуту, покладено обов’язок укласти договір щодо пайової участі в утриманні об’єкта благоустрою для розміщення ТС.

(34)           Правові, економічні, екологічні, соціальні та організаційні засади благоустрою населених пунктів визначено Законом України «Про благоустрій населених пунктів».

(35)           Відповідно до статті 13 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» до об`єктів благоустрою населених пунктів належать й території загального користування, зокрема, парки, сади, сквери, майдани, площі, бульвари, проспекти, вулиці, дороги, провулки, узвози, проїзди, пішохідні та велосипедні доріжки, а також інші території в межах населеного пункту.

(36)           Статтею 14 зазначеного закону визначено, що об'єкти благоустрою використовуються відповідно до їх функціонального призначення для забезпечення сприятливих умов життєдіяльності людини на засадах їх раціонального використання та охорони з урахуванням вимог правил благоустрою території населених пунктів, інших вимог, передбачених законодавством.

(37)           Відповідно до пункту 3 частини першої статті 10 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» до повноважень сільських, селищних і міських рад у сфері благоустрою населених пунктів належить й створення в разі необхідності органів і служб для забезпечення здійснення спільно з іншими суб'єктами комунальної власності благоустрою населених пунктів, визначення повноважень цих органів (служб).

(38)           Частиною першою статті 15 цього закону, зокрема, встановлено, що органи місцевого самоврядування можуть утворювати підприємства для утримання об’єктів благоустрою державної та комунальної власності.

(39)           Так, пунктом 7 резолютивної частини Рішення № 1820 КП «Херсонський міський центр земельно-майнових відносин» було визначено уповноваженим підприємством Херсонської міської ради для утримання об'єктів благоустрою комунальної форми власності для розміщення тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності на території міста Херсона.

(40)           В свою чергу, пунктом 8 резолютивної частини Рішення № 1820 КП «Херсонський міський центр земельно-майнових відносин» було уповноважено укладати з власниками ТС договори про пайову участь в утриманні об’єктів благоустрою, на яких розміщуються ТС.

(41)           Дійсно, частиною четвертою статтi 15 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» передбачено, що власник тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення, розташованої на території об’єкта благоустрою державної та комунальної власності, зобов’язаний забезпечити належне утримання прилеглої до тимчасової споруди території або може брати пайову участь в утриманні цього об’єкта благоустрою на умовах договору, укладеного підприємством або балансоутримувачем.

(42)           Абзацом шостим частини четвертої статтi 36 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» передбачено, що власник тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення, розташованої на території об’єкта благоустрою державної або комунальної власності, на умовах договору, укладеного підприємством або балансоутримувачем об’єкта благоустрою, може фінансувати утримання прилеглої до тимчасової споруди території шляхом оплати пайової участі з утримання в належному стані об’єкта благоустрою.

(43)           Отже, зазначені норми права закріплюють обов’язок власника ТС забезпечувати належне утримання прилеглої до ТС території, проте передбачають альтернативу в обрані ним способу виконання цього обов’язку, а саме – або шляхом укладання відповідного договору пайової участі з утримання об’єкту благоустрою, або шляхом забезпечення утримання прилеглої до ТС території в інший спосіб.

(44)           Таким чином, Законом України «Про благоустрій населених пунктів» передбачено право, а не обов’язок власника ТС брати пайову участь в утриманні цього об’єкта благоустрою на умовах договору.

(45)           Аналогічна позиція викладена й у листі Державної служби з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва від 08.01.2014 № 47/0/20-14.

(46)           Положеннями Порядку розміщення ТС встановлено, що при оформлені паспорта прив'язки ТС забороняється вимагати від замовника додаткові документи та отримання ним погоджень, непередбачених законом та цим порядком.

(47)           Замовник, який має намір встановити ТС, звертається до відповідного виконавчого органу сільської, селищної, міської ради, районної державної адміністрації із відповідною заявою у довільній формі про можливість розміщення ТС.

(48)           Про відповідність намірів замовника щодо місця розташування ТС комплексній схемі розміщення ТС (у разі її наявності), будівельним нормам замовник повідомляється відповідним органом з питань містобудування та архітектури письмово протягом трьох робочих днів з дня такого визначення відповідності намірів або замовнику надається аргументована відмова щодо реалізації намірів розміщення ТС.

(49)           Згідно з пунктом 2.6 Порядку розміщення ТС для оформлення паспорта прив'язки замовник звертається до органу з питань містобудування та архітектури із додатковою заявою щодо оформлення паспорта прив'язки ТС, до якої додає: схему розміщення ТС, ескізи фасадів ТС, схему благоустрою прилеглої території, а також технічні умови щодо інженерного забезпечення (за наявності).

(50)           Паспорт прив'язки ТС оформлюється органом з питань містобудування та архітектури протягом десяти робочих днів з дня подання зазначеної заяви.

(51)           Виключний перелік підстав для відмови в оформлені паспорту прив'язки ТС визначено пунктом 2.14 Порядку розміщення ТС, а саме, паспорт прив'язки ТС не надається за умов:

- подання неповного пакета документів, визначених пунктом 2.6 цього порядку;

- подання недостовірних відомостей, зазначених у пункті 2.6 цього порядку.

Ненадання паспорта прив'язки ТС з інших підстав не допускається.

(52)           Відповідно до пункту 2.17. Порядку розміщення ТС строк дії паспорта прив`язки визначається органом з питань містобудування та архітектури виконавчого органу відповідної ради або районної державної адміністрації відповідно до генерального плану, плану зонування та детального плану територій та з урахуванням строків реалізації їх положень.

 

(53)           Отже, ані Закон України «Про благоустрій населених пунктів», ані Порядок розміщення ТС не зобов’язує суб’єктів господарювання під час оформлення паспортів прив'язки та в ході експлуатації своїх ТС укладати договори про пайову участь в утриманні об’єктів благоустрою, на яких розташована ТС.

 

(54)           Таким чином, відповідно до вимог Рішення № 1820, відсутність у суб’єкта господарювання укладеного із КП «Херсонський міський центр земельно-майнових відносин» договору про пайову участь в утриманні відповідного об’єкту благоустрою, є підставою у наданні підрозділами Департаменту містобудування та землекористування Херсонської міської ради відмови в оформленні паспорту прив'язки ТС та, як наслідок, такий суб’єкт господарювання позбавлений можливості входу на відповідні товарні ринки.

 

(55)           Тобто положеннями пунктів 10 та 11 Рішення № 1820 на Замовника, який не укладав договір платного, строкового сервітуту, покладено обов’язок укласти договір щодо пайової участі в утриманні об’єкта благоустрою для розміщення ТС, що, в свою чергу, суперечить вимогам Закону України «Про благоустрій населених пунктів» у частині права суб’єкта господарювання самостійно визначити спосіб утримання прилеглої до ТС території.

 

(56)           В свою чергу, пункт 2.13. Порядку розміщення ТС містить заборону вимагати від Замовників отримання будь-яких дозвільних документів, не передбачених цим порядком, зокрема й висновків про відповідність намірів щодо місця розміщення ТС у комплексних схемах або погоджень балансоутримувача об’єкта благоустрою (території), на якому розміщується ТС.

 

(57)           При цьому, пункт 2.4. Порядку розміщення ТС прямо передбачає обов`язок, зокрема, органу з питань містобудування та архітектури, який утворено у складі виконавчого органу відповідної міської ради, щодо визначення відповідності намірів місця розташування ТС комплексній схемі розміщення ТС (у разі її наявнсті).

 

(58)           Таким чином, Херсонська міська рада, зобов`язавши Замовників Рішенням № 1820 отримувати додаткові, не передбачені нормами чинного законодавства України, документи дозвільного характеру, створила останнім штучні бар`єри входу на відповідні товарні ринки.

 

(59)           Окрім цього, пунктом 9 резолютивної частини Рішення № 1820 встановлено, що з моменту затвердження комплексних схем та архітипів, ТС розміщуються на території міста Херсона у Порядку розміщення ТС.

 

(60)           Отже, в силу використаних формулювань, Херсонська міська рада зазначеним рішенням надає право підрозділам Департаменту містобудування та землекористування здійснювати дії щодо оформлення нових паспортів прив'язки ТС та подовження терміну дії раніше оформлених без обов’язкового дотримання вимог Порядку розміщення ТС, до моменту затвердження комплексних схем та архітипів.

 

(61)           Недотримання підрозділами Департаменту містобудування та землекористування Херсонської міської ради вимог Порядку розміщення ТС під час розгляду питань, пов’язаних із оформленням та подовженням паспортів прив'язки ТС, може призвести до безпідставних відмов в оформленні чи подовженні термінів дії зазначених документів та, як наслідок, обмеження конкуренції на відповідних товарних ринках в силу обмеження можливості суб’єктів господарювання входу на них.

 

(62)           Частиною четвертою статті 28 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» прямо визначено, що розміщення ТС має здійснюватися в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування, тобто Порядку розміщення ТС.

 

(63)           В свою чергу, Порядок розміщення ТС є єдиним нормативно-правовим актом, який встановлює механізм та підстави щодо оформлення нових паспортів прив'язки ТС, подовження терміну їх дії, а також щодо відмови в оформлені нового паспорту прив'язки ТС чи подовженні терміну дії раніше оформленого.

 

(64)           Так, пунктом 1.11. Порядку розміщення ТС передбачене право органів місцевого самоврядування встановлювати місцеві порядки розміщення ТС лише під час проведення ярмарок, державних та місцевих святкових, урочистих масових заходів на строк проведення таких заходів.

