| ЗАХИСТ КОНКУРЕНЦІЇ на Херсонщині | |
жовтень 2019 року Щоквартальний вісник Херсонського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України www.amc.gov.ua |
Офіційно
Інформація про роботу територіального відділення
Протягом IІІ кварталу 2019 року до Херсонського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України (далі – Відділення) надійшло 17 заяв, переважна більшість яких отримана від юридичних осіб щодо діяльності монополістів на ринках енерго-, тепло-, газо- та водопостачання і водовідведення.
За зазначений період часу Відділенням розглянуто 8 заяв.
Відділенням також розглянуто 14 звернень громадян.
За IІ квартал 2019 року Відділенням розглянуто 10 справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції та накладено на порушників законодавства штрафні санкції на суму 301 540 грн.
За результатами розгляду справ припинено 7 порушень законодавства про захист економічної конкуренції.
Державні закупівлі
Адміністративною колегією Відділення прийнято рішення по двох справах за встановленими ознаками вчинення антиконкурентних узгоджених дій під час участі у торгах
При закупівлі Лазурненською селищною радою Скадовського району Херсонської області послуги з озеленення територій та утримання зелених насаджень (Послуги по боротьбі з карантинною рослинністю: покіс трав, бур'янів, та карантинних рослин зелених зон), ідентифікатор закупівлі
UA-2019-03-02-000072-a), закупівлі послуги з прибирання та підмітання вулиць, ідентифікатор закупівлі UA-2019-03-02-000022-с), а також закупівлі утилізації сміття та поводження зі сміттям, ідентифікатор закупівлі UA-2019-03-02-000071-a.
Відділенням встановлено, що ТОВ «МЄДІНА ГРУП» (вул. Комкова, 83, кв.
Тобто, поведінка претендентів під час участі у зазначених торгах була заздалегідь погодженою та не мала на меті ведення конкурентної боротьби.
За визначенням закону щодо публічних закупівель, розпорядник коштів має вибрати найкращу пропозицію з числа поданих претендентами. Проте, у сфері держзакупівель часто існує практика, коли суб’єкти замість того, щоб конкурувати у чесній боротьбі, між собою домовляються. Адже коли існує справедлива ціна, і відповідно, справедлива пропозиція, тоді виграватиме кращий із них.
У зазначених торгах цього не відбулося. Учасники лише створювали видимість конкуренції, якої фактично не було.
Дослідження щодо дотримання вимог законодавства про захист економічної конкуренції органами місцевого самоврядування та суб’єктами господарювання, які здійснюють діяльність на регіональному ринку у сфері теплопостачання
На виконання доручення Антимонопольного комітету України, Херсонським обласним територіальним відділенням Антимонопольного комітету України (надалі – Відділення) проведено дослідження щодо дотримання вимог законодавства про захист економічної конкуренції органами місцевого самоврядування та суб’єктами господарювання, які здійснюють діяльність на регіональному ринку у сфері теплопостачання, зокрема постачання теплової енергії для потреб централізованого опалення, в тому числі послуг з централізованого опалення місць загального користування багатоквартирних будинків в межах Херсонської області.
Крім того, Відділенням 25.09.2019 було взято участь у роботі колегії Херсонської обласної державної адміністрації з питання готовності підприємств житлово-комунального господарства, паливно-енергетичного комплексу та об’єктів соціальної сфери до роботи в осінньо-зимовий період 2019/20 років та проведено нараду з проблемних питань у сфері теплопостачання за участю представників суб’єктів господарювання що здійснюють діяльність з постачання теплової енергії.
За результатами, проведених Відділенням заходів, адміністративною колегією надані обов’язкові для розгляду рекомендації суб’єктам господарювання, які здійснюють діяльність у сфері теплопостачання, а саме
ПП «Херсонтеплогенерація», КПТМ «Каховтеплокомуненерго», ДП «Теплотехсервіс» ТОВ «ГК Теплотехніка»,
МКП «Херсонтеплоенерго», КП «Міськтеплокомуненерго» та АТ «Херсонська теплоелектроцентраль» з метою запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції вжити вичерпних заходів щодо недопущення припинення надання послуг з теплопостачання споживачам в опалювальний період 2019 – 2020 років.
Щодо неподання інформації на вимогу Відділення
Протягом ІІ кварталу 2019 року Відділенням прийняті рішення про накладення штрафу за неподання інформації, подання інформації не в повному обсязі на
ФОП Папаскірі Т.Д., ПП «УКРПІВДЕНВУГІЛЛЯ», ПП «ДЕМЕТРА-2009» ТОВ «АРТАНС ТРЕЙД» , ПП «УНІВЕРСАЛГАЗБУД» та Львівське сільське житлово-комунального підприємство «Хвиля».
Звертаємо увагу на те, що повноваження Антимонопольного комітету України та його територіальних відділень визначено Законом України «Про Антимонопольний комітет України». Відповідно до цього Закону органи АМКУ під час реалізації покладених державою завдань мають право одержувати від суб’єктів господарювання необхідну інформацію, у тому числі інформацію з обмеженим доступом. Вимоги голови територіального відділення є обов’язковими для виконання у встановлені терміни.
Пріоритетним завданням для органів АМКУ є не накладення штрафів за неподання інформації на вимогу Відділення, а отримання відповідної інформації. При цьому, неподання інформації у встановлені строки, подання неповної та недостовірної інформації створює перешкоди для виконання територіальним відділенням завдань, передбачених законодавством про захист економічної конкуренції.
Тому застерігаємо суб’єктів господарювання бути поміркованими та уважними до отриманих вимог та надавати повну та достовірну інформацію на вимоги у встановлені головою Відділення строки.
Дослідження щодо дотримання законодавства про захист від недобросовісної конкуренції
У ІІІ кварталі Відділенням розпочато дослідження ринку виробництва та реалізації молочної продукції, зокрема масла солодковершкового і сиру твердого, а також здійснюється державний контроль за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції, зокрема, про захист від недобросовісної конкуренції суб’єктами господарювання, що здійснюють діяльність на цих ринках в територіальних межах Херсонської області.
Дослідження проводиться з метою недопущення введення в оману споживачів щодо вмісту у складі масла солодковершкового і сиру твердого олій рослинного походження.
Також відділенням розпочато дослідження щодо дотримання законодавства про захист економічної конкуренції ПрАТ «Чумак» зокрема щодо розміщення напису «для дітей» на упаковках продукції підприємства.
Крім того Відділенням розпочато розгляд справи щодо порушення законодавства про захист від недобросовісної конкуренції щодо неправомірного використання у кафе «Круїз» у м. Скадовськ Херсонської області знаку для товарів і послуг «LVIV CROISSANTS» без дозволу (згоди) ТОВ «ФАСТ ФУД ФРАНЧАЙЗИНГ ГРУП», яке почало використовувати його раніше у господарській діяльності, що може призвести до змішування з господарською діяльністю ТОВ «ФАСТ ФУД ФРАНЧАЙЗИНГ ГРУП».
Роз’яснення
Відділення звертає увагу підприємців на вимоги Закону України "Про захист економічної конкуренції" щодо виконання рішень та розпоряджень органів Антимонопольного комітету України, голів його територіальних відділень. Зокрема, статтею 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції" передбачено, що рішення та розпорядження органів Антимонопольного комітету України, голів його територіальних відділень є обов'язковими до виконання (частина друга). Особа, на яку накладено штраф за рішенням органу Антимонопольного комітету України, сплачує його у двомісячний строк з дня одержання рішення про накладення штрафу. Таким чином, протягом п’яти днів з дня сплати штрафу суб’єкт господарювання зобов’язаний надіслати відповідно до Антимонопольного комітету України або його територіального відділення документи, що підтверджують сплату штрафу. Частиною п’ятою статті 56 Закону України «Про захист економічної конкуренції» передбачено, що за кожний день прострочення сплати штрафу стягується пеня у розмірі півтора відсотка від суми штрафу. Відповідно до пункту 2 оглядового листа Вищого господарського суду України від 04.04.2012 №01-06/418/2012 «Про деякі питання практики вирішення спорів, пов'язаних із застосуванням конкурентного законодавства» у випадку порушення законодавства про захист економічної конкуренції пеня, передбачена статтею 56 Закону України «Про захист економічної конкуренції», не лише має безальтернативний характер, але й не потребує прийняття уповноваженим органом рішення про її застосування, внаслідок чого не підпадає під визначення адміністративно-господарських санкцій у розумінні статей 238 - 239, 249 - 250 Господарського кодексу України. Разом з цим, нарахування пені припиняється з дня прийняття господарським судом рішення про стягнення відповідного штрафу. Також, нарахування пені зупиняється на час розгляду чи перегляду господарським судом справи про визнання недійсним рішення органу Антимонопольного комітету України про накладення штрафу, відповідного рішення (постанови) господарського суду. Аналогічна правова позиція міститься і у постанові пленуму Вищого господарського суду України №15 від 26.12.2011 «Про деякі питання практики застосування конкурентного законодавства». У разі несплати суб'єктом господарювання у добровільному порядку штрафу за порушення законодавства про захист економічної конкуренції та пені за прострочення сплати цього штрафу стягнення цих сум штрафу та пені проводиться у судовому порядку відповідно до статті 25 Закону України «Про Антимонопольний комітет України». Суми стягнутих штрафів та пені зараховуються до державного бюджету.
Таким чином, на виконання зазначених вимог чинного законодавства Відділення протягом січня-березня поточного року підготувало та направило до господарського суду Херсонської області 3 позови з вимогами про стягнення штрафу та пені за прострочення його сплати до Державного бюджету України з підприємств та фізичних осіб – підприємців, які своєчасно не виконали рішення адмінколегії Відділення.
Контакти:
Адреса: пр. Ушакова, 47, м. Херсон, 73000
Тел.: 31-60-29
Факс: 49-82-01, 49-82-29
Е-mail: khs@amсu.gov.ua