ІІ квартал 2014 року

Опубліковано 06 серпня 2014 року о 14:02

publishing

 

ЗАХИСТ КОНКУРЕНЦІЇ

на Херсонщині

http://www.dci-group.com.ua/images/ukraine/soa/kherson.jpg

 

Червень 2014 року

 

Щоквартальний вісник Херсонського обласного територіального

відділення Антимонопольного комітету України www.amc.gov.ua

 

Офіційно

Інформація про роботу територіального відділення

Протягом І півріччя цього року до територіального відділення надійшло 141 звернення, що більше на 19,8 відсотків в порівнянні з аналогічним періодом 2013 року. Переважна більшість заяв надійшла від фізичних осіб щодо діяльності монополістів на ринках енерго-, тепло-, газо- та водопостачання і водовідведення.

Відділенням розглянуто 109 звернень, за результатами розгляду 14-ти із них розпочато розгляд справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції.

За звітний період поточного року було розглянуто 27 справ та накладено на порушників законодавства про захист економічної конкуренції штрафних санкцій на суму 297,0 тис. грн, сплачено до державного бюджету штрафів та пені 393,0 тис. грн.

За результатами розгляду справ припинено 65 порушень. На виконання рекомендацій відділення було припинено 26 діянь, які містили ознаки порушень. Найбільшу питому вагу із припинених порушень займають порушення у вигляді антиконкурентних дій органів влади та місцевого самоврядування – 42% та недобросовісної конкуренції -35%.

Одним із показників ефективності діяльності територіальних підрозділів Антимонопольного комітету України, є розмір економічного ефекту від припинення порушень законодавства про захист економічної конкуренції (дій, які містять ознаки порушень) та обсягу реалізації товарів, стосовно яких поновлено належні умови конкуренції.

Економічним ефектом є економія витрат фізичних чи юридичних осіб на придбання товарів, економія витрат бюджетів різних рівнів, або недопущення збільшення таких витрат, отримані в результаті припинення органами Комітету порушень та дій, які мають ознаки порушень.

Так, завдяки вжитим заходам за І півріччя цього року територіальним відділенням АМКУ забезпечено економічний ефект у сумі 155,0 тис.грн та обсяг реалізації товарів, стосовно яких поновлено належні умови конкуренції - 37,7 млн.грн.

Припинені дії монополістів

Адміністративною колегією територіального відділення прийнято рішення від 25.04.2014 № 20-р/к, яким визнано, що товариство з обмеженою відповідальністю «Ж.К. Будівельник», застосовуючи при наданні послуги з постачання теплової енергії (для забезпечення потреб опалення) та послуги з опалення місць загального користування мешканцям житлового будинку № 26 по пр. Сенявіна протягом опалювальних періодів 2011-2013 років економічно необґрунтовані тарифи на ці послуги, вчинило порушення законодавства про захист економічної конкуренції, у вигляді зловживання монопольним становищем на ринку. На підприємство накладено штраф у розмірі 2,0 тис. грн. При визначенні розміру штрафу за порушення ТОВ «Ж.К. Будівельник» законодавства про захист економічної конкуренції враховано, що підприємство визнало порушення та здійснило споживачам перерахунки оплати за послуги з постачання теплової енергії на загальну суму 16,2 тис. грн.

 Адміністративною колегією територіального відділення прийнято рішення від 28.04.2014 № 31-р/к, яким визнано, що ПАТ «Херсонська ТЕЦ», здійснивши при складанні актів щодо обстеження житлових приміщень споживачів, вимірювання температури повітря у приміщеннях оптичним пірометром «Німбус», що призвело до заниження споживачам майже на 10 відсотків розміру перерахунків оплати за ненадані або надані у неповному обсязі послуги з централізованого опалення, вчинило 11 порушень законодавства про захист економічної конкуренції, у вигляді зловживання монопольним становищем на ринку. На підприємство накладено штраф на загальну суму 22,0 тис. грн. та зобов’язано припинити порушення законодавства про захист економічної конкуренції, шляхом здійснення 11 споживачам перерахунків оплати в повному обсязі за не наданні або надані у неповному обсязі послуги з централізованого опалення. Також, ПАТ «Херсонська ТЕЦ» зобов’язано здійснити перерахунки оплати в повному обсязі всім споживачам які звернуться до підприємства.

На засіданні адміністративної колегії відділення було прийнято рішення, яким визнано, що публічне акціонерне товариство «Херсонська теплоелектроцентраль», безпідставно відмовляючи мешканцям м. Херсона у припинені договірних відносин, незважаючи на те, що вони за згодою постійно діючої міжвідомчої комісії для розгляду питань щодо відключення споживачів від мереж централізованого опалення та на підставі технічних умов, виданих цим же підприємством, встановили у квартирах альтернативне опалення, нарахувавши їм оплату за фактично ненадані послуги з централізованого опалення, вчинило порушення законодавства про захист економічної конкуренції, у вигляді зловживання монопольним становищем на ринку. На порушника законодавства накладено штраф у розмірі 15000 грн. ПАТ «Херсонська ТЕЦ» порушення законодавства про захист економічної конкуренції визнало та зобов’язується припинити договірні відносини зі споживачами та зняти з їх особових рахунків нарахування за фактично ненадані послуги з централізованого опалення.

 Визнано порушенням законодавства про захист економічної конкуренції дії Комунального підприємства «Іванівський комунальний сервіс» та Виконавчого комітету Іванівської селищної ради у вигляді зловживання монопольним становищем на ринку надання послуг з постачання води та антиконкурентних дій органу місцевого самоврядування. На КП «Іванівський комунсервіс» накладено штраф у розмірі 2000 грн. Оскільки,укладені зі споживачами договори за своїм змістом звужують обов’язки та відповідальність виконавця послуг, права та гарантії захисту прав споживача, комунальне підприємство зобов’язано привести договори у відповідність до положень Типового договору. Виконавчий комітет Іванівської селищної ради зобов’язано у строк до 01.06.2014 року внести зміни до рішення виконкому від 21.05.2013 №47 «Про затвердження тарифу на спожиту питну воду на території селища» в частині встановлення тарифу на послугу водопостачання, сформованого на основі належно економічно обґрунтованих витрат. Надавача послуг зобов’язано, після внесення органом місцевого самоврядування до рішення відповідних змін, здійснити споживачам відповідні перерахунки.

 Адміністративною колегією Херсонського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України, засідання якої відбулося 25.04.2014р. прийнято рішення про надання рекомендацій МКП «Херсонтеплоенерго», про вжиття заходів щодо припинення дій, які мають ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, шляхом здійснення споживачам перерахунків оплати за послуги з централізованого опалення за опалювальний період 2012-2013 років згідно з показниками приладів обліку теплової енергії.

 

Антиконкурентні дії органів влади та місцевого самоврядування

Територіальним відділенням розглядається справа відносно бездіяльності Виконавчого комітету Херсонської міської ради щодо не встановлення порядку проведення періодичної повірки квартирних приладів обліку води у місті Херсоні, їх обслуговування і ремонту (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж після повірки) та не затвердження розміру плати за проведення цих видів робіт. Як наслідок, Виконкомом створено умови для вчинення суб’єктами господарювання – виконавцями послуг порушення законодавства про захист економічної конкуренції, яке може призвести до ущемлення інтересів споживачів. Рішенням адміністративної колегії така бездіяльність Виконкому Херсонської міської ради визнана порушенням законодавства про захист економічної конкуренції. Виконком зобов’язано протягом трьох місяців з дня отримання рішення адміністративної колегії усунути зазначене порушення шляхом встановлення порядку проведення періодичної повірки квартирних засобів обліку води у місті Херсоні.

  За результатами розгляду колективного звернення розповсюджувачів реклами в місті Херсоні, територіальним відділенням розглядається справа відносно виконкому Херсонської міської ради, в діях якого встановлено ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, у вигляді антиконкурентних дій органу місцевого самоврядування на ринку розміщення об’єктів зовнішньої реклами на території міста Херсона. Як з’ясувало територіальне відділення, виконком Херсонської міської ради, затвердивши рішенням від 19.02.2013 №25 Правила розміщення та експлуатації об’єктів зовнішньої реклами та інформації в місті Херсоні, встановив не передбачені чинним законодавством України додаткові обмеження на ринку послуг з розміщення об’єктів зовнішньої реклами в адміністративних межах міста Херсона. Так, зокрема, затверджені Виконкомом Правила розміщення об’єктів зовнішньої реклами в м.Херсоні всупереч чинному законодавству містять відмову на продовження терміну дії дозволу на розміщення об’єкта зовнішньої реклами у разі закінчення терміну його дії. Такі дії Виконкому адміністративною колегією територіального відділення визнані порушенням законодавства про захист економічної конкуренції у зв’язку з тим, що можуть призвести до обмеження конкуренції на цьому ринку

