ІНФОРМАЦІЯ
про стан організації роботи зі зверненнями громадян в Херсонському обласному територіальному відділенні Антимонопольного комітету України
за І півріччя 2018 року
1. Станом на 15 червня 2018 року до Херсонського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України (далі – Відділення) надійшло 26 звернень громадян, що на 38% менше ніж за аналогічний період 2017 року (за І півріччя 2017 року – 67 звернень). Із загальної кількості звернень, що надійшли до Відділення:
- подано під час особистого прийому громадян 5 звернень, що на 90 відсотків менше, ніж у 2017 році (30 звернень);
- надіслано поштою – 14 звернень, що на 53 відсотка менше ніж у 2017 році (26 звернень).
1.1. Кількість звернень громадян, що надішли безпосередньо від:
а) Кабінету Міністрів України – 0 (2017 року – 0);
б) інших органів державної влади, органів місцевого самоврядування, установ, організацій, підприємств – 5 або 19 % від загальної кількості звернень (2017 року – 6);
в) апарату Антимонопольного комітету України – 2 або 8 % (2017 року – 5);
г) громадян - 19 або 73 %;
д) кількість звернень, які не належать до компетенції органів Антимонопольного комітету України – 7 або 27 % від загальної кількості звернень;
е) колективних звернень – 0.
Загальна кількість громадян, які звернулися до Відділення, з урахуванням колективних звернень, складає 26 осіб.
1.2. Питома вага повторних звернень громадян, які надходять на адресу Відділення склала 0 % від загальної кількості звернень.
2. Протягом звітного періоду до Відділення не надходили звернення від Героїв Радянського Союзу, Героїв Соціалістичної Праці, Героїв України та інвалідів Великої Вітчизняної війни.
3. В І півріччі 2018 року до Відділення не надходили звернення від ветеранів праці, багатодітних сімей та інших пільгових категорій громадян.
4. За видами звернення розподілилися таким чином:
- пропозиції (зауваження) – 0, 2017 року – 0 (0 %);
- заяви (клопотання) – 0 (0 % від загальної кількості);
- скарги – 26 (100 % від загальної кількості).
5. Аналіз звернень за місцем проживання заявників свідчить проте, що найбільш активними в частині подання звернень на адресу Відділення є мешканці обласного центру, міст обласного значення, районних центрів. Питома вага звернень мешканців обласного центру у першому півріччі 2018 року складає понад 60 %. Серед причин такого розподілу надходжень звернень слід зазначити територіальне розташування Відділення в обласному центрі, рівень правових знань мешканців м.Херсона, доступність засобів масової інформації. Разом з тим, зазначені фактори ніяким чином не впливають на об'єктивність, всебічність та рівень оперативності фахівців Відділення при розгляді відповідних звернень.
6. Відділенням постійно вживаються заходи щодо забезпечення повного, кваліфікованого, неупередженого та своєчасного розгляду звернень громадян, оперативного вирішення порушених у них питань, задоволення законних вимог заявників, реального поновлення порушених конституційних прав та запобігання вчиненню у подальшому таких порушень. Протягом звітного періоду за 10 зверненнями (38 % від загальної кількості звернень) надано повну вичерпну інформацію та роз’яснення, 1 порушене питання вирішено позитивно.
Так, за результатами розгляду скарги гр. Андрюка А.М. Відділенням надано рекомендації Товариству з обмеженою відповідальністю «Альянс Холдинг» вжити заходів щодо припинення дій, які містять ознаки порушення законодавства про захист від недобросовісної конкуренції, передбаченого, статтею 151 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції», шляхом внесення відповідних змін до інформаційних (рекламних) матеріалів акцій, які проводяться товариством з обмеженою відповідальністю «Альянс-Холдинг», та замовчують окремі факти, зокрема суттєві (детальні) умови акцій та утримуватися від вчинення таких дій в подальшому.
7. У Відділенні створені належні умови для прийому громадян. Особистий прийом громадян здійснюється відповідно до графіка, затвердженого наказом голови Відділення від 04 лютого 2015 року № 3. Крім того, прийом громадян головою та заступником голови Відділення проводиться у зручний для відвідувачів час. Громадянам надаються вичерпні консультації та роз’яснення.
8. З квітня 2010 року у Відділенні працює постійнодіюча «пряма телефонна лінія», чергування на якій здійснюється керівними працівниками Відділення відповідно до графіка, визначеного наказом голови Відділення від 29 квітня 2016 року № 12.
На виконання доручення Голови Антимонопольного комітету України від 23 липня 2009 року
№ 13-02/332 у Відділенні також функціонує «гаряча телефонна лінія» щоденно протягом усього робочого часу.
11. Фактів порушення посадовими особами Відділення вимог Закону України «Про звернення громадян» впродовж першого півріччя 2018 року не зафіксовано. Випадків не вирішення порушених у зверненні питань, що належать до компетенції Відділення, не встановлено.
Питання щодо забезпечення якісного та своєчасного розгляду звернень громадян систематично розглядаються на апаратних нарадах у голови Відділення, надаються доручення про вжиття дієвих заходів із забезпечення належного рівня роботи зі зверненнями. Періодично проводяться навчання з підвищення кваліфікації працівників Відділення під час розгляду звернень громадян, ведення діловодства за зверненнями.
12. За поданням Відділу досліджень і розслідувань звернення громадян розглядаються на засіданні адміністративної колегії Відділення.
13. З метою оперативного вирішення порушених у зверненнях громадян питань на підставі спільних листів Антимонопольного комітету України з іншими центральними органами державної влади та планів - заходів, розроблених Відділенням, налагоджена плідна співпраця з відповідними службами обласного рівня. Так, Відділення співпрацює з Херсонською обласною державною адміністрацією щодо розгляду звернень громадян з питань забезпечення організації пасажирських перевезень на приміських і міжміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі Херсонської області. Керівництво Відділення неодноразово зустрічалося з головою Херсонської обласної державної адміністрації з обговорення цих питань. За підсумками обговорення внесено низку пропозицій щодо вдосконалення діяльності за цим напрямком.
З питань встановлення тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, які постійно порушуються у зверненнях громадян, Відділення тісно співпрацює з Херсонською міською радо. Представники Відділення беруть участь у роботі комісії Херсонської міської ради з перевірки здійснення розрахунків економічно обґрунтованих витрат, які включаються до тарифу.
На виконання доручень Голови Антимонопольного комітету України від 13.10.2016 № 13-01/394 та від 24.05.2017 № 13-01/158 щодо забезпечення виконання умов Меморандуму про посилення співпраці на ринках електричної енергії, природного газу, теплопостачання, водопостачання та водовідведення між Антимонопольним комітетом України та Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг з початку 2018 року 4 звернення громадян направлено за належністю до Сектору Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг в Херсонській області про що повідомлено заявників належним чином.
14. Інформація про роботу Відділення зі зверненнями громадян періодично оприлюднюється шляхом розміщення на суб-сайті Відділення офіційного веб-порталу Антимонопольного комітету України у розділі: Звернутися/Інформація про звернення громадян.
На виконання актів Президента України та Кабінету Міністрів України щодо забезпечення відкритості та прозорості роботи органів виконавчої влади Відділенням проводяться зустрічі з представниками засобів масової інформації, виступи на радіо та міському телебаченні, «круглі столи» за участю керівників управлінь і служб обласного рівня.
Інформаційні повідомлення щодо розгляду звернень громадян у запропонованому Антимонопольним комітетом України форматі направляються на електронні адреси місцевих засобів масової інформації. Зокрема, налагоджено тісну співпрацю з низкою провідних засобів масової інформації Херсонщини, наприклад, Херсонське представництво Всеукраїнського інформаційного агентства "Контекст-медіа", газета «Гривна», інтернет-видання «Херсон online», «Новини Херсона», «Мост», «Набережная», «0552», «Херсонские вести» тощо.
Щодо висвітлення найбільш актуальних та соціально значущих питань, які порушувалися у зверненнях, головою Відділення надаються інтерв’ю кореспондентам місцевих засобів масової інформації.
15. Відділенням постійно аналізується стан розгляду звернень громадян з метою виявлення причин цих звернень. За підсумками аналізу надаються упереджувальні роз’яснення, рекомендації щодо запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції.
16. За результатами аналізу звернень громадян, Відділенням визначаються найбільш актуальні та соціально важливі питання, на розгляд яких, в першу чергу, спрямовується увага Відділення. Серед основних питань, що порушували громадяни протягом першого півріччя 2018 року, слід зазначити такі:
- реформування економіки, приватизації, підприємництва – 7 або 26,9 %;
- діяльності місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування – 0 або 0 %;
- житлові – 0 або 0 %;
- комунального господарства – 14 або 53,8 %;
- транспорту і зв’язку – 1 або 3,8 %;
- інші – 4 або 15,5 %.