АНТИМОНОПОЛЬНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ
ХЕРСОНСЬКЕ ОБЛАСНЕ ТЕРИТОРІАЛЬНЕ ВІДДІЛЕННЯ
РІШЕННЯ
АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОЛЕГІЇ
Херсон
27 грудня 2019 року № 71/34-р/к
Справа № 71/13-19
Про порушення законодавства
про захист економічної конкуренції
та накладення штрафу
Товариство з обмеженою відповідальністю «Буфет і К» (ідентифікаційний код юридичної особи 39461162) (далі – ТОВ «Буфет і К», Учасник 1) і товариство з обмеженою відповідальністю «Світ школяра 2010» (ідентифікаційний код юридичної особи 39272385) (далі – ТОВ «Світ школяра 2010», Учасник 2) подали тендерну пропозицію на участь у торгах із закупівлі Херсонським Таврійським ліцеєм мистецтв Херсонської міської ради послуги з організації харчування учнів Херсонського Таврійського ліцею мистецтв та в пришкільному оздоровчому таборі (Ідентифікатор закупівлі UA-2017-12-18-001953-b).
За результатами розгляду справи № 71/13-19 дії ТОВ «Буфет і К» та ТОВ «Світ школяра 2010» визнані антиконкурентними узгодженими діями, що стосуються спотворення результатів торгів під час їх участі у зазначеній процедурі закупівлі, що є порушенням пункту 1 статті 50 та пункту 4 частини другої статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції».
На порушників накладено штрафи:
- на ТОВ «Буфет і К» у розмірі 35 000,00 (тридцять п’ять тисяч) грн;
- на ТОВ «Світ школяра 2010» у розмірі35 000,00 (тридцять п’ять тисяч) грн.
Адміністративна колегія Херсонського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України (далі – Відділення), розглянувши матеріали справи № 71/13-19 (далі – Справа) про порушення ТОВ «Буфет і К» та
ТОВ «Світ школяра 2010» законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого пунктом 1 статті 50 та пунктом 4 частини другої статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції» та подання Відділу досліджень і розслідувань від 13.12.2019 № 71-03/79п,
ВСТАНОВИЛА:
(1) Антиконкурентні узгоджені дії, які стосуються спотворення результатів торгів на закупівлю Херсонським Таврійським ліцеєм мистецтв Херсонської міської ради послуги з організації харчування учнів Херсонського Таврійського ліцею мистецтв та в пришкільному оздоровчому таборі (Ідентифікатор закупівлі UA-2017-12-18-001953-b) (далі – Торги).
2. ВІДПОВІДАЧІ
(2) Відповідачами у Справі (далі – Відповідачі) є:
(3) Товариство з обмеженою відповідальністю «Буфет і К» (ідентифікаційний код юридичної особи 39461162), місцезнаходження: проспект Сенявіна,
(4) Як вбачається із відомостей щодо ТОВ «Буфет і К», які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі - ЄДР), основним видом діяльності підприємства є - Код КВЕД 56.29 Постачання інших готових страв.
(5) Товариство з обмеженою відповідальністю «Світ школяра 2010» (ідентифікаційний код юридичної особи 39272385), місцезнаходження: проспект Сенявіна,
(6) Як вбачається із відомостей щодо ТОВ «Світ школяра 2010», які містяться в ЄДР, основним видом діяльності підприємства є - Код КВЕД 56.29 Постачання інших готових страв.
(7) Відповідачі є суб’єктами господарювання у розумінні статі 1 Закону України «Про захист економічної конкуренції».
3. ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ
(8) Розпорядженням адміністративної колегії Відділення від 19.04.2019 № 71/13-рп/к розпочато розгляд справи
№ 71/13-19 за ознаками вчинення ТОВ «Буфет і К» та ТОВ «Світ школяра 2010» порушення, передбаченого пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів Торгів.
(9) У межах розгляду справи № 71/13-19 відповідно до пункту 26 Правил розгляду заяв і справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції, затверджених розпорядженням Антимонопольного комітету України від 19.04.1994 № 15-р, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 06.05.1994 за № 90/299 (у редакції розпорядження Антимонопольного комітету України від 29.06.1998 № 169-р), Відділенням було складено подання від 13.12.2019 № 71-03/79п (далі – Подання) про попередні висновки у справі № 71/13-19.
(10) ТОВ «Світ школяра 2010» листом від 13.12.2019 № 71-02/2184 та ТОВ «Буфет і К» листом від 13.12.2019
№ 71-02/2183 направлені копії Подання.
(11) Зауважень та/або заперечень до змісту Подання ТОВ «Буфет і К» та ТОВ «Світ школяра 2010» не надали.
4. ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТОРГИ.
(12) Херсонський Таврійський ліцей мистецтв Херсонської міської ради (далі – Замовник) провів закупівлю послуги з організації харчування учнів Херсонського Таврійського ліцею мистецтв та в пришкільному оздоровчому таборі (Ідентифікатор закупівлі UA-2017-12-18-001953-b).
(13) Строк виконання робіт (надання послуг): 12 лютого 2018 — 31 грудня 2018.
(14) Строк подання тендерних пропозицій (дата і час) – 19.01.2018 до 12.00.
(15) Початок аукціону (дата і час) – 22.01.2019 о 12.40.
(16) На Процедуру закупівлі тендерні пропозиції подали три учасники:
- товариство з обмеженою відповідальністю «Світ школяра 2010» (місцезнаходження: проспект Сенявіна, 13,
м. Херсон, 73000, ідентифікаційний код юридичної особи 39272385);
- товариство з обмеженою відповідальністю «Буфет і К» (місцезнаходження: проспект Сенявіна,
- товариство з обмеженою відповідальністю «БАЗІСТОРГ» (місцезнаходження на момент участі у Процедурі закупівлі: просп. Сенявіна, будинок 132 квартира
(17) За результатами оцінки пропозицій по Процедурі закупівлі більш економічно вигідною визнано тендерну пропозицію ТОВ «Буфет і К».
(18) Відповідно до Протоколу № 9 з розгляду тендерних пропозицій, поданих учасниками торгів на закупівлю Херсонським Таврійським ліцеєм мистецтв Херсонської міської ради Кейтерингових послуг (Послуг з організації харчування учнів Херсонського Таврійського ліцею мистецтв та в пришкільному оздоровчому таборі), переможцем Процедури закупівлі визнано ТОВ «Буфет і К», з яким Замовником укладено Договір від 12.02.2018 № 15 про закупівлю Кейтерингових послуг (Послуг з організації харчування учнів Херсонського Таврійського ліцею мистецтв та в пришкільному оздоровчому таборі).
(19) Аналіз інформації та матеріалів, які стосуються проведення Торгів, свідчить про узгодженість поведінки ТОВ «Буфет і К» та ТОВ «Світ школяра 2010» під час підготовки та участі у вищевказаній процедурі закупівлі, що підтверджується наступним.
5.1. Щодо схожості в оформленні окремих документів, наданих Учасниками 1 та 2 у складі власних тендерних пропозицій
(20) Тендерна документація (далі – ТД) Замовника передбачає низку документів, які мають бути подані учасником торгів у складі тендерних пропозицій.
(21) При дослідженні документів ТОВ «Буфет і К» та ТОВ «Світ школяра 2010», наданих у складі тендерних пропозицій для участі у Торгах, встановлено істотну схожість в оформленні окремих документів обох учасників (зокрема, в «Реєстрі документів, наданих у складі тендерної пропозиції», «Довідці про застосування заходів із захисту довкілля»), що може свідчити про обмін інформацією між ТОВ «Буфет і К» та ТОВ «Світ школяра 2010» при підготовці власних тендерних пропозицій. Так, Відділенням встановлено наступне.
(22) Форма реєстру документів, наданих у складі тендерної пропозиції, що подається учасниками, встановлена додатком 9 до тендерної документації і повинна бути оформлена у табличній формі, відповідно до вимог Замовника.
(23) Дослідивши «Реєстри документів», надані ТОВ «Буфет і К» та ТОВ «Світ школяра 2010» у складі ТП, Відділенням встановлено, що вони відповідають формі, встановленій Замовником. Проте, Відділенням виявлено спільну особливість, що не може пояснюватися випадковим збігом, а саме: колонку таблиці «№ сторінок» ТОВ «Світ школяра 2010» та ТОВ «Буфет і К» заповнено від руки. Для прикладу, у ТОВ «БАЗИСТОРГ» реєстр поданих документів виконано шляхом набору відповідного тексту (номерів сторінок) з використанням комп’ютерних текстових редакторів.
(24) Додатком 1 до ТД передбачено надання учасником «Інформації, в якій зазначено що технічні, якісні характеристики предмета закупівлі передбачають застосування заходів із захисту довкілля з обов’язковим зазначенням переліку цих заходів».
(25) Дослідивши надані Учасниками 1 та 2 відповідні документи Відділенням встановлено, що після безпосереднього переліку заходів обома учасниками зазначено текст «Та інші заходи передбачені законодавством України». При цьому, між словами «заходи» та «передбачені» у ТОВ «Буфет і К» та ТОВ «Світ школяра 2010»пропущений розділовий знак «,» (кома), що вимагається правилами пунктуації.
(26) Зазначене свідчить про узгодженість поведінки ТОВ «Світ школяра 2010» та
ТОВ «Буфет і К» під час участі у Процедурі закупівлі, оскільки самостійне оформлення власних тендерних пропозицій окремим учасником Процедури закупівлі зумовлює індивідуальні особливості кожного документу, а виявлені співпадіння в наданих Учасниками 1 та 2 тендерних пропозиціях, виключають їх випадковий характер.
5.2. Спільна фактична адреса
(27) ТОВ «Світ школяра 2010» та ТОВ «Буфет і К» здійснюють господарську діяльність за однією адресою: проспект Сенявіна,
5.3. Наявність договірних та господарських відносин.
(28) Згідно з інформацією, наданою ТОВ «Світ школяра 2010» листом від 28.09.2018
№ 117 та ТОВ «Буфет і К» листом від 28.09.2018 № 102, між ТОВ «Світ школяра 2010» та ТОВ «Буфет і К» з 2016 року існують договірні орендні відносини.
(29) Проаналізувавши Договір оренди нерухомого майна від 28.12.2017 № 1 (далі – Договір) Відділенням встановлено, що ТОВ «Світ школяра 2010», яке є власником нежилого приміщення за адресою: проспект Сенявіна, 13 (літ. А і Б) (відповідно до договору купівлі-продажу від 05.11.2014, укладеного з ТОВ «Світ школяра») передало ТОВ «Буфет і К» у строкове платне користування нежилі приміщення, розташовані за адресою: м. Херсон, проспект Сенявіна, 13 загальною площею
(30) Крім цього, листом від 22.12.2018 № 46-07/14111/19014бт ПАТ «Ощадбанк» надало Відділенню інформацію щодо зарахувань на банківські рахунки ТОВ «Світ школяра 2010» та ТОВ «Буфет і К» протягом 2016-2017 років. Проаналізувавши зазначену інформацію встановлено, що крім орендної плати по Договору, 21.04.2016 ТОВ «Буфет і К» здійснило на користь ТОВ «Світ школяра 2010» оплату за товар в сумі 17583,55 грн (відповідно до накладної від 01.04.2016 № 1/03).
(31) Наявність таких відносин свідчить про те, що Учасники 1 та 2 у 2016-2017 роках (перед проведенням Процедури закупівлі) були не конкурентами, а партнерами на відповідному ринку.
(32) Крім цього, внаслідок існування господарських відносин між Учасниками 1 та 2 усувається або відчутно зменшується їх взаємна невизначеність щодо поведінки під час участі в Процедурі закупівлі, оскільки наявність господарських відносин зумовлює виникнення у суб’єктів, які пов’язані такими відносинами, певних прав та обов’язків, крім того, такі відносини свідчать про те, що ТОВ «Світ школяра 2010» та ТОВ «Буфет і К» були обізнані стосовно діяльності та фінансової спроможності один одного.
5.4. Щодо завантаження до системи публічних закупівель «Prozorro» спільного документа.
(33) ТД Замовника передбачено, що доставка продуктів харчування повинна здійснюватись виключно зі складу, який вказано в тендерній пропозиції та який має, зокрема, експлуатаційний дозвіл на склади (оператор потужності).
(34) Дослідивши тендерні пропозиції Учасників 1 та 2 Відділенням встановлено, що ними надано один і той самий документ – Експлуатаційний дозвіл від 03.01.2018 № 21-19-108 на холодильний склад (реєстраційний номер потужності a-UA-21-19-108-0-CS-XVI-SP-PS, призначений для зберігання, який розташований за адресою: проспект Сенявіна,
(35) З цього випливає, що Учасники 1 та 2 поставку продуктів харчування до Замовника мали здійснювати з одного й того ж холодильного складу, розташованого за адресою: проспект Сенявіна,
(36) Укладений Учасниками 1 та 2 Договір оренди нерухомого майна від 28.12.2017 № 1 передбачає надання в оренду майна за адресою: проспект Сенявіна,
(37) Крім цього, листом від 28.09.2018 № 117 ТОВ «Світ школяра 2010» на вимогу Відділення надано інформацію щодо усіх без виключення господарських відносин (купівля-продаж товарів, надання послуг, орендні відносини тощо) між ТОВ «Світ школяра 2010» та ТОВ «Буфет і К» з 2016 року. Зазначений лист не містить інформації щодо надання ТОВ «Світ школяра 2010» в оренду чи інше користування ТОВ «Буфет і К» саме холодильного складу, який відповідно до Акту від 27.12.2017 №000200, складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю стосовно додержання операторами ринку гігієнічних вимог щодо поводження з харчовими продуктами, включає в себе 2 холодильні камери (реєстраційний номер потужності a-UA-21-19-108-0-CS-XVI-SP-PS) призначеного для зберігання харчових продуктів тваринного походження.
(38) Враховуючи зазначене, завантаження Учасниками 1 та 2 у складі власних ТП спільного документа не може бути пояснено тим, що ними фактично використовується один і той самий холодильний склад, на який відповідний експлуатаційний дозвіл має ТОВ «Світ школяра 2010», як власник, а пояснюється взаємодією Учасника 1 та 2 між собою та наявністю між ними партнерських відносин, які в свою чергу усувають (спотворюють) конкуренцію між ТОВ «Світ школяра 2010» та ТОВ «Буфет і К» під час участі у Процедурі закупівлі.
5.5.Спільна участь у процедурах закупівель.
(39) Відділенням вжито заходи, спрямовані на дослідження інформації, стосовно спільної участі ТОВ «Світ школяра 2010» та ТОВ «Буфет і К» у процедурах закупівель з 2016 року по дату надання відповідей на вимоги Відділення.
(40) Відповідно до наданих Учасниками 1 та 2 відомостей встановлено, що протягом запитуваного періоду ТОВ «Світ школяра 2010» та ТОВ «Буфет і К» брали участь тільки у шести процедурах закупівель, до того ж спільно, а саме:
- оголошення № 205722 (ПХП), 347 (30.09.2015), АРР№347 (30.09.2015) (обома учасниками надано відомості щодо процедури закупівлі, яка була оголошена у 2015 році);
- оголошення № 247706 (ПХП) ВДЗ№401 (16.12.2015) від 16.12.2015 (обома учасниками надано відомості щодо процедури закупівлі, яка була оголошена у 2015 році);
- оголошення №012116 №11 (19.01.2016, АРР№11 (19.01.2016);
- UA-2016-12-06-001292-a;
- UA-2017-03-03-000345-b;
- UA-2017-12-18-001953-b.
(41) Проаналізувавши вказані процедури закупівель Відділенням встановлено, що Учасники 1 та 2 приймали участь у процедурах закупівель за кодом ДК 021-2015 (CPV): 55500000-5 - Послуги їдалень та кейтерингові послуги, де відповідні послуги мають надаватися в межах м. Херсона.
(42) При цьому, дослідивши усі процедури закупівель, проведені в системі електронних закупівель «Prozorro» в межах Херсонської області (місце надання послуг – м. Херсон) за Кодом ДК 021-2015 (CPV): 55500000-5 - Послуги їдалень та кейтерингові послуги, Відділенням встановлено, що у вказаний період
ТОВ «Світ школяра 2010» та ТОВ «Буфет і К» мали можливість прийняти участь у інших процедурах закупівель, при чому окремо один від одного, зокрема:
- Процедура закупівлі Управлінням освіти Херсонської міської ради послуг з організації харчування учнів загальноосвітніх навчальних закладів та в пришкільних оздоровчих таборах (Ідентифікатор закупівлі
UA-2017-12-27-002915-c).
- Процедура закупівлі Управлінням освіти Херсонської міської ради послуг з організації харчування учнів загальноосвітніх навчальних закладів та в пришкільних оздоровчих таборах (Ідентифікатор закупівлі
UA-2018-05-30-001426-a).
- Процедура закупівлі Херсонською спеціалізованою школою І - ІІІ ступенів № 12 з поглибленим вивченням французької мови Херсонської міської ради ДК 021:2015 - 55510000-8 Послуги їдалень (Послуги з організації харчування учнів Херсонської спеціалізованої школи №12 та в пришкільному оздоровчому таборі - 35225 обідів) (Ідентифікатор закупівлі UA-2017-12-28-001011-c).
При цьому, в жодній з перелічених процедур Учасники 1 та 2 участі не приймали.
(43) Таким чином, спільна участь Учасників 1 та 2 в одних і тих самих процедурах протягом тривалого часу може свідчити про узгодженість їх поведінки навіть на стадії відбору торгів для участі та про можливий розподіл процедур (окремих лотів) між собою. Тобто фактично, один із учасників виконує функцію «технічного» учасника, не маючи на меті отримання перемоги у торгах, а приймає участь лише задля забезпечення перемоги іншого.
5.5. Майданчик, з якого учасники подавали початкові пропозиції для участі в аукціоні.
(44) Відповідно до інформації, наданої Відділенню ДП « Прозорро» листом від 01.10.2018 № 206/2816/03, Учасники 1 та 2 подавали початкові пропозиції для участі в Процедурі закупівлі з авторизованого електронного майданчика NEWTEND (ТОВ «Ньютенд»). Для прикладу, ТОВ «БАЗІСТОРГ» подавало пропозицію з авторизованого електронного майданчика Держзакупівлі.Онлайн (ТОВ «Держзакупівлі.Онлайн»).
(45) Використання Учасниками 1 та 2 одного й того самого майданчика NEWTEND у той час, коли є можливість завантажувати власні пропозиції з багатьох інших майданчиків (https://www.dto.com.ua, https://www.dto.com.ua, https://zakupki.prom.ua, https://e-tender.ua, zakupki.com.ua, тощо) свідчить про узгодженість їх поведінки навіть на стадії подання початкових пропозицій для участі у Процедурі закупівлі, оскільки ймовірність співпадіння авторизованих електронних майданчиків при самостійній підготовці та завантаженні окремим учасником тендерних пропозицій є незначною, враховуючи кількість існуючих майданчиків.
5.6. Наявність спільних працівників.
(46) Головне управління Пенсійного фонду України в Херсонській області листом від 26.09.2018 № 9991/06 надало Відділенню інформацію щодо осіб, які за даними реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування у період з січня 2016 по серпень 2018 року перебували у трудових відносинах з ТОВ «Світ школяра 2010» і ТОВ «Буфет і К».
(47) Проаналізувавши отриману інформацію Відділенням встановлено, що Учасники 1 та 2 протягом вказаного періоду у послідовні часові проміжки мали 18 спільних працівників (табл.1).
Таблиця 1
ПІБ працівника | Період працевлаштування на ТОВ Світ школяра 2010» | Період працевлаштування на ТОВ «Буфет і К» |
Андрієць Л.С. (зав. виробництвом) | Травень 2017-Травень 2018 | Січень 2016-квітень 2017 |
Андрієць О.Д. (кухонний працівник) | Травень 2017-Травень 2018 | Вересень 2016-квітень 2017 |
Анпілогова І.В. (зав. виробництвом) | Квітень-липень 2016, вересень-грудень 2017, січень-травень 2018 | Січень-квітень 2016, вересень-грудень 2016, січень-серпень 2017 |
Буткевич Т.М. (зав. виробництвом) | Травень-грудень 2017, січень-травень 2018 | Січень-грудень 2016, січень-квітень 2017 |
Глєбова Н.В. (буфетниця) | Травень-грудень 2017, січень-травень 2018 | Жовтень-грудень 2016, січень-квітень 2017 |
Гребенюк Л.В. | Лютий-грудень 2016, січень-лютий 2017 | Лютий-грудень 2017, січень-липень 2018 |
Гур’єва Л.І. (кухар) | Травень-грудень 2017, січень-травень 2018 | Січень-грудень 2016, січень-квітень 2017 |
Жеглова Н.Д. | Січень-лютий 2016, квітень-липень 2016 | Вересень-грудень 2016 |
Завадська С.М. | Лютий-грудень 2016, січень-лютий 2017 | Лютий-грудень 2017, січень-червень 2018 |
Корзнікова М.М. (кухонний працівник) | Вересень-грудень 2017, січень-травень 2018 | Листопад-грудень 2016, січень-червень 2017 |
Кіт В.М. (зав. виробництвом) | Травень-грудень 2017, січень-травень 2018 | Січень-грудень 2016, січень-квітень 2017 |
Мороз Т.Б. | Лютий-грудень 2016, січень-лютий 2017 | Лютий-грудень 2017, січень-липень 2018 |
Мітрошенко Н.М. (кухар) | Травень-грудень 2017, Січень-лютий 2018, квітень-травень 2018 | Січень-грудень 2016, січень-квітень 2017 |
Носова Я.В. (кухонний працівник) | Травень-грудень 2017, Січень-лютий 2018, квітень-травень 2018 | Січень-грудень 2016, січень-квітень 2017 |
Ніколенко Т.В. (кухонний працівник) | Травень-грудень 2017, Січень-лютий 2018, квітень-травень 2018 | Вересень-грудень 2016, січень-квітень 2017 |
Павлова А.М. (кухар) | Травень-грудень 2017, Січень-березень 2018 | Жовтень-грудень 2016, січень-квітень 2017 |
Рудік Г.І. (зав. виробництвом) | Травень-грудень 2017, січень-травень 2018 | Січень-грудень 2016, січень-квітень 2017 |
Холодкова С.А. | Травень-грудень 2017, січень 2018 | Вересень-грудень 2016, січень-квітень 2017 |
(48) Наявність в Учасників 1 та 2 багатьох спільних працівників, які з січня 2016 по серпень 2018 року були працевлаштовані на підприємствах, включаючи посади «Зав. виробництвом (яка згідно з посадовою інструкцією належить до професійної групи "Керівники") свідчить про наявність сприятливих умов для обміну інформацією між ними, зокрема, щодо підготовки та участі у Процедурі закупівлі.
5.7. Спільні властивості файлів
(49) За результатами аналізу властивостей файлів (документів) завантажених
ТОВ «Світ школяра 2010» і ТОВ «Буфет і К» під час участі у Процедурі закупівлі до електронної системи закупівлі «Прозоро» на предмет наявності спільних ознак Відділенням встановлено наступне.
(50) Всі файли ТОВ «Світ школяра 2010» («Документ 1», «Документи 2», «Документи 3», «Документи 4», «Статут») та ТОВ «Буфет і К» («договір на транспортне обслуговуання», «договір оренди нерухомого майна», «Додаток 8», «копія експлуатаційного дозвлоу», «реєстр», «довідка про реєстрацію потужностей», «загальні відомості про учасника торгів», «позитивні відгуки», «тендерна пропзиція», «ДОВІДКА ПРО АНТИКОРУПЦІЙНІ УЗГОДЖЕНІ ДІЇ» та ін.) містять однакові властивості, а саме, не зазначено жоден з параметрів (Заголовок, Автор, Тема, Ключові слова, Створено, Змінено, Програма, Виробник PDF).
(51) При цьому, такий параметр як «Версія PDF» є однаковим (1.3 Acrobat 4.x). Ці обставини свідчить, що файли Відповідачами готувались спільно та узгоджено.
(52) Зазначені докази у своїй сукупності свідчать про те, що на всіх стадіях підготовки ТП для участі у Процедурі закупівлі Учасники 1 та 2 були обізнані щодо участі кожного з них у вказаній процедурі закупівлі, що підтверджується, зокрема, наступним:
- схожості в оформленні окремих документів, наданих Учасниками 1, 2 у складі тендерних пропозицій;
- спільна фактична адреса;
- наявність договірних та господарських відносин;
- завантаження до системи публічних закупівель «Prozorro» спільного документа;
- спільна участь у процедурах закупівель;
- спільний майданчик, з якого учасники подавали початкові пропозиції для участі в аукціоні;
- наявність спільних працівників;
- спільні властивості завантажених файлів.
6. КВАЛІФІКАЦІЯ ПОРУШЕНЬ ВІДПОВІДАЧАМИ КОНКУРЕНТНОГО ЗАКОНОДАВСТВА
(53) Наведені в розділі 5 цього рішення обставини свідчать про обізнаність ТОВ «Світ школяра 2010» і ТОВ «Буфет і К» про участь кожного з них у Торгах та узгодження ними спільної поведінки з метою забезпечення перемоги
ТОВ «Буфет і К».
(54) Таким чином, установлені факти у своїй сукупності не можуть бути результатом випадкового збігу обставин чи наслідком дії об’єктивних чинників, а свідчать про узгодження (координацію) учасниками торгів своєї поведінки при підготовці до участі та участі у Торгах.
(55) Узгодивши свою поведінку та свої тендерні пропозиції, Відповідачі тим самим усунули конкуренцію та змагальність між собою, а отже спотворили результат проведених Торгів, порушивши право Замовника на отримання найбільш ефективних для них результатів, а відтак, вчинили антиконкурентні узгоджені дії, заборонені Законом України «Про захист економічної конкуренції».
(56) Відповідно до частини першої статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції» антиконкурентними узгодженими діями є узгоджені дії, які призвели чи можуть призвести до недопущення, усунення чи обмеження конкуренції.
(57) Згідно з пунктом 4 частини другої статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції» антиконкурентними узгодженими діями, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів.
(58) Частиною четвертою статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції» передбачено, що вчинення антиконкурентних узгоджених дій забороняється і тягне за собою відповідальність згідно з законом.
(59) Така поведінка Учасників торгів становить порушення законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів тендеру (торгів), заборонених відповідно до пункту 1 статті 50 та пункту 4 частини другої статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції».
(60) Враховуючи зазначене, дії ТОВ «Світ школяра 2010» і ТОВ «Буфет і К», які полягають у погодженні конкурсних пропозицій під час їх участі у торгах, проведених Херсонським Таврійським ліцеєм мистецтв Херсонської міської ради із закупівлі послуги з організації харчування учнів Херсонського Таврійського ліцею мистецтв та в пришкільному оздоровчому таборі (Ідентифікатор закупівлі UA-2017-12-18-001953-b) є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченим пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів.
(61) Доказами, які підтверджують вчинення ТОВ «Світ школяра 2010» і ТОВ «Буфет і К» порушення законодавства про захист економічної конкуренції, є документи, що містяться у матеріалах Справи та отримані в ході здійснення Відділенням державного контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції, створенням конкурентного середовища та захисту конкуренції у сфері публічних закупівель, що пов’язано, зокрема, з Торгами.
7. ЗАПЕРЕЧЕННЯ ВІДПОВІДАЧІВ ТА ЇХ СПРОСТУВАННЯ
(62) Зауважень та/або заперечень до змісту Подання ТОВ «Буфет і К» та ТОВ «Світ школяра 2010» не надали.
8. ОСТАТОЧНІ ВИСНОВКИ АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОЛЕГІЇ ВІДДІЛЕННЯ
(63) Таким чином, доказами, зібраними у Справі, доводиться, а дослідженням усієї сукупності факторів, що об’єктивно могли вплинути на поведінку Відповідачів, не спростовується висновок адміністративної колегії Відділення про те, що дії Відповідачів, які полягали у:
- схожостях в оформленні окремих документів, наданих Учасниками1, 2 у складі тендерних пропозицій;
- спільній фактичній адресі;
- наявності договірних та господарських відносин;
- завантаженні до системи публічних закупівель «Prozorro» спільного документа;
- спільна участь у процедурах закупівель;
- спільному майданчику, з якого учасники подавали початкові пропозиції для участі в аукціоні;
- наявності спільних працівників;
- спільних властивостях завантажених файлів,
є узгодженою поведінкою, що стосується спотворення результатів Торгів.
(64) Така поведінка Відповідачів становить порушення законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів, заборонених відповідно до пункту 1 статті 50 та пункту 4 частини другої статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції».
9. ВИЗНАЧЕННЯ РОЗМІРІВ ШТРАФІВ
(65) Відповідно до абзацу другого частини другої статті 52 Закону України «Про захист економічної конкуренції» за порушення, передбачене пунктом 1 статті 50 цього Закону, накладаються штрафи у розмірі до десяти відсотків доходу (виручки) суб’єкта господарювання від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за останній звітний рік, що передував року, в якому накладається штраф.
(66) Дохід (виручка) ТОВ «Буфет і К» від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за 2018 рік становить <<інформація з обмеженим доступом>> гривень.
(67) Дохід (виручка) ТОВ «Світ школяра 2010» від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за 2018 рік становить <<інформація з обмеженим доступом>> гривень.
(68) При визначенні розміру штрафу адміністративна колегія Відділення врахувала:
- співпрацю під час розгляду справи з Відділенням, що сприяла з’ясуванню обставин справи, зокрема виявленню фактів, відомостей, про які Відділення не запитувало;
- вчинення порушення вперше;
- фактичну збитковість суб’єктів господарювання, яка підтверджена податковою звітністю.
Враховуючи викладене, керуючись статтями 7, 121 та 14 Закону України «Про Антимонопольний комітет України», статтями 48 та 52 Закону України «Про захист економічної конкуренції» та пунктом 32 Правил розгляду заяв і справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції, затверджених розпорядженням Антимонопольного комітету України від 19 квітня 1994 року № 5, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 6 травня 1994 року за № 90/299 (у редакції розпорядження Антимонопольного комітету України від 29 червня 1998 року № 169-р) (із змінами і доповненнями), адміністративна колегія Херсонського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України
ПОСТАНОВИЛА:
1. Визнати, що товариство з обмеженою відповідальністю «Буфет і К» (ідентифікаційний код юридичної особи 39461162) та товариство з обмеженою відповідальністю «Світ школяра 2010» (ідентифікаційний код юридичної особи 39272385) вчинили порушення, передбачене пунктом 1 статті 50, пунктом 4 частини другої статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів, проведених Херсонським Таврійським ліцеєм мистецтв Херсонської міської ради із закупівлі послуги з організації харчування учнів Херсонського Таврійського ліцею мистецтв та в пришкільному оздоровчому таборі (Ідентифікатор закупівлі UA-2017-12-18-001953-b);
2. За порушення, зазначене у пункті 1 резолютивної частини цього рішення, накласти на товариство з обмеженою відповідальністю «Буфет і К» штраф у розмірі 35 000, 00 (тридцять п’ять тисяч) грн.
3. За порушення, зазначене у пункті 1 резолютивної частини цього рішення, накласти на товариство з обмеженою відповідальністю «Світ школяра 2010» штраф у розмірі 35 000, 00 (тридцять п’ять тисяч) грн.
Штраф підлягає сплаті у двомісячний строк з дня одержання рішення.
Відповідно до частини восьмої статті 56 Закону України «Про захист економічної конкуренції» протягом п’яти днів з дня сплати штрафу суб’єкт господарювання зобов’язаний надіслати до Антимонопольного комітету України документи, що підтверджують сплату штрафу.
Рішення органів Антимонопольного комітету України може бути оскаржене до господарського суду у двомісячний строк з дня його одержання.
Голова адміністративної колегії -
Голова територіального відділення А.Г. Кашнікович