Адміністративною колегією Херсонського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України, засідання якої відбулося 25.04.2014р. прийнято рішення про визнання дій виконавчого комітету Наддніпрянської селищної ради, порушенням законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді створення умов для вчинення порушення законодавства про захист економічної конкуренції. Виконавчий комітет Наддніпрянської селищної ради зобов’язано протягом трьох місяців прийняти рішення про встановлення нових тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій та на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, сформованих на підставі економічно обґрунтованих розрахунків витрат на ці послуги.

Прокуратура Скадовського району звернулась до Херсонського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України з проханням здійснити перевірку процедури закупівлі «послуг підприємств щодо перевезення безпечних відходів», проведеної Лазурненською селищною радою Скадовського району Херсонської області у 2013 році, на предмет дотримання вимог Закону України «Про захист економічної конкуренції». За результатами цього звернення територіальним відділенням розпочато розгляд справи відносно Лазурненської селищної ради Скадовського району Херсонської за ознаками вчинення порушення законодавства про захист економічної конкуренції, у вигляді антиконкурентних дій органу місцевого самоврядування. Дослідження у справі триває.

 Херсонським обласним територіальним відділенням Антимонопольного комітету України розглянуло проект рішення сесії Генічеської міської ради «Про встановлення на території міста Генічеська місцевих податків та зборів на 2015 рік» та встановлено, що платниками для справляння збору за місця для паркування транспортних засобів, були встановлені податкові агенти без проведення їх конкурсного відбору. Затвердження платників такого збору без проведеного конкурсного відбору суперечить нормам чинного законодавства України та має ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції. У зв’язку з викладеним, Генічеській міській раді рекомендовано вжити заходів щодо припинення дій, які містять ознаки порушення конкуренційного законодавства, зокрема, шляхом приведення проекту рішення сесії Генічеської міської ради «Про встановлення на території міста Генічеська місцевих податків та зборів на 2015 рік» у відповідність до вимог чинного законодавства України.  

Розпочато розгляд справи про порушення Тягинською сільською радою Бериславського району законодавства про захист економічної конкуренції. В ході здійснення державного контролю за додержанням законодавства про захист економічної конкуренції, а також дослідження ринків ритуальних послуг, Херсонським обласним територіальним відділенням встановлено, що Тягинська сільська рада ухиляється від створення ритуальної служби на території села Тягинка Бериславського району. У зв’язку із зазначеним, територіальним відділенням розпочато розгляд справи про порушення Тягинською сільською радою Бериславського району законодавства про захист економічної конкуренції у зв’язку з її бездіяльністю щодо створення ритуальної служби. 

Поширення неправдивої реклами

Херсонським обласним територіальним відділенням АМКУ проведено збір та аналіз доказів у справі, розпочатій за наявністю в діях ПрАТ«Новокаховський завод плавлених сирів» ознак порушень законодавства про захист від недобросовісної конкуренції. Об’єктом досліджень вказаної лабораторії стала й продукція ПрАТ«Новокаховський завод плавлених сирів». В ході дослідження було встановлено, що сир плавлений «Дружба 55% жиру» містить 12 відсотків немолочних жирів, що не відповідає вимогам нормативного документу ДСТУ 4635:2006 «Сири плавлені. Загальні технічні умови», згідно якого вміст немолочних жирів у такій продукції не допускається. Цим справжній плавлений сир і відрізняється від плавленого сирного продукту, у складі якого замість молочного жиру присутні його замінники (маргарин, пальмове і кокосове масло та інші), а також частенько соєвий та інші рослинні білки, як замінники молочного білку. Спеціалістами Відділення попередньо було встановлено, що виробник дійсно поводився не зовсім коректно щодо партнерів і споживачів, розміщуючи на упаковках своєї продукції неправдиву інформацію, яка може вплинути на наміри споживачів щодо придбання товарів цього суб’єкта господарювання. Такі дії підприємства містять ознаки порушення законодавства про захист від недобросовісної конкуренції у вигляді поширення інформації, яка вводить в оману. ПрАТ«Новокаховський завод плавлених сирів» направлено подання з попередніми висновками у справі, за результатами розгляду якого підприємство має право надати свої міркування, пропозиції, пояснення тощо. Наразі спеціалістами Відділення опрацьовуються заперечення та додаткові матеріали, надані ПрАТ«Новокаховський завод плавлених сирів» на подання з попередніми висновками у справі.

Адміністративною колегією територіального відділення розглянуто справу відносно порушення ПрАТ «ЧУМАК» законодавства про захист економічної конкуренції. Як встановлено, товариство на лицьовій стороні упаковки продукції «Кетчуп лагідний для дітей» не розмістило інформації щодо віку дитини, з якого можливе його вживання. Адже саме інформація на лицьовій стороні упаковки є домінуючою і звертає на себе увагу покупців. При цьому, територіальним відділенням з’ясовано, що, відповідно до якісних характеристик кетчупу, чинною нормативною документацією даний продукт призначено, зокрема, для вживання дітьми, але обмежено вік дитини (7 років), з якого можливе його вживання. Про цю особливість виробник зазначив на зворотній стороні упаковки. На теперішній час підприємством вжито заходів щодо зміни способу викладення назви «Кетчуп лагідний для дітей». Рішення адміністративної колегії територіального відділення прийнято з урахуванням сприяння ПрАТ «ЧУМАК» розгляду справи та усунення ним порушення.

Захист економічної конкуренції

На засіданні адміністративної колегії Херсонського обласного територіального відділенням АМКУ, прийнято рішення у справі, розпочатій за наявністю в діях Білозерської районної державної лікарні ветеринарної медицини ознак порушень законодавства про захист економічної конкуренції. Як встановлено територіальним відділенням, у 2011 та 2012 роках, Білозерська районна державна лікарня ветеринарної медицини застосовувала тарифи на платні ветеринарні послуги, розрахунок яких було проведено з порушенням норм чинного законодавства України. Такі дії лікарні визнано адміністративною колегією територіального відділення порушенням законодавства про захист економічної конкуренції. За інформацією отриманою від Білозерської районної державної лікарні ветеринарної медицини, на сьогодні, порушення законодавства про захист економічної конкуренції усунуті.

 

 

Адміністративна колегія Херсонського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України 25.04.2014 оштрафувала КП «Дорожник» ХМР та ТОВ «Епоха» загалом на 24 тис. грн за антиконкурентні узгоджені дії у вигляді спотворення результатів торгів, які були проведені Управлінням транспортної, дорожньої інфраструктури і зв’язку Департаменту житлово-комунального господарства Херсонської міської ради у 2012-2013 роках. За результатами розгляду справи КП «Дорожник» ХМР та ТОВ «Епоха» зобов’язано сплатити штрафи та дотримуватись вимог законодавства про захист економічної конкуренції при здійсненні господарської діяльності та участі у процедурах закупівель.

 Адміністративна колегія Херсонського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України розпочала справи проти ТОВ «Санленд-СК», ПП «Юг Імпорт Флора» та ФОП Кузнєцової О.В. за ознаками антиконкурентних узгоджених дій у вигляді спотворення результатів торгів. За результатами звернення прокуратури Скадовського району, територіальним відділенням встановлено, що Лазурненська селищна рада Скадовського району Херсонської області у 2013 році здійснило закупівлю «послуг підприємств щодо перевезення безпечних відходів», під час проведення торгів Учасники обмінювалися між собою інформацією та узгодили цінові пропозиції. За цих умов, ФОП Кузнєцова О.В. гарантовано стала переможцем у торгах та надавала послуги за цінами, сформованими не на конкурентних засадах, а ТОВ «Санленд-СК» і ПП «Юг Імпорт Флора» виступили технічними учасниками, тобто брали участь у торгах без мети здобуття перемоги. Відділення попереджає ТОВ «Санленд-СК» і ПП «Юг Імпорт Флора», що не отримання пошти від територіального відділення не звільняє їх від відповідальності. Дослідження у справі триває.

Адміністративна колегія Херсонського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України розпочала справи проти ТОВ «Літлтон ЛТД» та ТОВ «Данадін за ознаками антиконкурентних узгоджених дій у вигляді спотворення результатів торгів. За результатами звернень органів Прокуратури, територіальним відділенням встановлено, що КУ «Скадовський районний центр фінансово-господарського обслуговування закладів та установ освіти», Херсонською державною морською академією та Херсонською обласною клінічною лікарнею у 2013-2014 році здійснено закупівлі «продуктів харчування», під час проведення торгів ТОВ «Літлтон ЛТД» та ТОВ «Данадін 5» обмінювалися між собою інформацією та узгодили цінові пропозиції. За цих умов, ТОВ «Літлтон ЛТД» гарантовано стала переможцем у торгах та надавала послуги за цінами, сформованими не на конкурентних засадах, а ТОВ «Данадін 5» виступило технічним учасниками, тобто брало участь у торгах без мети здобуття перемоги. Дослідження у справі триває.

За захистом своїх прав до Херсонського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України звернулася жителька міста Нова Каховка щодо можливих порушень законодавства про захист економічної конкуренції з боку Комунального підприємства «Міський водоканал». За результатами розгляду цього звернення було розпочато розслідування у справі під час якого було встановлено, що Комунальне підприємство «Міський водоканал», не врахувавши в повній мірі вимоги чинних нормативно-правових актів у сфері надання житлово-комунальних послуг стягує з населення плату за опломбування засобів обліку води та уклало із заявницею договір, положення якого суперечать Типовому договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 № 630 (зі змінами). Рішенням адміністративної колегії Відділення такі дії підприємства визнано порушеннями законодавства про захист економічної конкуренції, накладено штраф та зобов’язано припинити порушення. Зазначене рішення прийнято з урахуванням всіх обставин справи та готовності відповідача усунути означені порушення.

Херсонське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України оштрафувало ФОП Марчук Н.М. і ФОП Трубіну С.Г. на загальну суму 20 тис. грн. за антиконкурентні узгоджені дії, які призвели до спотворення результатів торгів. Як з’ясувало Відділення в ході розгляду справи, зазначені фізичні особи-підприємці за попередньою змовою, узгодили свої дії під час підготовки та участі у процедурі закупівлі «прокату сортового гарячекатаного», проведених управлінням головного Каховського магістрального каналу. Внаслідок таких дій конкуренцію між учасниками процедури закупівлі було усунуто, чим було спотворено результати торгів, оскільки саме здійснення конкурсного відбору учасників є необхідною умовою визначення переможця торгів з найкращою пропозицією. При винесенні рішення та накладенні штрафу адміністративною колегією було враховано факт визнання порушення. Порушники зобов’язалися сплатити штраф у розмірі 20 тис. грн. до Державного бюджету України.

Адміністративна колегія Херсонського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України оштрафувала ФОП Муравицьку Н.Ю., ФОП Якименка В.В. та ФОП Ткаліча С.І. загалом на 30 тис. грн за антиконкурентні узгоджені дії у вигляді спотворення результатів торгів, які були проведені управлінням головного Каховського магістрального каналу по закупівлі цементу. За результатами розгляду справи ФОП Муравицьку Н.Ю., ФОП Якименка В.В. та ФОП Ткаліча С.І. зобов’язано сплатити штрафи та дотримуватись вимог законодавства про захист економічної конкуренції при здійсненні господарської діяльності.

Херсонським обласним територіальним відділенням Антимонопольного комітету України розпочато розгляд справи про порушення законодавства про захист економічної конкуренції відносно Комунального підприємства «Тягинська комунальна дільниця» щодо надання послуги з водопостачання мешканцям села Тягинка Бериславського району за економічно необгрунтованими тарифами та відносно виконавчого комітету Тягинської сільської ради Бериславського району у вигляді встановлення економічно необґрунтованих тарифів за цю послугу.

Херсонське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України розглянуло звернення жителя міста Цюрупинська щодо дій монополіста у сфері надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій в м. Цюрупинськ Херсонської області - ТОВ «Комунгосп». За результатами розгляду звернення територіальним відділенням встановлено, що ТОВ «Комунгосп» надає послуги мешканцям м. Цюрупинська за тарифами, встановленими виконавчим комітетом Цюрупинської міської ради. При цьому підприємством не здійснено розрахунків економічно обгрунтованих витрат на надання цих послуг, як це передбачено законодавством України. Крім цього, ТОВ «Комунгосп» відмовляється від здійснення перерахунку плати за послуги з обслуговування внутрішньобудинкових мереж теплопостачання, надані не в повному обсязі жителям будинків, в яких припинено постачання теплової енергії. Такі дії ТОВ «Комунгосп» можуть призвести до ущемлення інтересів споживачів і мають ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді зловживання монопольним становищем. У зв'язку із зазначеним, територіальним відділенням розпочато розгляд справи щодо ТОВ «Комунгосп». В даний час розслідування у справі триває.

 Соціально-важливі ринки

Ринок лікарських засобів

Територіальним відділенням проводиться дослідження ринку реалізації лікарських засобів та виробів медичного призначення у Херсонській області. Крім цього, здійснюється контроль за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції у сфері державних закупівель, зокрема лікарських засобів та медичних приладів і устаткування.
У зв’язку з цим, до суб’єктів господарювання, що здійснюють діяльність з продажу лікарських засобів та виробів медичного призначення, направлено вимоги про надання інформації щодо динаміки оптово-відпускних та роздрібних цін на лікарські засоби, обсягів поставок, а також заходів, що проводилися ними з метою підвищення популяризації аптечних закладів. Одночасно направлено вимоги до лікарень Херсонської області про надання інформації щодо проведення ними процедур відкритих торгів при закупівлі лікарських засобів, препаратів фармацевтичних та медичного устаткування.
Після опрацювання отриманої інформації у разі встановлення ознак порушення законодавства про захист економічної конкуренції територіальним відділенням буде вжито відповідних заходів реагування.
 
Ринок житлово-комунальних послуг

За захистом своїх прав до Антимонопольного комітету України звернувся житель обласного центру щодо неправомірних, на його думку, дій МКП «Виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства м. Херсона» у вигляді нав’язування споживачам додаткових платних послуг при встановленні лічильників обліку води. Спеціалістами Херсонського обласного територіального відділення АМКУ попередньо було встановлено, що МКП «Виробниче управління водопровідно – каналізаційного господарства м. Херсона» стягує з населення плату за опломбування засобів обліку води та нав’язує додаткові платні послуги з отримання технічних умов при встановленні квартирних засобів обліку води, що не передбачено чинними нормативно-правовими актами. Зазначене стало можливим через бездіяльність Херсонської міської ради, яка, не виконуючи належним чином своїх обов’язків в межах наданих їй повноважень, ухилилася від здійснення належного контролю за діяльністю згаданого водопостачального підприємства, створивши тим самим умови для вчинення ним порушення законодавства про захист економічної конкуренції. Такі дії МКП «Виробниче управління водопровідно–каналізаційного господарства м. Херсона» та Херсонської міської ради містять ознаки порушень законодавства про захист економічної конкуренції. Наразі завершується робота над підготовкою подання з попередніми висновками у цій справі, яке буде надіслано для розгляду згаданим відповідачам.

 Міське комунальне підприємство «Херсонтеплоенерго» виконало рекомендації Херсонського обласного територіального відділення АМКУ та здійснило споживачам перерахунок оплати за послуги з централізованого опалення за опалювальний період 2012-2013 років згідно з показниками приладів обліку теплової енергії.

 Херсонським обласним територіальним відділенням розпочато розгляд справи відносно ПАТ «ЕК «Херсонобленерго» за ознаками порушення законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді зловживання монопольним становищем.

Рекомендації

Адміністративна колегія Херсонського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України після тривалих консультацій з представниками Громадської ради, прийняла рішення, щодо порядку в сфері житлово-комунальних послуг, які стосуються житлових організацій.

В ході проведення дослідження ринків надання житлово-комунальних послуг, яке здійснюється на виконання Пріоритетів роботи Херсонського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України на 2014 рік, погоджених Головою Херсонської обласної державної адміністрації 31.12.2013, затверджених Головою Антимонопольного комітету України та з метою забезпечення єдиного, для всіх регіонів підходу, до формування тарифів у сфері житлово-комунальних послуг постановою Кабінету Міністрів України від 1 червня 2011 року № 869 «Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги» виявлено, що дії житлових організацій, які полягають у наданні послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій без врахування переліку послуг, визначеного Порядком формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій визначеним Постановою Кабміну, можуть призвести до ущемлення інтересів споживачів, оскільки вони не отримають Послуги від житлових організацій в повному обсязі, як це передбачено Порядком.

З метою припинення дій, що містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, усунення причин виникнення цих порушень і умов, що їм сприяють, керуючись статтею 46 Закону України "Про захист економічної конкуренції", адміністративна колегія Херсонського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України рекомендувала комунальним підприємствам міста Херсона протягом трьох місяців з дня отримання рекомендацій вжити заходів щодо надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій за тарифами, сформованих відповідно до вимог Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2011 № 869 «Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги», зокрема з урахуванням переліку послуг, визначеного цим Порядком та визначенням розміру кожної складової для цих тарифів.

Крім того, Адміністративна колегія Антимонопольного комітету рекомендувала Виконавчому комітету Херсонської міської раді протягом трьох місяців з дня отримання рекомендацій вжити заходів щодо усунення причин та умов вчинення дій, що мають ознаки порушень законодавства про захист економічної конкуренції, шляхом:
- прийняття рішень, відповідно до яких комунальне підприємство матиме можливість здійснити розрахунки складових тарифу на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій;
- встановлення тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій для комунальних підприємств відповідно до вимог Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2011 № 869 «Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги» з урахуванням переліку послуг, визначеного цим Порядком, з визначенням розміру кожної складової для цих тарифів.

 Роз’яснення

  
   Херсонське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України звертає увагу підприємців на вимоги Закону України "Про захист економічної конкуренції" щодо виконання рішень та розпоряджень органів Антимонопольного комітету України, голів його територіальних відділень. Зокрема, статтею 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції" передбачено, що рішення та розпорядження органів Антимонопольного комітету України, голів його територіальних відділень є обов'язковими до виконання (частина друга). Особа, на яку накладено штраф за рішенням органу Антимонопольного комітету України, сплачує його у двомісячний строк з дня одержання рішення про накладення штрафу. Таким чином, протягом п’яти днів з дня сплати штрафу суб’єкт господарювання зобов’язаний надіслати відповідно до Антимонопольного комітету України або його територіального відділення документи, що підтверджують сплату штрафу. Частиною п’ятою статті 56 Закону України «Про захист економічної конкуренції» передбачено, що за кожний день прострочення сплати штрафу стягується пеня у розмірі півтора відсотка від суми штрафу. Відповідно до пункту 2 оглядового листа Вищого господарського суду України від 04.04.2012 №01-06/418/2012 «Про деякі питання практики вирішення спорів, пов'язаних із застосуванням конкурентного законодавства» у випадку порушення законодавства про захист економічної конкуренції пеня, передбачена статтею 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції", не лише має безальтернативний характер, але й не потребує прийняття уповноваженим органом рішення про її застосування, внаслідок чого не підпадає під визначення адміністративно-господарських санкцій у розумінні статей 238 - 239, 249 - 250 Господарського кодексу України. Разом з цим, нарахування пені припиняється з дня прийняття господарським судом рішення про стягнення відповідного штрафу. Також, нарахування пені зупиняється на час розгляду чи перегляду господарським судом справи про визнання недійсним рішення органу Антимонопольного комітету України про накладення штрафу, відповідного рішення (постанови) господарського суду. Аналогічна правова позиція міститься і у постанові пленуму Вищого господарського суду України №15 від 26.12.2011 «Про деякі питання практики застосування конкурентного законодавства». У разі несплати суб'єктом господарювання у добровільному порядку штрафу за порушення законодавства про захист економічної конкуренції та пені за прострочення сплати цього штрафу стягнення цих сум штрафу та пені проводиться у судовому порядку відповідно до статті 25 Закону України «Про Антимонопольний комітет України». Суми стягнутих штрафів та пені зараховуються до державного бюджету. Таким чином, на виконання зазначених вимог чинного законодавства територіальне відділення протягом березня поточного року підготувало та направило до господарського суду Херсонської області 6 позовів з вимогами про стягнення штрафу та пені за прострочення його сплати до Державного бюджету України з підприємств та фізичних осіб – підприємців, які своєчасно не виконали рішення адмінколегії.  

 

Контакти

Адреса: пр. Ушакова, 47, м. Херсон, 73000

Тел.: 49-82-29

Факс: 49-82-01

Е-mail: kherson_tv@ukrpost.ua

 

 

Більше за темою

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux