ІІІ квартал 2016 року

Опубліковано 11 жовтня 2016 року о 14:17

publishing

 

ЗАХИСТ КОНКУРЕНЦІЇ

на Херсонщині

http://www.dci-group.com.ua/images/ukraine/soa/kherson.jpg

 

Вересень 2016 року

 

Щоквартальний вісник Херсонського обласного територіального

відділення Антимонопольного комітету України www.amc.gov.ua

 

Офіційно

Інформація про роботу територіального відділення

http://i1.poltava.pl.ua/news/246/24579/photo.jpgПротягом 9-ти місяців 2016 року до територіального відділення надійшло 142 заяви. Переважна більшість заяв надійшла від фізичних осіб щодо діяльності монополістів на ринках енерго-, тепло-, газо- та водопостачання і водовідведення.

За зазначений період часу Відділенням розглянуто 135 заяв, за результатами розгляду 30 із них розпочато розгляд справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції.

За 9 місяців 2016 року розглянуто 42 справи та накладено на порушників законодавства про захист економічної конкуренції штрафних санкцій на суму 308,096 тис. грн, сплачено до державного бюджету штрафів та пені 374,924 тис. грн.

 

За результатами розгляду справ припинено 52 порушення законодавства про захист економічної конкуренції. На виконання рекомендацій відділення припинено 85 діянь, які містили ознаки порушень законодавства про захист економічної конкуренції. Найбільшу питому вагу із припинених порушень займають порушення у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем – 64,7 %, антиконкурентні дії органів влади – 16,47 %.

Одним із показників ефективності діяльності територіального підрозділу Антимонопольного комітету України є розмір економічного ефекту від припинення порушень законодавства про захист економічної конкуренції (дій, які містять ознаки порушень).

Економічним ефектом є економія витрат фізичних чи юридичних осіб на придбання товарів, економія витрат бюджетів різних рівнів, або недопущення збільшення таких витрат, отриманих в результаті припинення органом Комітету порушень та дій, які мають ознаки порушень законодавства про захист економічної конкуренції.

Так, завдяки вжитим заходам за 9 місяців 2016 року територіальним відділенням АМКУ забезпечено економічний ефект у сумі 7385,654 тис.грн.

Зловживання монопольним становищем

Дії КП «Світоч» та виконавчого комітету Наддніпрянської селищної ради визнано порушеннями законодавства про захист економічної конкуренції

За результатами розгляду заяви жителя селища Жовтневе м. Херсона Відділенням розглянуто справу щодо порушення Комунальним підприємством «Світоч» Наддніпрянської селищної ради м. Херсона (надалі – КП «Світоч») та виконавчим комітетом Наддніпрянської селищної ради законодавства про захист економічної конкуренції.

Рішенням адміністративної колегії Відділення дії КП «Світоч», які полягали у розрахунку та подані на встановлення органу місцевого самоврядування економічно необґрунтованих витрат на надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій за рахунок включення податку на додану вартість всупереч вимогам діючих нормативно-правових актів України, визнано порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, у вигляді зловживання монопольним становищем на ринку.

За вказане порушення законодавства про захист економічної конкуренції на КП «Світоч» накладено штраф.

Цим же рішенням дії виконавчого комітету Наддніпрянської селищної ради, які полягають у прийняті рішення від 25.11.2014 № 50 «Про встановлення тарифу з утримання будинків і споруд та прибудинкової території для населення по кожному будинку окремо, що надає КП «Світоч», яким встановлено тариф на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій всупереч вимогам чинного законодавства України, визнано порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, у вигляді створення умов для вчинення порушення законодавства про захист економічної конкуренції КП «Світоч».

Виконавчий комітет Наддніпрянської селищної ради зобов’язано у місячний строк встановити КП «Світоч» тариф на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкової території на економічно-обґрунтованому рівні.

ПАТ «ЕК «ХЕРСОНОБЛЕНЕРГО» ПРИТЯГНУТО ДО ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ЗА ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА ПРО ЗАХИСТ ЕКОНОМІЧНОЇ КОНКУРЕНЦІЇ

 

Територіальним відділенням за результатами розгляду заяв операторів та провайдерів телекомунікаційних послуг у Херсонській області щодо дій ПАТ «ЕК «Херсонобленерго» у вигляді зобов’язання їх під загрозою демонтажу телекомунікаційної мережі, розміщеної на опорах повітряних ліній, власником яких є ПАТ «ЕК «Херсонобленерго», здійснити:

                    заміну вже встановлених ними кронштейнів на опорах повітряних ліній (згідно з укладеними договорами) на нові кронштейни, які виготовлені серійно самим власником цих опор та за ціновими характеристиками перевищують майже в 4 рази вартість вже встановлених ними кронштейнів;

                    заміну коаксіального кабелю телекомунікаційної мережі, який дозволений у використанні Правилами улаштування електроустановок, затвердженими наказом Міністерства палива та енергетики України від 5 січня 2006 року № 3 (зі змінами), при сумісному підвішуванні його на опорах повітряних ліній напругою не вище 380 В, та не заборонений у використанні нормативно-правовими актами України, на волоконно-оптичний кабель,

розглянуто справу про порушення законодавства про захист економічної конкуренції ПАТ «ЕК «Херсонобленерго».

За результатами розгляду справи рішенням адміністративної колегії відділення вищезазначені дії ПАТ «ЕК «Херсонобленерго» визнано порушеннями законодавства про захист економічної конкуренції, у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку та на порушника законодавства накладено штраф.

У ході розгляду справи ПАТ «ЕК «Херсонобленерго» повідомило Відділенню про припинення порушень законодавства про захист економічної конкуренції, зокрема, що не вимагатиме від провайдерів/операторів встановлення на опорах повітряних ліній будь-яких інших кронштейнів, окрім тих, які будуть передбаченні відповідною проектно-технічною документацією на реконструкцію мереж, виготовленою спеціалізованою установою у встановленому порядку з дотриманням всіх нормативних вимог та погодженою з власником мереж, навіть за умови використання раніше розміщених провайдерами/операторами на цих опорах кронштейнів й інших елементів, якщо спеціалізована проектна установа визначить це за можливе. Також, Товариство надасть можливість провайдерам/операторам поступово здійснити заміну коаксіального кабелю, який розміщений на опорах повітряних ліній, на волоконно-оптичний. Товариство буде надавати відповідну відстрочку або розстрочку взятих згідно з чинними договорами на себе провайдерами/операторами зобов’язань на термін обґрунтовано необхідний для виконання заміни коаксіального кабелю, шляхом укладення відповідних угод щодо визначення чіткого об’єму (дислокації) та термінів (строків) необхідних для проведення таких робіт, відповідно до звернень операторів/провайдерів.

 

Дії органів влади та місцевого самоврядування

http://rps-la.com.ua/image.php?src=assets/images/antiminopolia.jpg&w=313&h=188&zc=1&q=100&hash=955b9142d4f325c3a9ddcb830019c7c3Адміністративною колегією Херсонського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України прийнято рішення відносно Білозерської селищної ради.

В ході здійснення планової виїзної перевірки щодо дотримання Білозерською селищною радою вимог законодавства про захист економічної конкуренції Відділенням встановлено, що станом на теперішній час Білозерською селищною радою рішення про створення ритуальної служби на території селищної громади не приймались, не було затверджено мінімальний перелік вимог щодо порядку організації поховання і ритуального обслуговування населення, не приймались рішення про затвердження тарифів на ритуальні послуги.

Адміністративною колегією Відділення визначено, що така бездіяльність Білозерської селищної ради є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції та її зобов’язано протягом двомісячного строку прийняти рішення про створення ритуальної служби, затвердження мінімального переліку ритуальних послуг та тарифів на ці послуги.

Недобросовісна конкуренція

Кращі чи ні?

В ході дослідження ринку надання посередницьких послуг при здійсненні операцій з нерухомим майном в межах Херсонської області та здійсненням державного контролю за дотриманням вимог законодавства про захист економічної конкуренції суб’єктами господарювання, що діють на цьому ринку, Відділенням було встановлено, що ФОП Підпалов Д.В. розміщував в мережі Інтернет рекламне оголошення, в якому зазначалося наступне: «Агентство недвижимости «Реал-Партнер» лучшая риэлторская организация на рынке херсонской недвижимости».

Проте, підтвердити таку інформацію ФОП Підпалов Д.В. даними моніторингу чи інших досліджень не зміг.

Таким чином Відділенням було доведено, що зазначена в рекламному оголошенні інформація може ввести в оману споживачів.

Відповідно до рекомендацій адміністративної колегії Відділення, ФОП Підпалов Д.В. має здійснити заходи, спрямовані на вилучення з розміщеного в мережі Інтернет рекламного оголошення тексту «Агентство недвижимости «Реал-Партнер» лучшая риэлторская организация на рынке херсонской недвижимости».

На виконання рекомендацій адміністративної колегії Відділення ФОП Підпалов Д.В. повідомив про усунення порушення шляхом вилучення недостовірної інформації з мережі інтернет.

Найнижчі ціни не є такими насправді

http://yablor.ru/media/images/top/original/ritual.jpgВ ході дослідження ринку надання ритуальних послуг (реалізації ритуальних товарів) в межах м. Херсона та здійсненням державного контролю за дотриманням вимог законодавства про захист економічної конкуренції суб’єктами господарювання, що діють на цьому ринку, Відділенням було встановлено, що ФОП Клименко Є.Ф. розміщувала в мережі Інтернет рекламні оголошення, в яких зазначалося, що в ритуальному магазині «Анубіс-Скорбота» (м. Херсон) найнижчі ціни.

Проте, підтвердити таку інформацію ФОП Клименко Є.Ф. даними моніторингу чи інших досліджень не змогла.

Таким чином Відділенням було доведено, що зазначена в рекламному оголошенні інформація може ввести в оману споживачів.

На виконання рекомендацій адміністративної колегії Відділення, ФОП Клименко Є.Ф. повідомила про вилучення з розміщеного в мережі Інтернет рекламного оголошення тексту «найнижчі ціни».

 

Соціально-важливі ринки

Ринок оптової та роздрібної реалізації хліба та хлібобулочних виробів

За результатами дослідження ринку оптової та роздрібної реалізації хліба та хлібобулочних виробів (далі – Ринок), адміністративною колегією Відділення надано ТОВ «Берислав-Хлібзавод», ПСК «Хлібокомбінат Скадовського РайСТ» та ПАТ «Херсонський хлібокомбінат» рекомендації щодо вжиття дієвих заходів, спрямованих на запобігання необґрунтованому підвищенню оптово-відпускних цін на хліб та хлібобулочні вироби. http://www.prostir.ua/wp-content/uploads/2015/09/1414486993_1547-1024x768.jpg

Поведінка суб’єктів господарювання на ринку оптової реалізації хліба та хлібобулочних виробів, які займають монопольне (домінуюче) становище на цьому ринку, а саме, дії, які полягають в підвищенні оптово-відпускних цін, за відсутності належного економічного обґрунтування, за певних умов може бути кваліфікована Відділенням як порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбачене пунктом 1 частини другої статті 13 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку, а саме: встановлення таких цін чи інших умов придбання або реалізації товару, які неможливо було б встановити за умов існування значної конкуренції на ринку.

На виконання рекомендацій ТОВ «Берислав-Хлібзавод», ПСК «Хлібокомбінат Скадовського РайСТ» та ПАТ «Херсонський хлібокомбінат» повідомили про вжиття всіх можливих заходів щодо недопущення порушення законодавства про захист економічної конкуренції.

Ринок послуг з організації відпочинку та розваг

Херсонським обласним територіальним відділенням Антимонопольного комітету України (надалі – Відділення) за дорученням Антимонопольного комітету України проводиться дослідження ринків послуг з організації відпочинку та розваг (діяльність парків атракціонів, механізованих та водних гірок, ігор, шоу, організація ярмарків тощо) у межах Херсонської області (далі – Ринок), а також здійснюється державний контроль за додержанням вимог законодавства про захист економічної конкуренції органами місцевого самоврядування під час надання/відмови дозволу суб’єктам господарювання, що здійснюють діяльність на цьому Ринку з приводу розміщення атракціонів (об’єктів святкової торгівлі, тощо).

За результатами дослідження Ринку встановлено, що виконавчим комітетом Новокаховської міської ради Херсонської області (далі – Виконком) у 2015 році двом суб’єктам господарювання (з м. Олешки та м. Кременчук) було відмовлено в отриманні дозволу на розміщення атракціонів, об’єктів святкової торгівлі, тощо під час святкування Дня міста, у зв‘язку з достатньою кількістю місцевих підприємців, які в повній мірі забезпечують потреби м. Нова Каховка у такій діяльності.

Таким чинном, Виконкомом було створено окремим суб’єктам господарювання несприятливі умови діяльності в порівнянні з конкурентами.

У зв’язку з вищезазначеним, адміністративною колегією Відділення 27 вересня цього року розпочато розгляд справи за наявністю в діях виконавчого комітету Новокаховської міської ради ознак порушення законодавства про захист економічної конкуренції, у вигляді антиконкурентних дій органу місцевого самоврядування, внаслідок яких окремим суб’єктам господарювання створюються несприятливі умови діяльності порівняно з конкурентами.

Наразі проводиться розслідування у справі.

Рекомендації

Херсонським обласним територіальним відділенням Антимонопольного комітету України за результатами дослідження ринку надання послуг з перевезення пасажирів в межах м. Херсона, а також здійснення державного контролю за дотриманням законодавства про захист від недобросовісної конкуренції з боку суб’єктів господарювання, що здійснюють діяльність на цьому ринку встановлено, що на офіційному сайті ТОВ «Херсон-Таксі» kherson_taxi.com.ua підприємством розміщено інформацію наступного змісту «Херсон-Такси-самые низкие тарифы в городе», але підтвердити, що тарифи служби «Херсон-Таксі» є найнижчими підприємство не змогло.

https://im0-tub-ua.yandex.net/i?id=5a41c4906c471998e1bed00f9a94c3dd&n=33&h=215&w=344Таким чином, зміст вислову «Херсон-Такси – самые низкие тарифы в городе», розміщеного на сайті kherson_taxi.com.ua, є оманливим.

У зв’язку з вищезазначеним, адміністративною колегією Відділення внесено ТОВ «Херсон-Таксі» обов’язкові для виконання рекомендації вжити заходів щодо усунення дій, які мають ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, шляхом припинення розміщення на сайті kherson_taxi.com.ua неправдивої рекламної інформації щодо тарифів на послуги таксі, та утримуватися від вчинення таких дій в подальшому.

 

Інформаційні порушення

За неподання інформації на вимогу Відділення ТОВ «Паритет» та ФОП Кальонову Л.І. притягнуто до відповідальності

18_proverka_biznesaУ зв’язку з дослідженням ринку послуг з надання в оренду торгових площ на продовольчих і непродовольчих ринках в межах Херсонської області та здійсненням державного контролю за дотриманням вимог законодавства про захист економічної конкуренції суб’єктами господарювання, що діють на цих ринках, Відділенням було направлено на адреси ТОВ «Паритет» (м. Гола Пристань, Херсонська обл.) та ФОП Кальонової Л.І. (с. Більшовик, Херсонська обл.) вимоги про надання відповідної інформації.

Проте, Суб’єктами господарювання відмовлено Відділенню у наданні запитуваної інформації та копій документів, чим створено перешкоди у здійсненні дослідження.

Рішенням адміністративної колегії Відділення визнано, що дії ТОВ «Паритет» та ФОП Кальонової Л.І. у вигляді неподання інформації на вимоги у встановлені головою Відділення строки є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції згідно з пунктом 13 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції».

За вказане порушення на Субєктів господарювання накладено штрафи відповідно до статті 52 Закону України «Про захист економічної конкуренції».

 

Судова практика

Ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 26.07.2015 по справі №821/3655/14 підтверджено обгрунтованість та правомірність клопотання Херсонського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України щодо закриття провадження по справі про визнання протиправним та скасування рішення про порушення законодавства про захист економічної конкуренції та накладення штрафу, так як зазначена справа не підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства

Товариство з обмеженою відповідальністю «Комунхоз» звернулося до Херсонського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України з позовом про визнання протиправним та скасування рішення від 07 серпня 2014 року № 59-р/к у справі № 27/2-14 «Про порушення законодавства про захист економічної конкуренції та накладення штрафу». Позовну заяву подано в порядку адміністративного судочинства до Херсонського окружного адміністративного суду.

Постановою Херсонського окружного адміністративного суду від 10.11.2014р. позов задоволено частково http://kvnews.ru/upload/image/gk160829_020.jpg.

Не погодившись з постановою суду ТОВ «Комунхоз» звернулося із апеляційною скаргою до Одеського апеляційного адміністративного суду, в якій просило постанову в частині відмовлених позовних вимог скасувати, позов задовольнити, посилаючись на незясування судом обставин, що мають значення для справи; невідповідність висновків, викладених у постанові суду, обставинам справи; порушенням судом норм матеріального та процесуального права.

Разом з тим, Херсонським обласним територіальним відділенням Антимонопольного комітету України заявлено клопотання про закриття провадження по даній справі у зв’язку з непідсудністю даної справи у адміністративному суді.

Одеський апеляційний адміністративний суд задовольнив клопотання територіального відділення, постанову Херсонського окружного адміністративного суду від 10 листопада 2014 року скасував та закрив провадження у цій справі, а також, роз’яснив товариству його право звернення з даним позовом до суду в порядку господарського судочинства.

 

Роз’яснення

http://latifundist.com/media/news/300-s/00/16/16869/43120-16864.jpg Херсонське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України звертає увагу підприємців на вимоги Закону України "Про захист економічної конкуренції" щодо виконання рішень та розпоряджень органів Антимонопольного комітету України, голів його територіальних відділень. Зокрема, статтею 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції" передбачено, що рішення та розпорядження органів Антимонопольного комітету України, голів його територіальних відділень є обов'язковими до виконання (частина друга). Особа, на яку накладено штраф за рішенням органу Антимонопольного комітету України, сплачує його у двомісячний строк з дня одержання рішення про накладення штрафу. Таким чином, протягом п’яти днів з дня сплати штрафу суб’єкт господарювання зобов’язаний надіслати відповідно до Антимонопольного комітету України або його територіального відділення документи, що підтверджують сплату штрафу. Частиною п’ятою статті 56 Закону України «Про захист економічної конкуренції» передбачено, що за кожний день прострочення сплати штрафу стягується пеня у розмірі півтора відсотка від суми штрафу. Відповідно до пункту 2 оглядового листа Вищого господарського суду України від 04.04.2012 №01-06/418/2012 «Про деякі питання практики вирішення спорів, пов'язаних із застосуванням конкурентного законодавства» у випадку порушення законодавства про захист економічної конкуренції пеня, передбачена статтею 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції", не лише має безальтернативний характер, але й не потребує прийняття уповноваженим органом рішення про її застосування, внаслідок чого не підпадає під визначення адміністративно-господарських санкцій у розумінні статей 238 - 239, 249 - 250 Господарського кодексу України. Разом з цим, нарахування пені припиняється з дня прийняття господарським судом рішення про стягнення відповідного штрафу. Також, нарахування пені зупиняється на час розгляду чи перегляду господарським судом справи про визнання недійсним рішення органу Антимонопольного комітету України про накладення штрафу, відповідного рішення (постанови) господарського суду. Аналогічна правова позиція міститься і у постанові пленуму Вищого господарського суду України №15 від 26.12.2011 «Про деякі питання практики застосування конкурентного законодавства». У разі несплати суб'єктом господарювання у добровільному порядку штрафу за порушення законодавства про захист економічної конкуренції та пені за прострочення сплати цього штрафу стягнення цих сум штрафу та пені проводиться у судовому порядку відповідно до статті 25 Закону України «Про Антимонопольний комітет України». Суми стягнутих штрафів та пені зараховуються до державного бюджету.

Таким чином, на виконання зазначених вимог чинного законодавства територіальне відділення протягом липня-вересня поточного року підготувало та направило до господарського суду Херсонської області 3 позови з вимогами про стягнення штрафу та пені за прострочення його сплати до Державного бюджету України з підприємств та фізичних осіб – підприємців, які своєчасно не виконали рішення адмінколегії.

 

Контакти:

Адреса: пр. Ушакова, 47, м. Херсон, 73022

Тел.: 31-60-29

Факс: 49-82-01, 49-82-29

Е-mail: khs@amсu.gov.ua

 

Більше за темою

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux