Південне міжобласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України надало рекомендації комунальному підприємству «Послуги-2» (смт Березнегувате, Баштанський район, Миколаївська область) привести у відповідність до законодавства положення договорів зі споживачами про надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення/централізованого водопостачання.
В результаті здійснення Південним МТВ протягом 2023-2024 років та у 2025 році заходів державного контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції суб’єктами господарювання, які здійснюють діяльність на регіональному ринку централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, виявлено таке.
КП «Послуги-2» уклало у 2023-2024 роках зі споживачами договори про надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення/централізованого водопостачання, що є наразі діючими, які не відповідають умовам типових договорів, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05.07.2019 № 690 «Про затвердження Правил надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення і типових договорів про надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення» (зі змінами).
З огляду на ринкову владу КП «Послуги-2» такі дії підприємства могли призвести до обмеження прав та ущемлення інтересів споживачів його послуг, відтак містять ознаки порушення, передбаченого пунктом 2 статті 50 та частиною першою статті 13 Закону України «Про захист економічної конкуренції» у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку.
Керуючись статтею 46 Закону України «Про захист економічної конкуренції», адміністративна колегія Південного МТВ 24 квітня 2025 року рекомендувала КП «Послуги-2» припинити вказане порушення. Зокрема, упродовж 2-х місяців укласти із споживачами договори про надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення/централізованого водопостачання у відповідності до вимог типових договорів, а також інформувати споживачів, з якими укладено договори про надання таких послуг, умови яких не відповідають типовим договорам, про можливість переукладання та/або внесення змін до договорів.