КП «Водоканал» (м. Арциз Болградського району Одеської області) встановлювало споживачам умови, не передбачені чинним законодавством (отримання споживачем технічних умов на встановлення лічильника води на платній основі; визначення в технічних умовах вимоги щодо встановлення лічильника води певного виробника, марки тощо), для оснащення ними своїх будинків (будівель, об’єктів) вузлами обліку води, що не передбачено законодавством, яке регулює сферу послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення. Це було встановлено Південним міжобласним територіальним відділенням Антимонопольного комітету України у ході здійснення заходів державного контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції на регіональному ринку послуг централізованого водопостачання та централізованого водовідведення.
Встановлені обставини можуть призвести до ущемлення інтересів споживачів, адже їх невиконання може призвести до додаткових фінансових витрат споживачів, додаткових витрат часу при отриманні таких технічних умов, а також негативно вплинути на ринки виробництва та постачання вузлів обліку води, оскільки виробники вузлів інших марок, окрім зазначених КП «Водоканал», та/або продавці вузлів обліку води інших виробників та марок, які відповідають вимогам чинного законодавства, встановленим для засобів вимірювальної техніки, та використовуються в Україні, можуть втратити потенційних покупців своєї продукції.
В той же час, такі дії з боку КП «Водоканал» були б неможливими за умови існування значної конкуренції на ринку, адже в такому випадку, за наявності альтернативи у виборі виконавця послуг з централізованого водопостачання в територіальних (географічних) межах міста Арциз споживачі мали б можливість обирати між кількома виконавцями відповідних послуг, і у разі ущемлення їх інтересів могли обрати іншого виконавця.
З огляду на зазначене, 28.05.2024 адміністративна колегія Південного МТВ надала КП «Водоканал» обов’язкові для розгляду рекомендації. Упродовж 2-х місяців з дня їх отримання КП має припинити дії з ознаками порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого пунктом 2 статті 50 та частиною першою статті 13 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку.