І квартал 2019 року

Опубліковано 10 квітня 2019 року о 16:37

publishing

ЗАХИСТ КОНКУРЕНЦІЇ

на Херсонщині

http://www.dci-group.com.ua/images/ukraine/soa/kherson.jpg

 

Березень 2019 року

 

Щоквартальний вісник Херсонського обласного територіального

відділення Антимонопольного комітету України www.amc.gov.ua

 

Офіційно

Інформація про роботу територіального відділення

http://i1.poltava.pl.ua/news/246/24579/photo.jpg

Протягом I кварталу 2019 року до Херсонського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України (далі – Відділення) надійшло 13 заяв, переважна більшість яких отримана від юридичних осіб щодо діяльності монополістів на ринках енерго-, тепло-, газо- та водопостачання і водовідведення.

За зазначений період часу Відділенням розглянуто 9 заяв.

За I квартал 2019 року Відділенням розглянуто 6 справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції та накладено на порушників законодавства штрафні санкції на суму 367500 грн, сплачено порушниками до державного бюджету штрафів та пені 54 тис. грн.

За результатами розгляду справ припинено 6 порушень законодавства про захист економічної конкуренції.

 

 

 

Дослідження ринку надання послуг у сфері поводження з побутовими відходами

Відділення на виконання доручення Антимонопольного комітету України здійснює дослідження ринку надання послуг у сфері поводження з побутовими відходами в межах Херсонської області.

Зокрема досліджуються такі питання:

1.   Чи проводяться органами місцевого самоврядування конкурси на визначення виконавців послуг з вивезення побутових відходів.

2.   Аналіз строків дії та положень договорів, що укладаються органами місцевого самоврядування із виконавцями послуг з вивезення побутових відходів.

3.   Аналіз тарифної політики на послугу з вивезення побутових відходів.

Мета цього дослідження: вжити відповідні заходи щодо забезпечення дотримання законодавства про захист економічної конкуренції як органами влади та місцевого самоврядування, так і виконавцями послуг з вивезення побутових відходів.

 

 

Дослідження ринку централізованого теплопостачання

 

Відділення на виконання доручення Антимонопольного комітету України здійснює дослідження ринку надання послуг з централізованого теплопостачання. Зокрема, досліджуються питання щодо зловживання монопольним становищем теплопостачальними організаціями у виді відмови від здійснення перерахунків за ненадання послуги, та неналежне надання послуги, необґрунтована відмова або ухилення від укладання договорів купівлі – продажу теплової енергії та інші питання. Крім того дослідження також торкнеться діяльності органів місцевого самоврядування у сфері централізованого теплопостачання. Зазначене дослідження торкнеться також питання опалення місць загального користування у багатоквартирних будинках.

 

 

Державні закупівлі

Притягнуто до відповідальності ПП «Буд-Гарант Плюс» та ТОВ «МНФ «Автоматика», а також ТОВ «Креін Юкреін» та ФОП Сіліч Є.В. за вчинення антиконкурентних узгоджених дій під час участі у торгах

За результатами розгляду звернень Генічеської місцевої прокуратури та Управління захисту економіки в Херсонській області Департаменту захисту економіки Національної поліції України Херсонським обласним територіальним відділенням Антимонопольного комітету України (надалі – Відділення) встановлено, що під час закупівлі Департаментом ЖКГ та ПЕК Херсонської обласної державної адміністрації наступних робіт «Каналізаційні очисні споруди в м. Генічеську - реконструкція», учасники процедури закупівлі ПП «Буд-Гарант Плюс» (м. Херсон) та ТОВ «МНФ «АВТОМАТИКА» (м. Миколаїв) узгодили свою поведінку, внаслідок чого конкуренцію між ними під час участі у цих торгах було усунуто.

Крім цього, результатами розгляду заяви Криворізького Центру Розслідувань встановлено, що під час закупівлі КП «Очисні споруди» Скадовської міської ради машини по прибиранню пляжів (машина для рихлення, просіювання та вирівнювання піску на пляжах міста), учасники процедури закупівлі ТОВ «Креін Юкреін» (Одеська обл.) та ФОП Сіліч Є.В.(м. Одеса) узгодили свою поведінку, внаслідок чого конкуренцію між ними під час участі у цих торгах було усунуто.

Рішеннями адміністративної колегії Відділення такі дії ПП «Буд-Гарант Плюс» та ТОВ «МНФ «АВТОМАТИКА», ТОВ «Креін Юкреін» та ФОП Сіліч Є.В. визнано порушеннями законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів.

За вказані порушення законодавства про захист економічної конкуренції на учасників в установленому законом порядку накладено штрафні санкції на загальну суму 272000 тис.грн.

Крім цього, відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі», за вчинення вищевказаних порушень ПП «Буд-Гарант Плюс», ТОВ «МНФ «АВТОМАТИКА», ТОВ «Креін Юкреін» та ФОП Сіліч Є.В. на три роки позбавляються права приймати участь у публічних закупівлях.

 

Щодо неподання інформації на вимогу Відділення

Протягом І кварталу 2019 року Відділенням прийняті рішення про накладення штрафу за неподання інформації, подання інформації не в повному обсязі на ТОВ «Траст-Імпорт», ТОВ «Буфет і К» та ТОВ «Світ школяра».

Звертаємо увагу на те, що повноваження Антимонопольного комітету України та його територіальних відділень визначено Законом України «Про Антимонопольний комітет України». Відповідно до цього Закону органи АМКУ під час реалізації покладених державою завдань мають право одержувати від суб’єктів господарювання необхідну інформацію, у тому числі інформацію з обмеженим доступом. Вимоги голови територіального відділення є обов’язковими для виконання у встановлені терміни.

Пріоритетним завданням для органів АМКУ є не накладення штрафів за неподання інформації на вимогу Відділення, а отримання відповідної інформації. При цьому, неподання інформації у встановлені строки, подання неповної та недостовірної інформації створює перешкоди для виконання територіальним відділенням завдань, передбачених законодавством про захист економічної конкуренції.

Тому застерігаємо суб’єктів господарювання бути поміркованими та уважними до отриманих вимог та надавати повну та достовірну інформацію на вимоги у встановлені головою Відділення строки.

 

Дослідження ринку послуг з оформлення приходу суден у морський порт, надання дозволу на вихід суден у море та оформлення виходу суден із морського порту.

 

За результатами розгляду заяви товариства з обмеженою відповідальністю «Баярд» щодо створення державним підприємством «Адміністрація морських портів України» в особі Херсонської філії перешкод у його діяльності шляхом відмови ТОВ «Баярд» в продовженні/пролонгації договору від 02.03.2015 №25-П-ХЕФ-15 «Про надання послуг» та не наданні щорічного дозволу щодо приходу/відходу судна ОС-10, що належить ТОВ «Баярд», в акваторію Херсонського морського порту на 2018 рік, що призвело до усунення конкуренції на ринку послуг із:

приймання з суден та передачі на плавучі або берегові очисні споруди забруднюючих речовин або вод, що їх містять;

приймання з суден сміття та відходів з безпосередньою передачею їх спеціалізованим підприємствам для подальшого поводження з ними згідно з чинним законодавством України в акваторії Херсонського морського порту, адміністративною колегією Відділення розпочато розгляд справи відносно ДП «Адміністрація морських портів України» в особі Херсонської філії за наявністю в його діях ознак порушення законодавства про захист економічної конкуренції законодавства, у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку.

Наразі проводиться розслідування у справі, за результатами якого буде прийняте відповідне рішення.

 

Херсонське обласне територіальне відділення АМКУ долучилося до проведення Всеукраїнського експерименту з теми «Науково-методичні засади впровадження фінансової грамотності в навчально-виховний процес навчальних закладів»

Херсонським обласним територіальним відділенням Антимонопольного комітету України 12 березня цього року проведено зустріч з учнями та педагогами Херсонського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа ІІ ступеня-ліцей журналістики, економіки та правознавства» Херсонської міської ради.

Мета заходу - закріплення та розширення знань учнів з теми «Зміст ринкової конкуренції та її роль в організації ринкової економіки» та ознайомлення з функціями Антимонопольного комітету України.

Захід проведено за участю голови відділення В.П. Василенка, заступника голови-начальника Відділу досліджень та розслідувань А.Г. Кашніковича, спеціалістів Відділу досліджень та розслідувань, учнів та педагогів навчального закладу.

Програма проведення заходу була дуже насиченою. Під час проведення заходу обговорені питання захисту економічної конкуренції у сферах здійснення державних закупівель, перевезення пасажирів, здійснення роздрібної торгівлі продуктами харчування, діяльності монополістів на ринках газо- та електро- постачання.

Особливе зацікавлення гостей викликала діяльність Антимонопольного комітету України із запобігання, виявлення та припинення порушень у вигляді зловживань монопольним становищем та недобросовісної конкуренції.

 

Роз’яснення
 

http://latifundist.com/media/news/300-s/00/16/16869/43120-16864.jpgВідділення звертає увагу підприємців на вимоги Закону України "Про захист економічної конкуренції" щодо виконання рішень та розпоряджень органів Антимонопольного комітету України, голів його територіальних відділень. Зокрема, статтею 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції" передбачено, що рішення та розпорядження органів Антимонопольного комітету України, голів його територіальних відділень є обов'язковими до виконання (частина друга). Особа, на яку накладено штраф за рішенням органу Антимонопольного комітету України, сплачує його у двомісячний строк з дня одержання рішення про накладення штрафу. Таким чином, протягом п’яти днів з дня сплати штрафу суб’єкт господарювання зобов’язаний надіслати відповідно до Антимонопольного комітету України або його територіального відділення документи, що підтверджують сплату штрафу. Частиною п’ятою статті 56 Закону України «Про захист економічної конкуренції» передбачено, що за кожний день прострочення сплати штрафу стягується пеня у розмірі півтора відсотка від суми штрафу. Відповідно до пункту 2 оглядового листа Вищого господарського суду України від 04.04.2012 №01-06/418/2012 «Про деякі питання практики вирішення спорів, пов'язаних із застосуванням конкурентного законодавства» у випадку порушення законодавства про захист економічної конкуренції пеня, передбачена статтею 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції", не лише має безальтернативний характер, але й не потребує прийняття уповноваженим органом рішення про її застосування, внаслідок чого не підпадає під визначення адміністративно-господарських санкцій у розумінні статей 238 - 239, 249 - 250 Господарського кодексу України. Разом з цим, нарахування пені припиняється з дня прийняття господарським судом рішення про стягнення відповідного штрафу. Також, нарахування пені зупиняється на час розгляду чи перегляду господарським судом справи про визнання недійсним рішення органу Антимонопольного комітету України про накладення штрафу, відповідного рішення (постанови) господарського суду. Аналогічна правова позиція міститься і у постанові пленуму Вищого господарського суду України №15 від 26.12.2011 «Про деякі питання практики застосування конкурентного законодавства». У разі несплати суб'єктом господарювання у добровільному порядку штрафу за порушення законодавства про захист економічної конкуренції та пені за прострочення сплати цього штрафу стягнення цих сум штрафу та пені проводиться у судовому порядку відповідно до статті 25 Закону України «Про Антимонопольний комітет України». Суми стягнутих штрафів та пені зараховуються до державного бюджету.

Таким чином, на виконання зазначених вимог чинного законодавства Відділення протягом січня-березня поточного року підготувало та направило до господарського суду Херсонської області 3 позови з вимогами про стягнення штрафу та пені за прострочення його сплати до Державного бюджету України з підприємств та фізичних осіб – підприємців, які своєчасно не виконали рішення адмінколегії Відділення.

Контакти:

Адреса: пр. Ушакова, 47, м. Херсон, 73000

Тел.: 31-60-29

Факс: 49-82-01, 49-82-29

Е-mail: khs@amсu.gov.ua

 

Більше за темою

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux