Південне міжобласне територіальне відділення АМКУ здійснює державний контроль за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції органами місцевого самоврядування, зокрема, на ринку послуг з розміщення зовнішньої реклами в територіальних межах Одеської області.Під час зазначених заходів контролю Відділення встановило, що виконавчий комітет Одеської міської ради затвердив Правила розміщення зовнішньої реклами в місті Одесі, окремі положення яких не відповідають нормам чинного законодавства, а саме Типовим правилам розміщення зовнішньої реклами, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2003 № 2067 «Про затвердження Типових правил розміщення зовнішньої реклами» (зі змінами).
Внаслідок таких дій органу місцевого самоврядування можуть створюватись несприятливі умови підприємницької діяльності у сфері зовнішньої реклами, що може негативним чином позначитися на конкурентоспроможності суб’єкта господарювання (розповсюджувача зовнішньої реклами), негативно вплинути на конкуренцію на ринку послуг з розміщення зовнішньої реклами і як наслідок призвести до обмеження конкуренції на цьому ринку.
Відповідно до частини другої статті 4 Закону України «Про захист економічної конкуренції», суб’єкти господарювання, органи влади, органи місцевого самоврядування, а також органи адміністративно-господарського управління та контролю зобов’язані сприяти розвитку конкуренції та не вчиняти будь-яких неправомірних дій, які можуть мати негативний вплив на конкуренцію.
Згідно з частиною третьою статті 15 цього Закону, вчинення антиконкурентних дій органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю забороняється і тягне за собою відповідальність згідно з законом.
З огляду на зазначене, 31 липня 2025 року адміністративна колегія Південного МТВ АМКУ рекомендувала виконавчому комітету Одеської міської ради в 2-х місячний строк припинити дії, що містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого пунктом 3 статті 50, частиною першою статті 15 Закону України «Про захист економічної конкуренції» у вигляді вчинення антиконкурентних дій органу місцевого самоврядування, які можуть призвести до обмеження конкуренції на ринку послуг з розміщення зовнішньої реклами в територіальних межах міста Одеси.