Адміністративна колегія Південного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України 10 жовтня 2023 року визнала дії комунального підприємства «Первомайськводоканал» Первомайської міської ради (Миколаївська область) порушеннями законодавства про захист економічної конкуренції.
Під час здійснення в межах Миколаївської області державного контролю за дотриманням суб’єктами господарювання законодавства про захист економічної конкуренції на регіональному ринку послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення Відділенням встановлено, що КП ««Первомайськводоканал» у період:
- з липня 2021 року по липень 2023 року справляло плату за видачу технічних умов на установку індивідуального приладу обліку води для населення, юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, що передбачає виготовлення та отримання споживачем технічних умов на встановлення приладів обліку води, яка встановлена наказом керівника комунального підприємства, що не відповідає законодавству;
- з липня 2021 року по квітень 2023 року включало до технічних умов щодо підключення об’єктів до мереж централізованого водопостачання та централізованого водовідведення умови щодо встановлення споживачем лічильника води з визначеним класом точності, зокрема класу «С», та захистом від впливу зовнішнього магнітного поля;
- з липня 2021 року по квітень 2023 року також включало до згаданих технічних умов здійснення споживачем узгодження земляних робіт з певними установами, організаціями, підприємствами Первомайська.
Зазначене вище не передбачено Правилами користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України, затверджених наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 27.06.2008 № 190, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 07.10.2008 за № 936/15627.
Тому адміністративною колегією Південного МТВ АМКУ вищезазначені дії КП «Первомайськводоканал» визнано порушеннями законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченими пунктом 2 статті 50 та частиною першою статті 13 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку, що можуть призвести до ущемлення інтересів споживачів, та які були б неможливими за умов існування значної конкуренції.
Під час розгляду справи комунальне підприємство припинило вищенаведені порушення законодавства про захист економічної конкуренції. Однак, за вказані порушення оштрафоване на загальну суму 11 200 гривень.