В ході проведення Південним міжобласним територіальним відділенням Антимонопольного комітету України (далі – Відділення) дослідження регіонального ринку надання послуг з транспортування тимчасово затриманих транспортних засобів на спеціальні майданчики (стоянки) встановлено, що дві фізичні особи-підприємці встановлювали та застосовували ціни/тарифи на послуги з транспортування тимчасово затриманих транспортних засобів на спеціальні майданчики (стоянки) на території Одеської області в радіусі до 100 км від спеціальних майданчиків (стоянок) для тимчасово затриманих транспортних засобів у смт Любашівка Любашівського району Одеської області, у містах Арциз та Ізмаїл у період 08.01.2020-31.12.2020 без економічного обґрунтування за умови відсутності альтернативних джерел придбання такого товару.
Так, доставлення транспортного засобу на спеціальний майданчик чи стоянку здійснюється за допомогою спеціальних автомобілів - евакуаторів (далі - евакуатор), у тому числі тих, що належать підприємствам, установам та організаціям, які провадять діяльність, пов'язану з транспортуванням транспортних засобів, і з якими територіальним (у тому числі міжрегіональним) органом Національної поліції укладені в установленому порядку договори.
Плата за транспортування (доставляння) транспортних засобів, тимчасово затриманих працівниками поліції за допомогою спеціалізованого автомобіля евакуатора (евакуації) розраховується згідно наказу МВС, МЕРіТ, МФ України від 10.10.2013 № 967/1218/869 «Про затвердження розмірів плати за транспортування і зберігання тимчасово затриманих транспортних засобів на спеціальних майданчиках» та стягується на підставі встановленого Виконавцем рахунку.
За результатами розгляду справ 12.10.2021 адміністративною колегією Відділення такі дії фізичних осіб-підприємців визнано порушенням п. 2 ст. 50, п. 1 ч. 2 ст. 13 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку послуг з транспортування тимчасово затриманих транспортних засобів на спеціальні майданчики (стоянки), шляхом встановлення таких цін реалізації товару, які неможливо було б встановити за умов існування значної конкуренції на ринку, та зобов’язано відповідачів протягом трьох місяців припинити порушення.
На обох суб’єктів господарювання – фізичних осіб-підприємців накладено штраф на загальну суму близько 83,2 тис.грн, який підлягає сплаті до Державного бюджету України.