
АНТИМОНОПОЛЬНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ
МИКОЛАЇВСЬКЕ ОБЛАСНЕ ТЕРИТОРІАЛЬНЕ ВІДДІЛЕННЯ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОЛЕГІЇ
16 березня 2017 р. №20-р
Справа №2-26.250/20-2017
Про початок розгляду справи
про порушення законодавства
про захист економічної конкуренції
Адміністративна колегія Миколаївського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України, розглянувши подання другого відділу досліджень та розслідувань про початок розгляду справи від 16.03.2017 №2-06/40-пр та відповідні матеріали,
ВСТАНОВИЛА:
Миколаївським обласним територіальним відділенням Антимонопольного комітету України (надалі – Відділення, територіальне відділення) проводиться дослідження товарних ринків, в тому числі ринків рекламних та пов’язаних з ними послуг, ринків будівельних товарів, ринків, пов’язаних з будівництвом житлових і нежитлових будівель тощо, а також здійснюється державний контроль за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції, зокрема про захист від недобросовісної конкуренції, з боку суб’єктів господарювання, що здійснюють діяльність на цих ринках.
Так, в рамках проведеного дослідження територіальним відділенням встановлено, зокрема наступне.
В територіальних межах м. Миколаєва розташовано два супермаркети мережі будівельно-господарських супермаркетів "33 М2етра". Вказані супермаркети знаходяться за наступними адресами:
- м. Миколаїв, вул. Космонавтів, 81/2;
- м. Миколаїв, пр. Центральний 261/1.
Спеціалістами Відділення було проведено огляд зовнішньої реклами супермаркету "33 М2етра", що знаходиться за адресою: м. Миколаїв, пр. Центральний, 261/1.
В ході огляду було виявлено, що на фасаді будівлі супермаркету (з боку пр. Центральний) розміщено напис рекламного характеру з наступною інформацією "Найкращий будівельний магазин".
При цьому в основному тексті вказаного рекламного оголошення відсутні будь-які позначення, які б вказували на наявність приміток, внаслідок чого у споживача формується враження, що будівельний магазин "33 М2етра" є кращим по відношенню до будівельних магазинів інших суб’єктів господарювання.
Крім того, в ході проведення зазначеного дослідження Відділенням було встановлено, що товариство з обмеженою відповідальністю "МАКСИ-ТРЕЙД", (надалі – ТОВ "МАКСИ-ТРЕЙД") ідентифікаційний код 36008659, провадить господарську діяльність через магазин "33 М2етра", що знаходиться за адресою: м. Миколаїв, пр. Центральний, 261/1.
З метою повного, всебічного та об’єктивного з’ясування виявлених Відділенням обставин на адресу ТОВ "МАКСИ-ТРЕЙД" територіальним відділенням була направлена вимога про надання інформації від 25.11.2016 №1-292/80-1720.
На виконання вказаної вимоги листом від 14.12.2016 №1003 (вх. від 22.12.2016 №80-03/2667) ТОВ "МАКСИ-ТРЕЙД" повідомило, що воно не має жодних прав на знак для товарів і послуг "33 М2етра", а лише орендує у товариства з обмеженою відповідальністю "Виробниче підприємство "Формат" частину нежитлового приміщення площею
Також, ТОВ "МАКСИ-ТРЕЙД" повідомило, що не має відношення до розміщення на фасаді магазину "33 М2етра" за адресою: м. Миколаїв, пр. Центральний, 261/1 напису "Найкращий будівельний магазин", оскільки є лише орендарем частини нежилого приміщення.
У зв’язку з наведеним, керуючись статтями 12, 17, 22, 221 Закону України «Про Антимонопольний комітет України», статтями 4, 63 Закону України «Про захист економічної конкуренції», пунктами 3, 8, 9 Положення про територіальне відділення Антимонопольного комітету України, затвердженого розпорядженням Антимонопольного комітету України від 23.02.2001 №32-р та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30.03.2001 за №291/5482, (надалі – Положення про територіальне відділення), Відділенням на юридичну адресу товариства з обмеженою відповідальністю "Виробниче підприємство "Формат" (надалі – ТОВ "ВП "ФОРМАТ", Товариство), ідентифікаційний код 35028428, зазначену в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Міністерства юстиції України (https://usr.minjust.gov.ua/ua/freesearch):
- Відділення проводить дослідження товарних ринків, а також здійснює державний контроль за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції, зокрема про захист від недобросовісної конкуренції з боку суб’єктів господарювання, що здійснюють діяльність на цих ринках;
- відповідно до статей 22, 221 Закону України „Про Антимонопольний комітет України” вимоги голови територіального відділення Антимонопольного комітету України в межах його компетенції є обов’язковими до виконання у визначені ним строки, якщо інше не передбачене законом.
- згідно зі статтею 63 Закону України „Про захист економічної конкуренції” суб’єкти господарювання, пов’язані відносинами контролю відповідно до статті 1 цього Закону, зобов’язані забезпечувати обмін інформацією між собою, в тому числі стосовно випадків, передбачених частиною другою статті 22 цього Закону, та вживати інших заходів у такий спосіб та у такому обсязі, які б забезпечували запобігання вчиненню порушень законодавства про захист економічної конкуренції.
Крім того, у Вимозі було звернуто увагу Товариства, що невиконання вимог голови територіального відділення Антимонопольного комітету України, а саме: неподання інформації у встановлені строки, подання інформації не в повному обсязі або подання недостовірної інформації тягне за собою відповідальність, передбачену законодавством, у вигляді штрафу.
Зокрема положеннями Вимоги була запитана інформація, необхідна для проведення дослідження, а саме: інформація про керівний склад Товариства, інформація щодо правових підстав володіння/користування знаком для товарів і послуг "33 М2етра", відомості про поширену Товариством протягом 2015-2016 років інформацію рекламного характеру, інформацію щодо правомірності використання магазином Товариства (м. Миколаїв, пр. Центральний, 261\1) статусу "Найкращий будівельний магазин" та інше.
Лист Відділення, яким на адресу ТОВ "ВП "ФОРМАТ" надіслано Вимогу, повернуто до Відділення 31.01.2017 за закінченням терміну зберігання.
Згідно абзацу п'ятого статті 23 Правил розгляду заяв і справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції, затверджених розпорядженням Антимонопольного комітету України від 19.04.1994 №5 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 06.05.1994 за №90/299, у разі, якщо вимогу про надання інформації неможливо вручити за місцезнаходженням юридичної особи чи останнім відомим місцем проживання фізичної особи, вона вважається такою, що вручена адресату, через десять днів з дня опублікування в газеті "Урядовий кур’єр" або в друкованому виданні відповідної обласної ради (за місцезнаходженням юридичної особи, останнім відомим місцем проживання фізичної особи) повідомлення про розміщення такої вимоги на офіційному веб-сайті Антимонопольного комітету України (http://www.amc.gov.ua).
Юридичною адресою ТОВ "ВП "ФОРМАТ" є м. Херсон, Бериславське шосе, 6. Друкованим виданням Херсонської обласної ради є газета "Наддніпрянська правда".
На виконання вищевказаної вимоги Відділенням в газеті Херсонської обласної ради "Наддніпрянська правда" (випуск від 25.01.2017 №6) опубліковано оголошення про розміщення на суб-сайті територіального відділення вимоги про надання інформації від 28.12.2016 №2-292/80-1907, адресованої ТОВ "ВП "ФОРМАТ".
Відповідно до частини першої статті 62 Закону України „Про захист економічної конкуренції” строки, в межах яких вчиняються відповідні дії, встановлюються законодавством про захист економічної конкуренції, а також органами Антимонопольного комітету України, головою територіального відділення Антимонопольного комітету України. Зазначені строки визначаються календарною датою, зазначенням події, що повинна неминуче настати, чи періодом часу.
Частиною другою статті 62 Закону України «Про захист економічної конкуренції» визначено, що перебіг строку, який обчислюється роками, місяцями або днями, починається наступного дня після календарної дати або настання події, якими визначено його початок. У разі, коли останній день припадає на неробочий день, днем закінчення строку вважається перший наступний за ним робочий день.
Згідно з частиною третьою статті 62 вказаного Закону строк не вважається пропущеним, якщо до його закінчення необхідні документи здано на пошту.
Отже, на підставі вищенаведеного Товариство, в силу приписів законодавства про захист економічної конкуренції, було зобов’язано надати до Відділення або здати на пошту інформацію, що вимагалась Вимогою, у встановлені законодавством строки.
Вимога про надання інформації від 28.12.2016 №2-292/80-1907 була опублікована в газеті "Наддніпрянська правда" 25 січня 2017 року.
У Вимозі Товариству пропонувалось надати Відділенню:
- протягом 5-ти календарних днів з дня отримання цієї вимоги інформацію та копії документів (з усіма їх невід’ємними частинами) на питання пунктів 1-3, 8 цієї вимоги;
- протягом 10-ти календарних днів з дня отримання цієї вимоги інформацію та копії документів (з усіма їх невід’ємними частинами) на питання пунктів 5, 10-14 цієї вимоги;
- протягом 15-ти календарних днів з дня отримання цієї вимоги інформацію та копії документів (з усіма їх невід’ємними частинами) на питання пунктів 9, 7 (7.1, 7.2) цієї вимоги;
- протягом 20-ти календарних днів з дня отримання цієї вимоги інформацію та копії документів (з усіма їх невід’ємними частинами) на питання пунктів 4, 6 (6.1, 6.2) цієї вимоги.
Відтак, враховуючи вищезазначені приписи законодавства про захист економічної конкуренції та дати отримання Товариством Вимоги, строк надання інформації спливав:
- на питання пунктів 1-3, 8 Вимоги 09.02.2017;
- на питання пунктів 5, 10-14 Вимоги 14.02.2017;
- на питання пунктів 9, 7 (7.1, 7.2) Вимоги 19.02.2017;
- на питання пунктів 4, 6 (6.1, 6.2) Вимоги 24.02.2017.
1. Згідно положень Вимоги 09.02.2017 було останнім терміном, коли Товариству пропонувалося надати територіальному відділенню інформацію та копії документів (з усіма їх невід’ємними частинами) на пункти 1-3, 8 Вимоги.
Проте, інформацію на питання вище визначених пунктів Вимоги Товариство у встановлені законодавством строки, так само як і після їх спливу, не надало.
Отже, дії Товариства, у вигляді неподання інформації у встановлені головою Відділення строки на питання пунктів 1-3, 8 Вимоги, мають ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого пунктом 13 статті 50 Закону України „Про захист економічної конкуренції ”.
2. Також інформацію та копії документів (з усіма їх невід’ємними частинами) на пункти 5, 10-14 Товариству було запропоновано надати до 14.02.2017 включно.
Проте, інформацію на питання вище визначених пунктів Вимоги Товариство у встановлені головою територіального відділення строки, так само як і після їх спливу, не надало.
Отже, дії Товариства, у вигляді неподання інформації у встановлені головою Відділення строки на питання пунктів 5, 10-14 Вимоги, мають ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого пунктом 13 статті 50 Закону України „Про захист економічної конкуренції ”.
3.Також, Відділенням встановлено, що інформацію та копії документів (з усіма їх невід’ємними частинами) на пункти 9, 7 (7.1, 7.2) Вимоги Товариству було запропоновано надати до 19.02.2017 включно.
Проте, інформацію на питання вище визначених пунктів Вимоги Товариство у встановлені головою територіального відділення строки, так само як і після їх спливу, не надало.
Отже, дії Товариства у вигляді неподання інформації у встановлені головою Відділення строки на питання пунктів 9, 7 (7.1, 7.2) Вимоги, мають ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого пунктом 13 статті 50 Закону України „Про захист економічної конкуренції ”.
4.Також згідно положень Вимоги інформацію та копії документів (з усіма їх невід’ємними частинами) на пункти 4, 6 (6.1, 6.2) Товариству було запропоновано надати до 24.02.2017 включно.
Проте, інформацію на питання вище визначених пунктів Вимоги Товариство у встановлені головою територіального відділення строки, так само як і після їх спливу, не надало.
Отже, дії Товариства, у вигляді неподання інформації у встановлені головою Відділення строки на питання пунктів 4, 6 (6.1, 6.2) Вимоги, мають ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого пунктом 13 статті 50 Закону України „Про захист економічної конкуренції ”.
Згідно з пунктом 1 частини третьої статті 7 Закону України «Про Антимонопольний комітет України» у сфері формування та реалізації конкурентної політики, сприяння розвитку конкуренції, нормативного і методичного забезпечення Антимонопольного комітету України та застосування законодавства про захист економічної конкуренції Комітет має повноваження, зокрема вимагати від суб’єктів господарювання, об’єднань, органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, їх посадових осіб інформацію, у тому числі з обмеженим доступом, необхідну для дослідження ринків, а також інформацію про реалізацію конкурентної політики.
Відповідно до статті 17 Закону України „Про Антимонопольний комітет України” голова територіального відділення Комітету має повноваження, між іншим, при розгляді заяв і справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції, проведенні перевірки та в інших передбачених законом випадках вимагати від суб’єктів господарювання, об’єднань, органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, їх посадових осіб і працівників, інших фізичних та юридичних осіб інформацію, в тому числі з обмеженим доступом; проводити дослідження ринку, визначати межі товарного ринку, а також становище, в тому числі монопольне (домінуюче), суб’єктів господарювання на цьому ринку та приймати відповідні рішення (розпорядження).
Аналогічні повноваження встановлені й Положенням про територіальне відділення зокрема пункт 3, у тому числі передбачає, що територіальне відділення Комітету має повноваження вимагати від суб’єктів господарювання, об’єднань, органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, їх посадових осіб інформацію, у тому числі з обмеженим доступом, та проводити дослідження ринку, визначати межі товарного ринку, а також становище, у тому числі монопольне (домінуюче), суб’єктів господарювання на цьому ринку та приймати відповідні рішення (розпорядження).
Відповідно до статті 221 Закону України «Про Антимонопольний комітет України» суб’єкти господарювання, об’єднання, органи влади, органи місцевого самоврядування, органи адміністративно-господарського управління та контролю, інші юридичні особи, їх структурні підрозділи, філії, представництва, їх посадові особи та працівники, фізичні особи зобов’язані на вимогу органу Антимонопольного комітету України, голови територіального відділення Антимонопольного комітету України, уповноважених ними працівників Антимонопольного комітету України, його територіального відділення подавати документи, предмети чи інші носії інформації, пояснення, іншу інформацію, в тому числі з обмеженим доступом та банківську таємницю, необхідну для виконання Антимонопольним комітетом України, його територіальними відділеннями завдань, передбачених законодавством про захист економічної конкуренції.
Виходячи зі змісту статті 22 Закону України «Про Антимонопольний комітет України», розпорядження, рішення та вимоги органу Комітету, голови територіального відділення Комітету щодо подання суб’єктами господарювання документів, інформації тощо, необхідних для виконання цими органами завдань, передбачених законодавством про захист економічної конкуренції, є обов’язковими для виконання у визначені ним строки.
Отже, вищезазначені приписи законодавства про захист економічної конкуренції, маючи на меті забезпечення реалізації основних завдань, визначених статтею 3 Закону України «Про Антимонопольний комітет України», наділяють територіальні відділення Антимонопольного комітету України правом збирати та отримувати інформацію, в тому числі з обмеженим доступом та банківську таємницю, зокрема і під час проведення дослідження товарних ринків.
Жодних пояснень, клопотань про продовження строку виконання Вимоги до територіального відділення не надходило.
Наведені обставини унеможливлюють проведення Відділенням повного, об’єктивного та всебічного дослідження обставин, які можуть містити ознаки порушень законодавства про захист економічної конкуренції.
Таким чином, з огляду на вищенаведене, в діях ТОВ "ВП "ФОРМАТ" містяться ознаки чотирьох порушень законодавства про захист економічної конкуренції, передбачених пунктом 13 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді неподання інформації територіальному відділенню на питання пунктів:
- 1-3, 8 вимоги про надання інформації від 28.12.2016 №2-292/80-1907 у встановлений головою територіального відділення строк;
- 5, 10-14 вимоги про надання інформації від 28.12.2016 №2-292/80-1907 у встановлений головою територіального відділення строк;
- 9, 7 (7.1, 7.2) вимоги про надання інформації від 28.12.2016 №2-292/80-1907 у встановлений головою територіального відділення строк;
- 4, 6 (6.1, 6.2) вимоги про надання інформації від 28.12.2016 №2-292/80-1907 у встановлений головою територіального відділення строк.
Враховуючи викладене, керуючись статтями 7, 14 Закону України «Про Антимонопольний комітет України», статтями 36, 37 Закону України «Про захист економічної конкуренції», пунктами 3, 11 Положення про територіальне відділення Антимонопольного комітету України, затвердженого розпорядженням Антимонопольного комітету України від 23.02.2001 №32-р, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30.03.2001 за №291/5482, та пунктами 5, 203, 21 Правил розгляду заяв і справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції, затверджених розпорядженням Антимонопольного комітету України від 19.04.1994 №5, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 06.05.1994 за №90/299, (у редакції розпорядження Антимонопольного комітету України від 29.06.1998 №169-р), адміністративна колегія Миколаївського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України
ВИРІШИЛА:
1. Розпочати розгляд справи про порушення законодавства про захист економічної конкуренції за ознаками вчинення товариством з обмеженою відповідальністю "Виробниче підприємство "ФОРМАТ", ідентифікаційний код 35028428, чотирьох порушень законодавства про захист економічної конкуренції, передбачених пунктом 13 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції", а саме:
- неподання інформації територіальному відділенню на питання пунктів 1-3, 8 вимоги про надання інформації від 28.12.2016 №2-292/80-1907 у встановлений головою територіального відділення строк;
- неподання інформації територіальному відділенню на питання пунктів 5, 10-14 вимоги про надання інформації від 28.12.2016 №2-292/80-1907 у встановлений головою територіального відділення строк;
- неподання інформації територіальному відділенню на питання пунктів 9, 7 (7.1, 7.2) вимоги про надання інформації від 28.12.2016 №2-292/80-1907 у встановлений головою територіального відділення строк;
- неподання інформації територіальному відділенню на питання пунктів 4, 6 (6.1, 6.2) вимоги про надання інформації від 28.12.2016 №2-292/80-1907 у встановлений головою територіального відділення строк.
2. Доручити провести розслідування, збір та аналіз доказів у справі другому відділу досліджень та розслідувань територіального відділення.
Голова адміністративної колегії
Миколаївського обласного
територіального відділення
Антимонопольного комітету України В. Харченко