Південним міжобласним територіальним відділенням Антимонопольного комітету України здійснюється державний контроль за дотриманням органами місцевого самоврядування Миколаївської області законодавства про захист економічної конкуренції у сфері відносин, що виникають у зв'язку з розміщенням зовнішньої реклами в населених пунктах, та порядку надання дозволів на розміщення такої реклами.
Відділення з’ясувало, що виконавчий комітет Миколаївської міської ради встановив у Правилах розміщення зовнішньої реклами в м. Миколаєві положення, які не відповідають нормам чинного законодавства, а саме Типовим правилам розміщення зовнішньої реклами, зокрема, в частині строку прийняття рішення про надання дозволу або про відмову у його наданні, а також покладення на розповсюджувача реклами додаткових витрат, пов’язаних з демонтажем (монтажем) рекламного засобу та перенесенням його на інше місце, у разі зміни містобудівної ситуації, проведення реконструкції, ремонту, будівництва на місці розташування рекламного засобу, які зумовлюють необхідність зміни місця розташування рекламного засобу.
Такі дії виконавчого органу міської ради можуть створювати несприятливі умови підприємницької діяльності у сфері зовнішньої реклами, що може негативним чином позначитися на конкурентоспроможності суб’єкта господарювання, негативно вплинути на конкуренцію на відповідному ринку послуг і, як наслідок, призвести до обмеження конкуренції на ринку.
Ураховуючи наведене, 28 травня 2024 року адміністративна колегія Південного МТВ надала виконавчому комітету Миколаївської міської ради рекомендації, спрямовані на припинення дій, які містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого пунктом 3 статті 50, частиною першою статті 15 Закону України «Про захист економічної конкуренції» у вигляді антиконкурентних дій органу місцевого самоврядування.
Орган місцевого самоврядування має 90 днів на розгляд рекомендацій Відділення та усунення порушення.