 

(65)           При цьому, жодний з чинних нормативно-правових актів України, зокрема Конституція України, Закони України «Про місцеве самоврядування», «Про благоустрій населених пунктів» та «Про регулювання містобудівної діяльності», не наділяють органи місцевого самоврядування правом на розроблення чи затвердження альтернативних порядків розміщення ТС.

 

(66)           Висновки щодо відсутності у органів місцевого самоврядування права на розроблення та затвердження альтернативних порядків розміщення ТС, своїм листом від 12.04.2017 № 7/14-3939 підтвердило й Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства. 

 

(67)           Таким чином, дії Херсонської міської ради у вигляді прийняття рішення від 21.12.2018 № 1820 «Про впровадження Порядку розміщення тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності в м. Херсоні», положеннями якого суб’єктам господарювання, які мають намір оформити паспорт прив'язки ТС, створюються штучні бар’єри входу на відповідні товарні ринки, містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого пунктом 3 статті 50, частиною першою статті 15 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді антиконкурентних дій органу місцевого самоврядування, які можуть призвести до обмеження конкуренції.

(68)           Згідно статті 1 Закону України «Про захист економічної конкуренції» зміст економічної конкуренції полягає у змаганні між суб’єктами господарювання з метою здобуття завдяки власним досягненням переваг над іншими суб’єктами господарювання, внаслідок чого, зокрема, споживачі мають можливість вибирати між кількома продавцями.

(69)           Одним із завдань Антимонопольного комітету України є участь у формуванні та реалізації конкурентної політики, в частині контролю за прийняттям органами державної влади та місцевого самоврядування рішень, які мають вплив на конкуренцію.

(70)           Частиною другою статті 4 Закону України «Про захист економічної конкуренції» передбачено, що суб’єкти господарювання, органи влади, органи місцевого самоврядування, органи адміністративно-господарського управління та контролю зобов’язані сприяти розвитку конкуренції та не вчиняти будь-яких неправомірних дій, які можуть мати негативний вплив на конкуренцію.

(71)           Отже, реалізація Херсонською міською радою покладених на неї повноважень має здійснюватися з дотриманням вимог чинного законодавства, у тому числі Закону України «Про захист економічної конкуренції».

(72)           Відповідно до частин першої, третьої статті 15 та пункту 3 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції» антиконкурентними діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю є прийняття будь-яких актів (рішень, наказів, розпоряджень, постанов тощо), надання письмових чи усних вказівок, укладення угод або будь-які інші дії чи бездіяльність органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю (колегіального органу чи посадової особи), які призвели або можуть призвести до недопущення, усунення, обмеження чи спотворення конкуренції.

(73)           Вчинення антиконкурентних дій органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю забороняється і тягне за собою відповідальність згідно з законом.

(74)           Антиконкурентні дії органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю є порушеннями законодавства про захист економічної конкуренції.

(75)           Згідно з частиною першою статті 46 Закону України «Про захист економічної конкуренції», органи Антимонопольного комітету України мають право надавати рекомендації органам влади, органам місцевого самоврядування, органам адміністративно-господарського управління та контролю,суб'єктам господарювання, об'єднанням стосовно припинення дій, які містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, усунення причин виникнення цих порушень і умов, що їм сприяють, а у разі, якщо порушення припинено, - щодо вжиття заходів для усунення наслідків цих порушень.

Враховуючи зазначене та керуючись пунктом 10 частини п'ятої статті 14 Закону України «Про Антимонопольний комітет України», статтею 46 Закону України «Про захист економічної конкуренції», підпунктом 13 частини першої пункту 3 Положення про територіальне відділення Антимонопольного комітету України, затвердженого розпорядженням Антимонопольного комітету України від 23.02.2001 № 32-р, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30.03.2001 за № 291/5482 (зі змінами), адміністративна колегія Херсонського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України:

 

РЕКОМЕНДУЄ:

 

1. Херсонській міській раді припинити дії, які містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, шляхом внесення змін до рішення Херсонської міської ради від 21.12.2018 № 1820 «Про впровадження Порядку розміщення тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності в м. Херсоні» та приведення його положень у відповідність до вимог чинного законодавства України.

2. Про розгляд рекомендацій та вжиті заходи повідомити Херсонське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України в двомісячний строк з дня їх отримання із наданням копій підтверджуючих документів.

Відповідно до частини другої статті 46 Закону України «Про захист економічної конкуренції» рекомендації органів Антимонопольного комітету України підлягають обов’язковому розгляду органами чи особами, яким вони надані.

Звертаємо увагу, що відповідно до частини третьої статті 46 Закону України «Про захист економічної конкуренції» за умов виконання положень рекомендацій у разі, якщо порушення не призвело до суттєвого обмеження чи спотворення конкуренції, не завдало значних збитків окремим особам чи суспільству та вжито необхідних заходів для усунення наслідків порушення, провадження у справі про порушення законодавства про захист економічної конкуренції не розпочинається.

 

 

 

Голова Відділення

голова адміністративної колегії В.П. Василенко

 

Більше за темою

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux