IV квартал 2014 року

Опубліковано 15 січня 2015 року о 11:28

publishing

ЗАХИСТ КОНКУРЕНЦІЇ

на Херсонщині

http://www.dci-group.com.ua/images/ukraine/soa/kherson.jpg

 

Грудень 2014 року

 

Щоквартальний вісник Херсонського обласного територіального

відділення Антимонопольного комітету України www.amc.gov.ua

 

Офіційно

http://i1.poltava.pl.ua/news/246/24579/photo.jpgІнформація про роботу територіального відділення

Протягом 2014 року до територіального відділення від громадян надійшло 264 звернення, що більше на 12,8 відсотків в порівнянні з аналогічним періодом 2013 року. Переважна більшість заяв надійшла від фізичних осіб щодо діяльності монополістів на ринках енерго-, тепло-, газо- та водопостачання і водовідведення.

Відділенням розглянуто 250 звернень, за результатами розгляду 32 із них розпочато розгляд справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції.

За 2014 рік було розглянуто 76 справ та накладено на порушників законодавства про захист економічної конкуренції штрафних санкцій на суму 1 млн. 370 тис. грн, сплачено до державного бюджету штрафів та пені 910 тис. грн.

 

За результатами розгляду справ припинено 125 порушень. На виконання рекомендацій відділення було припинено 39 діянь, які містили ознаки порушень. Найбільшу питому вагу із припинених порушень займають порушення у вигляді антиконкурентних дій органів влади та місцевого самоврядування – 42% та недобросовісної конкуренції -35%.

Одним із показників ефективності діяльності територіальних підрозділів Антимонопольного комітету України, є розмір економічного ефекту від припинення порушень законодавства про захист економічної конкуренції (дій, які містять ознаки порушень) та обсягу реалізації товарів, стосовно яких поновлено належні умови конкуренції.

Економічним ефектом є економія витрат фізичних чи юридичних осіб на придбання товарів, економія витрат бюджетів різних рівнів, або недопущення збільшення таких витрат, отримані в результаті припинення органами Комітету порушень та дій, які мають ознаки порушень.

Так, завдяки вжитим заходам за 2014 рік територіальним відділенням АМКУ забезпечено економічний ефект у сумі 155,0 тис.грн та обсяг реалізації товарів, стосовно яких поновлено належні умови конкуренції - 305,7 млн.грн.

 

 

Зловживання монопольним становищем

http://www.visti.ks.ua/uploads/posts/2014-06/1403777983_morpot.jpgХерсонське територіальне відділення оштрафувало Державне підприємство «Херсонський морський торговельний порт» за зловживання монопольним становищем при наданні послуг з транспортного оброблення вантажів. Цю справу розглянуто за результатами розгляду звернення ТОВ «Грейн-Борд». Не знайшовши порозуміння з портовиками, товариство у травні цього року звернулося за захистом своїх прав до народного депутата України.

Крім звернення до територіального відділення, народний обранець звернувся до центрального апарату Антимонопольного комітету України, який і уповноважив відділення на проведення дослідження викладених у зверненні ТОВ «Грейн-Борд» обставин. ТОВ «Грейн-Борд» є експортно-експедиційною компанією і для здійснення своєї господарської діяльності уклало з морським портом відповідний договір.

Як встановило відділення, морпорт у травні цього року відмовив товариству у наданні вантажних послуг, мотивуючи свою відмову відсутністю виробничих потужностей в цей час. Разом з тим, встановлено, що виробничі потужності морпорту в цей період було використано на 76-79 відсотків, що дозволяло підприємству додатково приймати вагони з вантажами замовників, в тому числі ТОВ «Грейн-Борд», та надавати додаткові послуги.

Як свідчать узгоджені зі споживачами графіки відвантаження вантажів в цей період, морпорт, відмовляючи ТОВ «Грейн-Борд» в наданні послуг, задовольнило заявки інших споживачів, з якими укладено генеральні договори на перевантаження зовнішньоторговельних і транзитних вантажів.

Підприємств, що потрапили в «немилість» портовиків протягом січня-травня 2014 року всього двоє - ТОВ «Грейн-Борд», якому тричі було відмовлено у затвердженні графіків відвантаження, та ТОВ «Херсонська Стивідорна Компанія» (відмовлено в січні цього року).

Адміністрація морських портів України за визначенням Закону України «Про морські порти України забезпечує функціонування морських портів, утримання та використання об'єктів портової інфраструктури державної форми власності. Зазначений закон забороняє Адміністрації морських портів встановлювати для суб’єктів господарювання умови діяльності, що погіршують їх становище порівняно з іншими суб’єктами господарювання або порушують їх права та законні інтереси.

 

 

http://fb.ru/misc/i/gallery/14901/265809.jpgХерсонським обласним територіальним відділенням АМКУ розпочато розгляд справи щодо ДП «Херсонстандартметрологія» за наявністю в його діях ознак порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого частиною першою статті 13 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді зловживання монопольним становищем. Справу розпочато за результатами розгляду звернення ТОВ «Механічний завод» за дорученням АМКУ. Розслідування у справі триває.

Державні закупівлі

http://s1.ipicture.ru/uploads/20130807/6P9RU1u5.jpgХерсонським обласним територіальним відділенням АМКУ прийняте рішення по справі відносно Міського комунального підприємства "Гарантія" та ФОП "Глєбко М.С." Зазначені суб’єкти господарювання взяли участь у процедурі закупівлі послуг щодо очищення для потреб Департаменту ЖКГ Херсонської міської ради. Торги проводилися за 17-ю лотами, в яких взяли участь десять суб’єктів господарювання. Як з’ясувало Відділення, Міське комунальне підприємство «Гарантія» та ФОП «Глєбко М.С.» під час участі у зазначених торгах вчинили дії, які є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченим пунктом 1 статті 50, пунктом 4 частини другої статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів. До МКП «Гарантія» та ФОП «Глєбко М.С.» застосовані штрафні санкції відповідно до вимог чинного законодавства.

http://timer.od.ua/uploads/2013/08/13755240048039.jpgТериторіальне відділення оштрафувало ТОВ «ЮК – Інвест 1982» та ТОВ «Романов, Інк.», визнавши їх дії антиконкурентними. Як показало розслідування Відділення, зазначені підприємства узгодили свої пропозиції під час участі у відкритих торгах по закупівлі послуг з поточного ремонту та експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування, які проводилися Службою автомобільних доріг у Херсонській області січні 2012 року. Поведінка претендентів під час участі у торгах була заздалегідь погодженою та не мала на меті ведення конкурентної боротьби. Документи на торги готувалися таким чином, аби забезпечити перемогу ТОВ «ЮК – Інвест 1982», з яким і укладено відповідний договір на загальну суму 11,6 млн.грн. Проведення конкурсних торгів врегульовано Законом України «Про здійснення державних закупівель». За визначенням цього закону, розпорядник коштів має вибрати найкращу пропозицію з числа поданих претендентами. У разі ж, коли учасники торгів домовляються між собою, конкуренція між ними замінюється координацією дій. Відповідачі не визнали порушення, за прийнятим адміністративною колегією рішенням їм доведеться поповнити бюджет загалом на 136 тис. грн.

http://fitfan.ru/uploads/posts/2010-09/1284898117_butter.jpgХерсонським обласним територіальним відділенням АМКУ прийняте рішення у справі відносно двох підприємців з м.Мелітополь. Зазначені суб’єкти господарювання взяли участь у процедурі закупівлі масла (з коров’ячого молока), яка проводилася Централізованою бухгалтерією по обслуговуванню закладів освіти Генічеського району Херсонської області. Як з’ясувало Відділення, ФОП Харченко В.Г. та ФОП Богданова К.М., узгодивши свою конкуренту поведінку під час участі у відкритих торгах, вчинили порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбачене пунктом 1 статті 50, пунктом 4 частини другої статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів. До ФОП Харченко В.Г. та ФОП Богданова К.М. застосовано штрафні санкції.

http://www.eksword.ru/assets/images/handshake.jpgТериторіальне відділення оштрафувало ТОВ «Завод «Пожспецмаш» та ТОВ «ВП «Пожсецмаш», визнавши їх дії антиконкурентними. Як з’ясувало Відділення, зазначені підприємства узгодили свої пропозиції під час участі у відкритих торгах по закупівлі автомобіля лісопатрульного, які проводилися Державним підприємством «Цюрупинське лісомисливське господарство». Поведінка претендентів під час участі у торгах була заздалегідь погодженою та не мала на меті ведення конкурентної боротьби. Рішенням Адміністративної колегії територіального відділення дії ТОВ «Завод «Пожспецмаш» та ТОВ «ВП «Пожспецмаш» визнано порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченим пунктом 1 статті 50, пунктом 4 частини другої статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів. За вчинене порушення обом відповідачам доведеться сплатити штраф.

 

http://www.e-allmoney.ru/auction/images/tenders.jpgХерсонським обласним територіальним відділенням АМКУ прийняте рішення у справі відносно ТОВ «Кресс Центр» та ТОВ «Інструмент-Центр Полтава». Зазначені суб’єкти господарювання взяли участь у процедурі закупівлі електричного устаткування (дизель-генератор), яка проводилася Комунальним закладом «Обласний територіальний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» Херсонської обласної ради. Як з’ясувало Відділення, ТОВ «Кресс Центр» та ТОВ «Інструмент-Центр Полтава», узгодивши свою конкуренту поведінку під час участі у відкритих торгах, вчинили порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбачене пунктом 1 статті 50, пунктом 4 частини другої статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів. До ТОВ «Кресс Центр» та ТОВ «Інструмент-Центр Полтава» застосовано штрафні санкції.

Недобросовісна конкуренція

ТОВ «Система аптек «КРОК», рекламуючи свою діяльність, обіцяло покупцям 100% ГАРАНТІЮ ЯКОСТІ ЛІКАРСЬКИХ ЗАСОБІВ» та «Професійні консультації». При цьому, у споживача може скластися враження, що можлива й реалізація неякісних лікарських засобів. Оскільки якість є одним із головних чинників при виборі продукції, поширення Товариством інформації про його діяльність у такий спосіб може впливати на свідомість споживачів та наміри придбати ліки саме в мережі аптек ТОВ «Система аптек «Крок». В той же час, реалізація неякісних ліків законодавством заборонена. Відповідно до Закону України «Про лікарські засоби» забороняється реалізація (відпуск) громадянам неякісних лікарських засобів або таких, термін придатності яких минув, або на які відсутній сертифікат якості, що видається виробником.

Обіцяли аптекарі і 10-ти відсоткову знижку на лікарські засоби, однак забули зазначити, що обов’язковою умовою для її отримання є, зокрема наявність дисконтних карток.

Виявилася непідтвердженою й розміщена в мережі Інтернет інформація щодо значних витрат Товариства на підвищення професійного рівня працівників, а також про відзначення у рейтингу працівників фармацевтичної галузі «Панацея-2008» працівника однієї з аптек системи «Крок» у номінації «Кращий провізор року».

Такі дії ТОВ «Система аптек «Крок» рішенням Адміністративної колегії територіального відділення визнано порушенням законодавства про захист від недобросовісної конкуренції у вигляді поширення інформації, що вводить в оману.

 

Антиконкурентні дії органів влади та місцевого самоврядування

http://rps-la.com.ua/image.php?src=assets/images/antiminopolia.jpg&w=313&h=188&zc=1&q=100&hash=955b9142d4f325c3a9ddcb830019c7c3Адміністративною колегією Херсонського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України прийнято рішення про визнання дій виконавчого комітету Наддніпрянської селищної ради, порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченим пунктом 4 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді невиконання рішення органу Антимонопольного комітету України. Виконавчий комітет Наддніпрянської селищної ради зобов’язано виконати пункт 6 Рішення адміністративної колегії Херсонського обласного територіального відділення від 25 квітня 2014 року №22-р/к в термін до 05 грудня 2014 року в частині встановлення тарифів на послуги з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій, сформованих на підставі економічно обґрунтованих розрахунків витрат на ці послуги.

Соціально-важливі ринки

Ринок лікарських засобів та медичних послуг

http://khersonci.com.ua/images/NEWS/06.2014/240614_08.jpgТериторіальним відділенням, за дорученнями Антимонопольного комітету України та голови Херсонської обласної державної адміністрації, влітку 2014 року було розпочато комплексне дослідження ринку лікарських засобів, виробів медичного призначення та надання медичних послуг, оскільки ця тема є злободенною і викликає багато нарікань у мешканців Херсонської області. В ході дослідження ринку реалізації лікарських засобів у Херсонській області Відділенням встановлено, що дії провідних аптечних мереж міста Херсона суперечать чесним торговим звичаям та є порушенням законодавства про захист від недобросовісної конкуренції. Територіальним відділенням прийняті рішення у справах відносно ТОВ «Виробничо-комерційна фірма «Медпрепарати» та ТОВ «Фирма хорошая», ТОВ «Система аптек «КРОК». За матеріалами справи, обраний цими фірмами спосіб проведення рекламної кампанії є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченим статтею 151 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції», у вигляді поширення інформації, що водить в оману споживачів внаслідок обраного способу її викладення, що може вплинути на наміри цих осіб щодо придбання товарів цього суб'єкта господарювання. На засіданні адміністративної колегії на порушників накладено штрафи.

 

http://nedvizhimost.islatenerife.ru/images/picture/meditsina_na_tenerife.jpgВ ході дослідження ринку надання медичних послуг, Відділенням встановлено, що окремі суб’єкти господарювання позиціонують свою діяльність в якості клінік, не маючи на це права. Територіальним відділенням вжито передбачені чинним законодавством заходи щодо двох підприємств та двох підприємців, якими на теперішній час припинені порушення законодавства про захист економічної конкуренції, у вигляді поширення інформації, що вводить в оману, а саме: поширення суб’єктом господарювання невизначеному колу осіб відомостей, які містять неправдиві дані (використання позначення «клініка»), що можуть вплинути на наміри цих осіб щодо одержання (замовлення) послуг саме в цього суб’єкта господарювання.

http://sr.photos2.fotosearch.com/bthumb/CSP/CSP550/k5508468.jpgВідділенням продовжується дослідження ринку надання медичних послуг. Наразі досліджується діяльність ще низки суб’єктів господарювання на предмет дотримання ними вимог законодавства про захист від недобросовісної конкуренції. За результатами дослідження, в разі виявлення ознак порушень господарювання законодавства про захист економічної конкуренції, до них будуть вжиті передбачені чинним законодавством заходи реагування.

 
Ринок житлово-комунальних послуг

http://dndz.tv/image_add/kvitanc2.jpgАдміністративною колегією Херсонського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України, прийнято рішення про визнання дій ТОВ «Каланчацький водоканал», порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченим пунктом 4 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді невиконання рішення органу Антимонопольного комітету України. За вказане порушення, на ТОВ «Каланчацький водоканал» накладено штраф та зобов’язано припинити порушення законодавства про захист економічної конкуренції, шляхом врахування до розрахунку тарифу на послуги з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій витрат на послуги з обслуговування димових та вентиляційних каналів.

 

Ринок послуг з організації приймання платежів від фізичних осіб за спожиті житлово-комунальні послуги

http://k-kvartal.com.ua/sites/default/files/ZHEK.jpgНа виконання доручення Антимонопольного комітету України, Відділенням проводиться поглиблене дослідження ринку послуг з приймання платежів від споживачів за надані їм житлово-комунальні послуги. З метою проведення ретельного, всебічного та об’єктивного дослідження, яке має соціальне спрямування та стосується інтересів широкого кола споживачів міста Херсон, Відділенням досліджуються питання тристоронніх взаємовідносин підприємств-надавачів житлово-комунальних послуг, кредитно-банківських установ, які безпосередньо здійснюють приймання готівкових платежів, та суб’єктів господарювання, які здійснюють інформаційно-технічний супровід процедури приймання платежів від споживачів житлово-комунальних послуг.

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRs5jnX0DnPavwwtMB2735dci_6IZ3UBBsEhde4-Yb_MKnXfcwqВідділенням одночасно досліджується питання порядку формування розмірів комісійної винагороди на користь суб’єктів господарювання, які здійснюють розрахунково-касове обслуговування та інформаційно-технічний супровід приймання готівкових платежів за надані житлово-комунальні послуги. Опрацьовується інформація, отримана від ряду підприємств-надавачів житлово-комунальних послуг міста Херсона та органів місцевої влади, за результатами опрацювання якої у разі встановлення ознак порушень законодавства про захист економічної конкуренції в діях суб’єктів господарювання, які є учасниками досліджуваного ринку, відділенням будуть вжиті заходи реагування в установленому чинним законодавством порядку.

http://minigra.ru/img/avatarki/strojka.pngРинок будівництва житла

Відділенням розглядається звернення мешканців м.Херсона, щодо можливих порушень законодавства про захист економічної конкуренції в діях ТОВ «Кредо-Інвест-Строй» та ТОВ «Південенерго». Крім того за дорученням АМКУ проводиться дослідження відповідних товарних ринків.

В ході проведення дослідження, в діях ТОВ «Кредо-Інвест-Строй» та ТОВ «Південенерго» встановлено ознаки порушень законодавства про захист економічної конкуренції, у зв’язку із чим, 18 грудня 2014 року адміністративною колегією Відділення прийнято розпорядження про початок розгляду справ відносно зазначених суб’єктів господарювання.

http://www.siogodennya.org.ua/wp-content/uploads/2012/07/mcacq1.jpgРинок поводження з побутовими відходами

Відділенням, відповідно до доручення АМК України від 02.04.2013 №13-01/142 проводиться дослідження на ринках у сфері поводження з побутовими відходами, зокрема, збору, вивезення, перероблення та захоронення побутових відходів. В ході дослідження встановлено, що рішенням виконавчого комітету Херсонської міської ради від 11.03.2011 №118 виконавцем послуг із приймання та захоронення твердих побутових відходів визначено ТОВ «РИМЗ», яке у межах міста Херсона не має конкурентів на згаданому ринку, та займає монопольне (домінуюче) становище на ньому. Відповідно до вимог низки чинних нормативно-правових актів, ТОВ «РИМЗ» здійснило розрахунки витрат на послугу із захоронення побутових відходів та подало їх на затвердження виконкому Херсонської міської ради. Виконком, не дотримавшись принципу економічної обґрунтованості при встановленні тарифів на послугу із захоронення побутових відходів, допустив встановлення економічно необґрунтованого тарифу та прийняв рішення від 18.06.2013 року № 165. «Про встановлення та введення в дію тарифів на послуги із захоронення побутових відходів ТОВ «РИМЗ». Фахівцями Відділення проведено аналіз здійснених ТОВ «РИМЗ» розрахунків та встановлено факт безпідставного завищення собівартості послуги із захоронення побутових відходів. Зазначене підтверджено й висновками обласної робочої групи з перевірки економічної обґрунтованості тарифів на житлово-комунальні послуги, створеній при Херсонській облдержадміністрації. Адміністративна колегія Відділення визнала порушенням законодавства про захист економічної конкуренції діяння ТОВ «РИМЗ» та виконавчого комітету Херсонської міської ради. Рішенням Адмінколегії від 07.11.2013 року Виконком зобов’язано скасувати власне рішення від 18.06.2013 року № 165 «Про встановлення та введення в дію тарифів на послуги із захоронення побутових відходів ТОВ «РИМЗ» протягом 14 днів з дня набуття рішення Адмінколегії законної сили. Цим же рішенням адмінколегії за порушення законодавства на ТОВ «РИМЗ» накладено штраф у сумі 68,0 тис. грн. та зобов’язано протягом одного місяця після скасування рішення Виконкому від 18.06.2013 року № 165 здійснити відповідні перерахунки споживачам послуги із захоронення побутових відходів.

Незважаючи на те, що рішення адмінколлегії АМКУ прийнято майже рік тому, до сьогоднішнього дня воно так і не виконано, рішення міськвиконкому №165 не скасовано, перерахунки споживачам не проведені. І це при тому, що саме підприємство ТОВ «РИМЗ» визнало своє правопорушення і фактично виконало рішення адмінколлегіі, але виконавчий комітет Херсонської міської ради, який повинен був скасувати цей тариф і переглянути його з урахуванням того, що підприємство розробить нові цифри, довгий час не реагував на проблему взагалі. У зв'язку з невиконанням Виконкомом Херсонської міської ради у встановлені законодавством терміни рішення АМКУ, Відділення звернулося до Господарського суду Херсонської області з позовом про зобов'язання виконати рішення. Рішенням Господарського суду від 29 серпня 2014 у справі №923/1087/14 позов задоволено в повному обсязі. У процесі судового розгляду справи ТОВ «РИМЗ», щодо якого прийнято протиправне рішення (рішення виконкому від 18.06.2013року №165 «Про встановлення та введення в дію тарифів на послуги з захоронення побутових відходів ТОВ« РИМЗ»), заявляло клопотання про вступ у справу в якості третьої особи на стороні відповідача, у задоволенні якої судом відмовлено на підставі необґрунтованості такого клопотання. Однак, ТОВ «РИМЗ» подано до Одеського апеляційного господарського суду апеляційну скаргу, яку згідно з постановою того ж суду від 14.10.2014 р, задоволено, прийнято нове рішення, яким у задоволенні позову Відділенню відмовлено. Задовольняючи апеляційну скаргу, судом апеляційної інстанції, при прийнятті постанови порушено норми матеріального та процесуального права, що стало підставою для оскарження такого рішення в касаційному порядку. Касаційну скаргу Відділення у Вищому господарському суді України задоволено, постановою від 16.12.2014 рішення суду апеляційної інстанції скасовано.

http://pik.ua/images/_news/5660.jpg Рекомендації

Адміністративна колегія Херсонського обласного територіального відділення АМКУ рекомендувала ПАТ «Херсонгаз» забезпечити дотримання вимог Правил надання населенню послуг з газопостачання. До Херсонського обласного територіального відділення АМКУ за захистом своїх прав звернувся мешканець м.Херсона. За змістом звернення, ПАТ «Херсонгаз» не дотримується Правил надання населенню послуг з газопостачання, зобов’язавши споживача за власний рахунок здійснювати транспортування лічильника газу до газорозподільного підприємства для проведення планової повірки. Відділенням встановлено, що такі дії ПАТ «Херсонгаз» містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції та можуть призвести до ущемлення інтересів споживача. Для усунення причин та умов вчинення дій, які містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, Відділенням направлено ПАТ «Херсонгаз» обов’язкові для виконання рекомендації.

http://zdolbunivcity.net/wp-content/uploads/2013/11/osbbmeetingjpeg02122012170339_w300.jpegВ ході проведення дослідження ринків надання житлово-комунальних послуг, яке здійснюється на виконання Пріоритетів роботи Херсонського обласного територіального відділення АМКУ на 2014 рік, погоджених Головою Херсонської облдержадміністрації 31.12.2013, затверджених Головою АМКУ та з метою забезпечення єдиного, для всіх регіонів підходу до формування тарифів у сфері житлово-комунальних послуг постановою КМУ від 1 червня 2011 року № 869 «Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги» виявлено, що дії житлових організацій м.Херсон, які полягають у наданні послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій без врахування переліку послуг, визначеного Порядком формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій визначеним Постановою Кабміну, можуть призвести до ущемлення інтересів споживачів, оскільки вони не отримають Послуги від житлових організацій в повному обсязі, як це передбачено Порядком.

З метою припинення дій, що містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, усунення причин виникнення цих порушень і умов, що їм сприяють, керуючись статтею 46 Закону України "Про захист економічної конкуренції", адміністративна колегія Відділення 05 червня 2014 року рекомендувала комунальним підприємствам міста Херсона протягом трьох місяців з дня отримання рекомендацій вжити заходів щодо надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій за тарифами, сформованих відповідно до вимог Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, затвердженого Постановою КМУ від 01.06.2011 №869 «Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги», зокрема з урахуванням переліку послуг, визначеного цим Порядком та визначенням розміру кожної складової для цих тарифів.

Адміністративна колегія Відділення 03 червня 2014 року рекомендувала Виконавчому комітету Херсонської міської раді протягом трьох місяців з дня отримання рекомендацій вжити заходів щодо усунення причин та умов вчинення дій, що мають ознаки порушень законодавства про захист економічної конкуренції, шляхом: прийняття рішень, відповідно до яких комунальне підприємство матиме можливість здійснити розрахунки складових тарифу на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій; встановлення тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій для комунальних підприємств відповідно до вимог Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, затвердженого Постановою КМУ від 01.06.2011 № 869 «Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги» з урахуванням переліку послуг, визначеного цим Порядком, з визначенням розміру кожної складової для цих тарифів.

Строк виконання наданих рекомендацій сплив у вересні 2014 року.

На сьогоднішній день рекомендації Відділення не виконані, у зв’язку із чим, у грудні 2014 року адміністративною колегією Відділення прийнято розпорядження про початок розгляду справ за наявністю ознак порушень в діях комунальних підприємств, які надають послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій міста Херсон.

 

Інформаційні порушення

За неподання інформації на вимогу територіального відділення АМКУ притягнуто до відповідальності ТОВ «Сонар».

Херсонським обласним територіальним відділенням АМКУ проводиться дослідження ринку послуг з організації приймання готівкових коштів від фізичних осіб за спожиті житлово-комунальні послуги, у зв’язку з чим, до ТОВ «Сонар» було направлено вимогу про надання відповідної інформації. ТОВ «Сонар» у визначений строк не надало запитувану інформацію, чим створило Відділенню перешкоди у здійсненні передбачених законодавством повноважень, зокрема дослідженню відповідних товарних ринків. Відповідно до пункту 13 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції» такі дії кваліфікуються як порушення законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді неподання інформації територіальному відділенню Антимонопольного комітету України у встановлені головою територіального відділення строки. Рішенням Адміністративної колегії Відділення дії ТОВ «Сонар» визнано порушенням законодавства про захист економічної конкуренції та накладено штраф.

 

Роз’яснення

http://latifundist.com/media/news/300-s/00/16/16869/43120-16864.jpgХерсонське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України вкотре звертає увагу підприємців на вимоги Закону України "Про захист економічної конкуренції" щодо виконання рішень та розпоряджень органів Антимонопольного комітету України, голів його територіальних відділень. Зокрема, статтею 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції" передбачено, що рішення та розпорядження органів Антимонопольного комітету України, голів його територіальних відділень є обов'язковими до виконання (частина друга). Особа, на яку накладено штраф за рішенням органу Антимонопольного комітету України, сплачує його у двомісячний строк з дня одержання рішення про накладення штрафу. Таким чином, протягом п’яти днів з дня сплати штрафу суб’єкт господарювання зобов’язаний надіслати відповідно до Антимонопольного комітету України або його територіального відділення документи, що підтверджують сплату штрафу. Частиною п’ятою статті 56 Закону України «Про захист економічної конкуренції» передбачено, що за кожний день прострочення сплати штрафу стягується пеня у розмірі півтора відсотка від суми штрафу

 

Контакти:

Адреса: пр. Ушакова, 47, м. Херсон, 73022

Тел.: 49-82-01, 49-82-29

Факс: 49-82-01, 49-82-29

Е-mail: khs@amku.gov.ua

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Більше за темою

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux