ПІДСУМКИ РОБОТИ ХЕРСОНСЬКОГО ОБЛАСНОГО ТЕРИТОРІАЛЬНОГО ВІДДІЛЕННЯ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ ЗА 2014 РІК

Опубліковано 16 лютого 2015 року о 09:50

Відділенням у 2014 році розглянуто 250 заяв від фізичних осіб та суб’єктів господарювання, переважна більшість заяв надійшла від фізичних осіб щодо діяльності монополістів на ринках енерго-, тепло-, газо- та водопостачання і водовідведення.

Протягом звітного періоду Відділенням розглянуто 76 справ про порушення конкурентного законодавства, припинено 172 порушення законодавства про захист економічної конкуренції, з них; 50 – у вигляді зловживання монопольним становищем, 28 – антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів; 23 –антиконкурентних дій органів місцевого самоврядування; 10 – недобросовісної конкуренції, 39 – внаслідок виконання рекомендацій адмінколегії Відділення, наданих відповідно до статті 46 Закону України «Про захист економічної конкуренції».

Накладено штрафів на порушників на загальну суму - 1232,38 тис. грн, сплачено штрафів – 694,88 тис. грн (без врахування пені), що складає майже 60 відсотків від накладених штрафів, з урахуванням пені сплачено 910,00 тис. грн.

Завдяки вжитим заходам за 2014 рік територіальним відділенням АМКУ забезпечено економічний ефект у сумі 155,0 тис. грн та обсяг реалізації товарів, стосовно яких поновлено належні умови конкуренції становить 305,7 млн. грн.

Протягом 2014 року було надруковано 174 статті в ЗМІ, Відділенням було організовано 13 публічних заходів, зокрема 18.12.2014 року – брифінг, на якому були присутні журналісти майже всіх регіональних газет та телебачення. Крім цього, працівники Відділення брали участь під час проведення облдержадміністрацією та іншими органами місцевого самоврядування семінарів, круглих столів, конференцій, спільних нарадах – 12 разів.

За звітний період на погодження до Відділення надійшло 51 проектів рішень і розпоряджень органів місцевого самоврядування, у тому числі 5 проектів з питань регулювання цін (тарифів) на товари, що виробляються (реалізуються) суб’єктами природних монополій. У 19 випадках в погодженні відмовлено, 23 проектів рішень погоджені без зауважень.

Наприклад, Відділення не погодило проект рішення виконавчого комітету Брилівської селищної ради «Про затвердження Порядку подання та розгляду розрахунків економічно обґрунтованих витрат на виробництво (надання) житлово-комунальних послуг для встановлення тарифів на відповідні послуги», оскільки цей проект передбачав терміни введення в дію тарифів на послуги, які суперечать приписам частини п’ятої статті 32 Закону України «Про житлово-комунальні послуги».

У зв’язку з цим, Відділення направило виконавчому комітету Брилівської селищної ради рекомендації щодо приведення проекту рішення у відповідність до вимог чинного законодавства України. На виконання рекомендацій виконавчий комітет надав на погодження новий проект рішення про затвердження цього Порядку, який було вже погоджено Відділенням.

Антиконкурентні узгоджені дії суб’єктів господарювання

У 2014 році територіальним відділенням розглянуто 14 справ про порушення, передбачені п.1 ст. 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції». В ході здійснення контролю за дотриманням вимог законодавства про захист економічної конкуренції у сфері державних закупівель виявлено та припинено 28 порушень у вигляді антиконкурентних узгоджених дій.

Так, Відділенням розглянуто справу відносно міського комунального підприємства "Гарантія" та ФОП "Глєбко М.С.", які узгодили свої пропозиції під час проведення закупівлі послуг щодо очищення Департаментом житлово-комунального господарства Херсонської міської ради. Торги проводилися за 17-ю лотами, в яких взяли участь десять суб’єктів господарювання. Як з’ясувало Відділення, МКП «Гарантія» та ФОП «Глєбко М.С.» під час участі у зазначених торгах вчинили дії, які є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченим пунктом 1 статті 50, пунктом 4 частини другої статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів. До МКП «Гарантія» та ФОП «Глєбко М.С.» застосовані штрафні санкції на загальну суму 102 тис. грн.

Територіальне відділення оштрафувало ТОВ «ЮК – Інвест 1982» та ТОВ «Романов, Інк.» на загальну суму 136 тис. грн, визнавши їх дії антиконкурентними. Як показало розслідування Відділення, зазначені підприємства узгодили свої пропозиції під час участі у відкритих торгах по закупівлі послуг з поточного ремонту та експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування, які проводилися Службою автомобільних доріг у Херсонській області. Поведінка претендентів під час участі у торгах була заздалегідь погодженою та не мала на меті ведення конкурентної боротьби. Документи на торги готувалися таким чином, аби забезпечити перемогу ТОВ «ЮК – Інвест 1982», з яким і укладено відповідний договір на загальну суму 11,6 млн.грн.

Зловживання монопольним (домінуючим) становищем

У звітному періоді Відділенням розглянуто 24 справи про порушення суб’єктами господарювання законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого п.2 ст. 50 Закону України “Про захист економічної конкуренції”, за результатами яких припинено 50 порушень, та припинено 13 дій внаслідок виконання рекомендацій адмінколегії Відділення, наданих відповідно до статті 46 Закону України «Про захист економічної конкуренції», що містили ознаки порушень законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді зловживань монопольним (домінуючим) становищем.

Так, Відділенням розглянуто справу про порушення Державним підприємством «Херсонський морський торговельний порт» законодавства про захист економічної конкуренції, у вигляді зловживання монопольним становищем при наданні послуг з транспортного оброблення вантажів. Цю справу розглянуто за результатами розгляду звернення ТОВ «Грейн-Борд». Не знайшовши порозуміння з портовиками, товариство у травні цього року звернулося за захистом своїх прав до народного депутата України. Крім звернення до територіального відділення, народний обранець звернувся до центрального апарату Антимонопольного комітету України, який і уповноважив Відділення на проведення дослідження викладених у зверненні ТОВ «Грейн-Борд» обставин. ТОВ «Грейн-Борд» є експортно-експедиційною компанією і для здійснення своєї господарської діяльності уклало з морським портом відповідний договір.

Як встановило Відділення, морпорт у травні цього року відмовив товариству у наданні вантажних послуг, мотивуючи свою відмову відсутністю виробничих потужностей в цей час. Разом з тим, встановлено, що виробничі потужності морпорту в цей період було використано на 76-79 відсотків, що дозволяло підприємству додатково приймати вагони з вантажами замовників, в тому числі ТОВ «Грейн-Борд», та надавати додаткові послуги. Як свідчать узгоджені зі споживачами графіки відвантаження вантажів в цей період, морпорт, відмовляючи ТОВ «Грейн-Борд» в наданні послуг, задовольнило заявки інших споживачів, з якими укладено генеральні договори на перевантаження зовнішньоторговельних і транзитних вантажів.

Підприємств, що потрапили в «немилість» портовиків протягом січня-травня 2014 року всього двоє - ТОВ «Грейн-Борд», якому тричі було відмовлено у затвердженні графіків відвантаження, та ТОВ «Херсонська Стивідорна Компанія» (відмовлено в січні цього року).

Рішенням адмінколегії Відділення від 31.10.2014 № 81-р/к визнано, що діяння Державного підприємства «Херсонський морський торговельний порт», які полягають у відмові в наданні ТОВ «Грейн-Борд» послуг з транспортного оброблення вантажів за генеральним договором №18/170Д, є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченим пунктом 2 статті 50, частиною 1 статті 13 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді зловживання монопольним становищем, шляхом вчинення дій, що можуть призвести до ущемлення інтересів споживачів, які були б неможливими за умов існування значної конкуренції на ринку. За вчинення порушення на морпорт накладено штраф у розмірі 68 тис. грн.

Крім цього, за зверненнями мешканців м. Херсона Відділенням розглянуто справу щодо порушення законодавства про захист економічної конкуренції ПАТ «Херсонська ТЕЦ». Як встановило Відділення, ПАТ «Херсонська ТЕЦ» у опалювальному періоді 2012-2013 років при складанні актів щодо обстеження житлових приміщень споживачів здійснювало вимірювання температури повітря у приміщеннях оптичним пірометром «Німбус». За роз’ясненнями державних регуляторів у сфері вимірювань, пірометри «Німбус», які застосовує ПАТ «Херсонська ТЕЦ», призначені для виміру температури поверхні, тому їх можливо застосовувати для визначення температури оточуючих поверхонь огороджень, а ніяким чином температури повітря у приміщеннях.

Враховуючи, що згідно з Порядком проведення перерахунків розміру плати, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 17.02.2010 № 151, плата за послуги з централізованого опалення зменшується на 5 відсотків за кожен градус відхилення фактичної температури в приміщеннях споживача від нормативної та те, що різниця між вимірами температури повітря у приміщеннях споживачів, виконаних оптичним пірометром «Німбус» та термометром скляним, який призначений для виміру саме температури повітря, складає майже 2 0С, то ПАТ «Херсонська ТЕЦ», здійснивши споживачам перерахунки оплати за послуги з централізованого опалення на підставі вимірів температури повітря, виконаних оптичним пірометром «Німбус», занизило їм розміри цих перерахунків майже на 10 відсотків.

Тому, рішенням адмінколегії від 28.04.2014 № 31-р/к визнано, що ПАТ «Херсонська ТЕЦ», здійснивши при складанні актів щодо обстеження житлових приміщень споживачів вимірювання температури повітря у приміщеннях оптичним пірометром «Німбус», що призвело до заниження споживачам майже на 10 відсотків розмірів перерахунків оплати за ненадані або надані у неповному обсязі послуги з централізованого опалення, вчинило порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбачене пунктом 2 статті 50, частиною першою статті 13 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді зловживання монопольним становищем на ринку, що призвело до ущемлення інтересів споживачів, які були б неможливими за умов існування значної конкуренції на ринку. На порушника законодавства накладено штраф у розмірі 22,0 тис. грн.

Антиконкурентні дії органів влади та самоврядування

У звітному періоді розглянуто 15 справ про порушення конкурентного законодавства, передбачені пунктами 3,7 ст. 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції», по яких припинено 23 порушення. Внаслідок виконання рекомендацій Адмінколегії відділення, наданих відповідно до статті 46 Закону України «Про захист економічної конкуренції», припинено 13 дій у вигляді антиконкурентних дій органів влади та органів місцевого самоврядування.

Адмінколегією Відділення прийнято рішення від 25.04.2014 №22-р/к, яким визнано, що виконавчий комітет Наддніпрянської селищної ради, не дотримуючись положень чинного законодавства України та не виконуючи належним чином своїх обов’язків в межах наданих йому повноважень, своїм рішенням від 31.01.2012 № 4 «Про встановлення тарифів в розмірі економічно обґрунтованих планових витрат на водопостачання та водовідведення для потреб населення, бюджетних та інших споживачів селища Жовтневе КП «Світоч» з 01.02.2012», встановив тарифи на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення для потреб населення, бюджетних та інших споживачів, що були сформовані без неналежного економічного обґрунтування розрахунків витрат на ці послуги, вчинив порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбачене статтею 17 та пунктом 7 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді створення умов для вчинення порушення законодавства про захист економічної конкуренції КП «Світоч».

Виконком Наддніпрянської селищної ради було зобов’язано прийняти нове рішення про встановлення тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення для споживачів, сформованих на підставі економічно обґрунтованих розрахунків витрат на ці послуги. Наразі ним вживаються відповідні заходи.

Адміністративною колегією Відділення прийнято рішення у справі, розпочатій за наявністю в діях Виконавчого комітету Цюрупинської міської ради ознак порушення законодавства про захист економічної конкуренції. Як встановило Відділення, на території міста Цюрупинська житлово-комунальні послуги з водопостачання, водовідведення та утримання будинків і споруд та прибудинкових територій надаються підприємствами за тарифами, без урахування економічно обґрунтованих витрат на їх надання. Такі дії підприємств – виконавців послуг є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції та стали можливими внаслідок встановлення Виконкомом Цюрупинської міської ради тарифів на послуги на підставі власних розрахунків без урахування витрат безпосередніх надавачів цих послуг. Конкуренційним законодавством забороняються дії органів місцевого самоврядування, що полягають у створенні умов для вчинення порушень суб’єктами господарювання законодавства про захист економічної конкуренції. Отже, рішенням адміністративної колегії територіального відділення такі дії Виконкому Цюрупинської міської ради визнано порушення законодавства про захист економічної конкуренції. Орган місцевого самоврядування зобов’язано встановити тарифи на житлово-комунальні послуги у місті Цюрупинську на підставі розрахунків економічно обґрунтованих витрат на надання цих послуг, здійснених безпосередніми виконавцями.

Недобросовісна конкуренція

Територіальним відділенням здійснюється постійний контроль за дотриманням суб’єктами господарювання Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції». В 2014 році розглянуто 10 справ, за підсумками розгляду яких було припинено 10 порушень. Внаслідок виконання рекомендацій Адмінколегії відділення, наданих відповідно до статті 46 Закону України “Про захист економічної конкуренції”, припинено 11 дій, передбачених статтею 15-1 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції». Суть порушень в основному полягала у введенні в оману споживачів шляхом розповсюдження оманливої інформації.

Територіальним відділенням, за дорученнями Антимонопольного комітету України та голови Херсонської обласної державної адміністрації, влітку 2014 року було розпочато комплексне дослідження ринку лікарських засобів, виробів медичного призначення та надання медичних послуг, оскільки ця тема є злободенною і викликає багато нарікань у мешканців Херсонської області. В ході дослідження ринку реалізації лікарських засобів у Херсонській області Відділенням встановлено, що дії провідних аптечних мереж міста Херсона суперечать чесним торговим звичаям та є порушенням законодавства про захист від недобросовісної конкуренції. Територіальним відділенням прийняті рішення у справах відносно ТОВ «Виробничо-комерційна фірма «Медпрепарати» та ТОВ «Фирма хорошая», ТОВ «Система аптек «КРОК». За матеріалами справи, обраний цими фірмами спосіб проведення рекламної кампанії є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченим статтею 15-1 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції», у вигляді поширення інформації, що водить в оману споживачів внаслідок обраного способу її викладення, що може вплинути на наміри цих осіб щодо придбання товарів цього суб'єкта господарювання. На засіданні адміністративної колегії на порушників накладено штрафи.

Так, Відділенням встановлено, що ТОВ «Система аптек «КРОК», рекламуючи свою діяльність, обіцяло покупцям 100% ГАРАНТІЮ ЯКОСТІ ЛІКАРСЬКИХ ЗАСОБІВ» та «Професійні консультації». При цьому, у споживача може скластися враження, що можлива й реалізація неякісних лікарських засобів. Оскільки якість є одним із головних чинників при виборі продукції, поширення Товариством інформації про його діяльність у такий спосіб може впливати на свідомість споживачів та наміри придбати ліки саме в мережі аптек ТОВ «Система аптек «Крок». В той же час, реалізація неякісних ліків законодавством заборонена. Відповідно до Закону України «Про лікарські засоби» забороняється реалізація (відпуск) громадянам неякісних лікарських засобів або таких, термін придатності яких минув, або на які відсутній сертифікат якості, що видається виробником.

Обіцяло ТОВ «Система аптек «КРОК» і 10-ти відсоткову знижку на лікарські засоби, однак забули зазначити, що обов’язковою умовою для її отримання є, зокрема наявність дисконтних карток.

Виявилася непідтвердженою й розміщена в мережі Інтернет інформація щодо значних витрат Товариства на підвищення професійного рівня працівників, а також про відзначення у рейтингу працівників фармацевтичної галузі «Панацея-2008» працівника однієї з аптек системи «Крок» у номінації «Кращий провізор року».

Таким чином, рішенням адмінколегії Відділення від 02.12.2014 № 96-р/к визнано, що дії ТОВ «Система аптек «Крок», які полягають у замовчуванні факту заборони вимогами чинного законодавства реалізації неякісних лікарських засобів та продажу ліків працівниками, які мають відповідати відповідним кваліфікаційним вимогам, а також розповсюдженні неточної інформації про надання знижок, є порушенням законодавства про захист від недобросовісної конкуренції, передбаченим статтею 151 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції», у вигляді поширення інформації, що вводить в оману шляхом повідомлення невизначеному колу осіб відомостей внаслідок обраного способу їх викладення, які можуть вплинути на наміри цих осіб щодо придбання товарів цього суб’єкта господарювання. За вчинене порушення на ТОВ «Система аптек «Крок» накладено штраф у розмірі 10,0 тис. грн.

У липні місяці Відділенням прийнято рішення у справі, розпочатій за наявністю ознак порушень законодавства про захист від недобросовісної конкуренції в діях ТОВ «Альянс Холдинг» (торгова марка «Shell») м. Київ. Справу було розпочато за результатами розгляду звернень мешканців міст Херсона та Харкова за дорученням АМКУ.

Під час розслідування у справі було встановлено, що ТОВ «Альянс Холдинг» повелося не зовсім коректно щодо партнерів і споживачів, розмістивши на стелах АЗС «Shell» рекламну інформацію «Подарунки кожному», в той час, як за офіційними умовами акції отримати подарунки мав право лише споживач, який заправив від 25 л пального будь-якої марки. Крім того, одним із видів подарунків були сертифікати магазину «COMFI», яким також не було гарантовано отримання подарунків, а лише передбачено знижку не більше 30 відсотків на певний перелік товарів. Тобто, ТОВ «Альянс Холдинг» у такий спосіб розповсюдило неповну та неточну інформацію щодо проведення рекламної акції «Подарунки кожному».

Такі дії підприємства визнано порушенням законодавства про захист від недобросовісної конкуренції у вигляді поширення інформації, яка вводить в оману. За вчинене порушення підприємству доведеться сплатити штраф у розмірі 68,0 тис.грн.

Надання рекомендацій щодо обмеження монополізму, розвитку конкуренції та запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції

На виконання рекомендацій Адмінколегії відділення, наданих відповідно до статті 46 Закону України «Про захист економічної конкуренції», припинено 39 дій, які містили ознаки порушень законодавства про захист економічної конкуренції. Рекомендації надавалися в переважній більшості при розслідуванні за власною ініціативою, виявленні ознак порушень конкуренційного законодавства за результатами розгляду заяв, скарг та звернень та досліджень.

Надано 11 рекомендацій щодо припинення дій, передбачених статтею 15-1 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції», які виконано в повному обсязі.

Внаслідок виконання рекомендацій адмінколегії Відділення, наданих відповідно до статті 46 Закону України «Про захист економічної конкуренції», припинено 13 дій у вигляді антиконкурентних дій органів влади та органів місцевого самоврядування, 13 дій, що містили ознаки зловживань монопольним (домінуючим) становищем.

До Відділення за захистом своїх прав звернувся мешканець м. Нова Каховка. За змістом звернення працівниками ПАТ «ЕК «Херсонобленерго» неправомірно, а саме за відсутності споживача, складено акт про порушення правил користування електричної енергії. Як встановило Відділення, дії ПАТ «ЕК «Херсонобленерго» є неправомірними та можуть призвести до ущемлення інтересів споживача. Для усунення причин та умов вчинення дій, які містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, Відділенням направлено ПАТ «ЕК «Херсонобленерго» обов’язкові для виконання рекомендації. ПАТ «ЕК «Херсонобленерго» рекомендації виконало та провело навчання з персоналом стосовно порядку складання актів про порушення правил користування електричною енергією.

В ході проведення дослідження ринків надання житлово-комунальних послуг, яке здійснюється на виконання Пріоритетів роботи Херсонського обласного територіального відділення АМКУ на 2014 рік, погоджених Головою Херсонської облдержадміністрації 31.12.2013, затверджених Головою АМКУ та з метою забезпечення єдиного, для всіх регіонів підходу до формування тарифів у сфері житлово-комунальних послуг, затвердженого постановою КМУ від 1 червня 2011 року № 869 «Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги» виявлено, що дії житлових організацій м. Херсон, які полягають у наданні послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій без врахування переліку послуг, визначеного Порядком формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій визначеним Постановою Кабміну, можуть призвести до ущемлення інтересів споживачів, оскільки вони не отримають Послуги від житлових організацій в повному обсязі, як це передбачено Порядком.

З метою припинення дій, що містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, усунення причин виникнення цих порушень і умов, що їм сприяють, керуючись статтею 46 Закону України "Про захист економічної конкуренції", адмінколегія Відділення 05 червня 2014 року рекомендувала комунальним підприємствам міста Херсона протягом трьох місяців з дня отримання рекомендацій вжити заходів щодо надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій за тарифами, сформованих відповідно до вимог Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, затвердженого Постановою КМУ від 01.06.2011 №869 «Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги», зокрема з урахуванням переліку послуг, визначеного цим Порядком та визначенням розміру кожної складової для цих тарифів.

На сьогоднішній день рекомендації Відділення не виконані, у зв’язку із чим, у грудні 2014 року адміністративною колегією Відділення прийнято розпорядження про початок розгляду справ за наявністю ознак порушень в діях комунальних підприємств, які надають послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій міста Херсон.

Відділенням в ході проведення дослідження ринків надання житлово-комунальних послуг, в діях виконавчого комітету Херсонської міської ради (надалі – Виконком), які полягають у встановленні тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій для житлово-експлуатаційних організацій всупереч вимогам чинного законодавства, зокрема без урахування економічно обґрунтованих витрат на виробництво цих послуг та без визначення вартості складових цього тарифу, було встановлено ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого статтею 17, пунктом 7 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції» у вигляді легітимації порушення законодавства про захист економічної конкуренції.

Виконкому було надано рекомендації вжити заходів щодо усунення причин та умов вчинення дій, що мають ознаки порушень законодавства про захист економічної конкуренції, шляхом прийняття рішень, відповідно до яких житлово-експлуатаційні організації матимуть можливість здійснити розрахунки складових тарифу на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій; та встановлення тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій відповідно до вимог Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2011 № 869 «Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги» з урахуванням переліку послуг, визначеного цим Порядком, з визначенням розміру кожної складової для цих тарифів. На виконання цих рекомендацій Виконкомом вживаються відповідні заходи.

У звітному періоді Відділення було надало відповідно до статті 14 Закону України «Про Антимонопольний комітет України 9 рекомендацій молокопереробним підприємствам області щодо запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, шляхом одночасного зниження закупівельних цін на молочну сировину. Рекомендації молокопереробними підприємствами області були взяті до уваги та з червня 2014 року ними було збільшено закупівельну ціну на молоко у населення.

Взаємодія з органами державної влади та органами самоврядування

Відповідно до законодавства Відділення взаємодіє з місцевими органами влади, органами місцевого самоврядування. В рамках взаємодії фахівці відділення брали участь у роботі комісій та груп, що створені облдержадміністрацією. Так, з метою запобігання, виявлення та припинення порушень конкуренційного законодавства, представники територіального відділення входили до складу таких зазначених робочих груп та безпосередньо брали участь у їх роботі:

- регіональна міжвідомча комісія з питань захисту прав інвесторів, протидії незаконному поглинанню та захопленню підприємств;

- робоча група щодо контролю за ціновою ситуацією на продовольчому ринку області та насиченням його продукцією місцевих виробників.

Спільно з представниками Херсонської ОДА протягом року територіальним відділенням були проведені заходи «круглий стіл» та тематичні семінар – наради з питань:

- надання адміністративних послуг;

- стабілізації цін на медпрепарати;

- поводження з побутовими відходами.

Крім представників органів влади та органів місцевого самоврядування, вказані заходи відбувались за участю засобів масової інформації та суб’єктів господарювання – учасників відповідних ринків.

Фахівці територіального відділення були залучені Херсонською ОДА до семінару з питань «Сприяння розвідку конкуренції органами місцевого самоврядування». Захід відбувся за участю голів сільських та селищних рад Херсонщини.

Також, відповідно до Регламенту облдержадміністрації представники територіального відділення залучаються до участі у колегіях облдержадміністрації та селекторних нарадах Міністерства аграрної політики та продовольства України з питань, віднесених до компетенції органів Антимонопольного комітету України.

Голова Відділення бере участь у щотижневих нарадах, що проводяться під головуванням голови ОДА.

З метою інформування ОДА матеріали та висновки з питань, що досліджувалися Відділенням та мають соціальне спрямування, направляються до органу виконавчої влади.

Відділення постійно здійснює контроль за дотриманням вимог законодавства про захист економічної конкуренції при прийнятті рішень органами державної влади, органами місцевого самоврядування, органами адміністративно-господарського управління та контролю.

Взаємодія з громадськістю

Одним із заходів співпраці зі ЗМІ та громадськістю є також проведення прес-конференцій, брифінгів та круглих столів. З метою інформування громадськості протягом року Відділенням було організовано та проведено 13 прес-конференцій, брифінгів, семінарів, круглих столів.

Зокрема, за ініціативою Відділення було проведено 2 заходи щодо адвокатування конкуренції шляхом проведення у м. Цюрупинську та м. Гола Пристань виїзних Днів відкритих дверей з питань захисту економічної конкуренції.

18 грудня 2014 року проведено брифінг голови Відділення про результати роботи Відділення за 2014 рік. В подальшому матеріали цього запису було розміщено в ЗМІ та озвучено на телебаченні. У звітному періоді Відділення зосереджувало увагу на виявленні, припиненні та запобіганні порушень конкурентного законодавства на соціально важливих ринках, зокрема, ринках реалізації лікарських засобів, підключення об'єктів будівництва до мереж електро-, газо-, тепло-, водопостачання і водовідведення, надання послуг з електро та теплопостачання, житлово-комунальних послуг.

Перелік інтернет-видань, на сайтах який розміщувалася інформація щодо проведення заходів: «Херсонці» http://khersonci.com.ua; «Мета» news.meta.ua; «Херсон online» http://khersonline.net; «Укрнет» www.ukr.net; «Гривна. Новий формат» grivna.ks.ua та інші.

Більше за темою

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux