ІНФОРМАЦІЯ
про стан організації роботи зі зверненнями громадян в Херсонському обласному територіальному відділенні Антимонопольного комітету України
за ІІ півріччя 2016 року
Кількість звернень, що надішли безпосередньо від:
- Кабінету Міністрів України – 0 (2015 року – 0);
- інших органів влади, установ, організацій, підприємств – 4 або 6,5 % від загальної кількості звернень (2015 року – 13);
- центрального апарату Комітету – 4 або 6,5 % (2015 року – 12);
- громадян - 54 або 87 % (2014 року – 40).
За звітний період до Відділення надійшло 1 колективне звернення.
Загальна кількість громадян, які звернулися до Відділення, з урахуванням колективних звернень, складає 76 осіб, що на 90,5 % менше ніж торік (за ІІ півріччя 2015 року звернулося 796 осіб).
Мають місце випадки надходження до Відділення звернень, які містять питання, що не відносяться до компетенції органів Антимонопольного комітету України. Так, наприклад, деякі громадяни у своїх зверненнях порушували питання щодо якості послуг у сфері електро-, тепло-, водопостачання та водовідведення. Відповідно до Меморандуму про посилення співпраці на ринках електричної енергії, природного газу та у сферах теплопостачання, водопостачання та водовідведення між Антимонопольним комітетом України та Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, укладеного 29 вересня 2016 року, на підставі статті 7 Закону України «Про звернення громадян» ці звернення направлені за належністю на розгляд Сектору Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг в Херсонській області.
Повторних звернень від громадян впродовж другого півріччя 2016 року не надходило, що є свідченням всебічного та повного розгляду звернень.
2. Протягом звітного періоду до Відділення не надходили звернення від жінок, яким присвоєно почесне звання «Мати-героїня», інвалідів Великої Вітчизняної війни, Героїв Соціалістичної Праці, Героїв Радянського Союзу, Героїв України.
3. В цей період також не надходили звернення від ветеранів війни та праці, інвалідів, громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, одиноких матерів,членів багатодітних сімей та інших громадян, які потребують соціального захисту та підтримки.
4. За видами звернення розподілилися таким чином:
- пропозиції – 0, 2015 року – 0;
- заяви (клопотання) – 55 (89 %), 2015 – 53 (82 %);
- скарги – 7 (11 %), 2015 року – 12 (18 %).
5. Аналіз звернень за місцем проживання заявників свідчить про те, що найбільш активними в частині подання звернень на адресу Відділення є мешканці обласного центру, міст обласного значення, районних центрів. Питома вага звернень мешканців обласного центру у другому півріччі 2016 складає понад 55 %. Серед причин такого розподілу надходжень звернень слід зазначити територіальне розташування Відділення в обласному центрі, рівень правових знань мешканців м.Херсона, доступність засобів масової інформації. Разом з тим, зазначені фактори ніяким чином не впливають на об'єктивність, всебічність та рівень оперативності фахівців Відділення при розгляді відповідних звернень.
6. Відділенням постійно вживаються заходи щодо забезпечення повного, кваліфікованого, неупередженого та своєчасного розгляду звернень громадян, оперативного вирішення порушених у них питань, задоволення законних вимог заявників, реального поновлення порушених конституційних прав та запобігання вчиненню у подальшому таких порушень. Протягом звітного періоду за 17 зверненнями (27 %) надано повну вичерпну інформацію та роз’яснення, 12 порушених питань (19 %) вирішено позитивно.
Так, наприклад, за зверненням мешканки міста Херсона Відділенням надано рекомендації фізичній особі – підприємцю Решетніковій О.Г. вжити заходів щодо усунення дій, які мають ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого статтею 151 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції», шляхом припинення розміщення неправдивої (неточної, неповної) рекламної інформації, та утримуватись від вчинення таких дій в подальшому. Рекомендації Відділення виконанні вчасно та в повному обсязі, про що повідомлено заявника.
На підставі звернення мешканця м.Олешки Відділенням розглянуто справу про порушення Виконавчим комітетом Олешківської міської ради законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого частиною першою статті 15, пунктом 3 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді антиконкурентних дій органу місцевого самоврядування, що може призвести до спотворення конкуренції. За підсумками розгляду справи Відділення зобов’язало Виконавчий комітет Олешківської міської ради вжити дієвих заходів, спрямованих на організацію та проведення конкурсу з перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування у м. Олешки, відповідно до вимог чинного законодавства України.
За підсумками розгляду звернення мешканки м.Херсона Відділенням надано рекомендації Товариству з обмеженою відповідальністю «Херсонська кондитерська фабрика» вжити заходів щодо усунення дій, які мають ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого статтею 151 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції», шляхом припинення розміщення неправдивої інформації щодо складу виробу «трубочки арахісові з фруктозою» на інтернет-сайті www.hkf.in.ua та утримання від вчинення таких дій в подальшому. На виконання рекомендацій Відділення ТОВ «Херсонська кондитерська фабрика» повідомило про те, що невідповідність інформації, розміщеної на сайті www.hkf.in.ua, фактичному складу кондитерського виробу спричинена технічною помилкою оператора при наборі тексту. На даний час помилку виправлено.
За зверненням мешканця м.Херсона Відділенням порушено справу за наявністю в діях Херсонської міської ради у вигляді прийняття рішення від 28.04.2016 № 171 «Про затвердження Порядку встановлення засобів обліку води в квартирах та будинках садибного типу», яким встановлені не передбачені чинним законодавством України вимоги до цього Порядку, у частині обов’язку встановлення засобів обліку води в квартирах та будинках садибного типу на підставі проектів, виконаних спеціалізованою організацією, ознак порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого пунктом 7 статті 50, статтею 17 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді створення умов для вчинення суб’єктом господарювання (виконавцем послуг) порушення законодавства про захист економічної конкуренції. Розгляд справи наразі триває.
Станом на 14 грудня 2016 року 11 звернень знаходяться у стадії розгляду.
7. Відділенням постійно вживаються заходи для забезпечення відкритості в роботі, реалізації права суб’єктів господарювання і громадян на звернення. У Відділенні створені належні умови для прийому громадян. Особистий прийом громадян здійснюється відповідно графіка, затвердженого Головою Відділення.
8. З квітня 2010 року у Відділенні працює постінодіюча «пряма телефонна лінія», чергування на які здійснюється керівними працівниками Відділення.
Відповідно до доручення Голови Антимонопольного комітету України від 23.07.2009 № 13-02/332 у Відділенні також функціонує «гаряча телефонна лінія».
Так, за звітний період за телефоном до Відділення звернулося 6 громадян. На усі звернення надано вичерпну інформацію.
9. Під час розгляду звернень громадян фахівці Відділення неухильно дотримуються вимог Конституції України, Закону України "Про звернення громадян", Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 "Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування", Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 № 348, Правил розгляду заяв і справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції, затверджених розпорядженням Антимонопольного комітету України від 19.04.1994 № 5, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 06.05.1994 за № 90/299 (в редакції розпорядження Антимонопольного комітету України від 17.08.2006 № 332-р) (зі змінами), інших нормативних актів.
10. Фактів порушення посадовими особами Відділення вимог Закону України «Про звернення громадян» впродовж другого півріччя 2016 року не зафіксовано.
11. Досвід роботи Відділення свідчить про те, що значний позитивний вплив на зростання ефективності прийняття більш об'єктивних, виважених рішень за результатами розгляду звернень громадян мало введення колегіального обговорення. У Відділенні проводяться засідання адміністративної колегії, до участі у яких запрошуються заявники, відповідачі, представники інших компетентних органів.
12. З метою оперативного вирішення порушених у зверненнях громадян питань на підставі спільних листів Антимонопольного комітету України з іншими центральними органами державної влади налагоджена плідна співпраця з відповідними службами обласного рівня.
13. На виконання актів Президента України та Кабінету Міністрів України щодо забезпечення відкритості та прозорості роботи органів виконавчої влади Відділенням проводяться зустрічі з представниками засобів масової інформації, виступи на радіо та міському телебаченні, «круглі столи».
Інформаційні повідомлення щодо розгляду звернень громадян у запропонованому Антимонопольним комітетом України форматі направляються на електронні адреси місцевих засобів масової інформації. Зокрема, налагоджено тісну співпрацю з низкою провідних друкованих засобів масової інформації та телерадіокомпаній, наприклад, Херсонське представництво Всеукраїнського інформаційного агентства "Контекст-медіа", газета «Гривна», інтернет-видання «Херсонці», «Status Quo», «Агравері.com», «КарпатІнфо», «Бізнес Херсон», «Херсон online», «UA Port», «Рамблер», «Мета», «Redtram.Україна», «Радник», «Наші гроші», «Новини Херсона» тощо.
Інформація щодо розгляду звернень громадян оприлюднюється через мережу Інтернет, зокрема розміщується на суб-сайті Відділення офіційного веб-порталу Антимонопольного комітету України та на сторінці Відділення у соціальній мережі Facebook.
14. Відділенням постійно аналізується стан розгляду звернень громадян з метою виявлення причин цих звернень. За підсумками аналізу надаються упереджувальні роз’яснення, рекомендації щодо запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції.
Враховуючи особливу роль звернень громадян до органів Антимонопольного комітету у забезпеченні постійного зв'язку між органами державної влади та громадянином, вирішення життєво важливих проблем окремої людини і суспільства в цілому, реалізації конституційних прав і свобод людини і громадянина, утвердження демократичної, соціальної, правової держави, з метою підвищення ефективності роботи зі зверненнями громадян, усунення недоліків у цій сфері у Відділенні на постійному контролі знаходяться питання своєчасності, неупередженості та об'єктивності при розгляді звернень громадян.
15. За результатами аналізу звернень громадян, Відділенням визначаються найбільш актуальні та соціально важливі питання, на розгляд яких, в першу чергу, спрямовується увага Відділення. Протягом другого півріччя 2016 року серед основних питань, що порушують громадяни, слід зазначити такі:
- функціонування житлово-комунального господарства – 63 % звернень;
- транспорту і зв’язку – 6 %;
- цінова політика – 7 %;
- інші – 24 %.