Одеським обласним територіальним відділенням Антимонопольного комітету України (далі – Відділення) здійснюється контроль за додержанням суб’єктами господарювання законодавства про захист економічної конкуренції, зокрема Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції».
Відділенням було встановлено, що з метою приваблення клієнтів до придбання власного товару ФОП розповсюджує неповну рекламну інформацію щодо умов знижки шляхом її розміщення на вікнах магазину (у м. Одеса) «Акция -40/50% на кольца. *Акция действует с 5.04.19 по 30.04.19» (мова оригіналу) та неправдиву інформацію клієнтам магазину у форматі sms-повідомлень «АКЦИЯ 5-30 апреля СКИДКА 40%-50% на все КОЛЬЦА..». Однак, фактично знижка діяла не на весь асортимент каблучок, а саме не розповсюджувалась на каблучки з нової колекції, про що не йшла мова у рекламних засобах, які використовував ФОП для приваблення потенційних покупців.
Згідно із статтею 151 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції», поширення інформації, що вводить в оману, є повідомлення суб’єктом господарювання, безпосередньо або через іншу особу одній, кільком особам або невизначеному колу осіб, у тому числі в рекламі, неповних, неточних, неправдивих відомостей, зокрема внаслідок обраного способу їх викладення, замовчування окремих фактів чи нечіткості формулювань, що вплинули або можуть вплинути на наміри цих осіб щодо придбання (замовлення) чи реалізації (продажу, поставки, виконання, надання) товарів, робіт, послуг цього суб’єкта господарювання.
Керуючись статтею 14 Закону України «Про Антимонопольний комітет України», статтею 46 Закону України «Про захист економічної конкуренції» 23 квітня 2019 року адміністративна колегія Відділення надала рекомендації ФОП щодо припинення дій, які містять ознаки порушення законодавства, передбаченого ст. 151 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції».