АНТИМОНОПОЛЬНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ ЗВІТУЄ

Опубліковано 24 квітня 2013 року о 08:46

Херсонське територіальне відділення АМКУ підбило підсумки роботи протягом першого кварталу 2013 року у сфері захисту економічної конкуренції в регіоні

Національним планом дій на 2013 рік щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010 - 2014 роки «Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава», затвердженим Указом Президента України від 12 березня 2013 року N0128/2013, передбачено виконання низки завдань, спрямованих на захист економічної конкуренції. Ці завдання містять комплексні заходи, спрямовані на запобігання, виявлення та припинення порушень законодавства про захист економічної конкуренції.

Протягом першого кварталу територіальним відділенням розглянуто 51 справу, з яких 19 - становлять справи про порушення конкуренційного законодавства у вигляді антиконкурентних узгоджених дій при проведенні розпорядниками бюджетних коштів торгів із закупівлі товарів і послуг. Сума накладених штрафів за цим видом порушення становить 406,0 тис. грн. або 70 відсотків від загальної суми накладених штрафів за звітний період. Серед відповідачів, зокрема, ПП «Енергоаверс» та ФОП Шевченко Л.Д. з Каланчацького району Херсонської області - торги із закупівлі вугілля Костогризівською загальноосвітньою школою Цюрупинського району для опалення школи. Цю справу було розглянуто в межах взаємодії з Управлінням по боротьбі з організованою злочинністю УМВС України в Херсонській області. До відповідальності за цим видом порушення також притягнуто ТОВ «Херсонспецтранс» та ТОВ «Херсонавтокомунсервіс» - торги із закупівлі послуг з видалення твердих відходів, що проводило Управління освіти Херсонської міської ради.. Справу було розглянуто в межах взаємодії з Прокуратурою міста Херсона. Також викрито змову ТОВ «Карап» та ТОВ «Ойлкомерс» з міста Полтава на торгах із закупівлі матеріалів мастильних спеціальних та засобів для автомобілів. Зазначені торги проводилися Державним підприємством «Херсонський морський торговельний порт». Сума договору з переможцем торгів, якого визначено не на конкурентних засадах, майже два мільйони гривень.

6 справ розглянуто у вигляді зловживання монопольним становищем, 5 – у вигляді недобросовісної конкуренції, 20 – справи про порушення у вигляді антиконкурентних дій органів влади, одна справа за неподання інформації на запит відділення.

Сума сплачених до бюджету штрафів становить 271,3 тис. грн. На 60 відсотків в порівнянні з аналогічним періодом минулого року зросла кількість припинених порушень та дій, що мають ознаки порушення конкуренційного законодавства (84 в цьому році та 34 в минулому протягом першого кварталу).

Нині у розгляді 20 справ, з яких 3 справи – антиконкурентні узгоджені дії, 5 справ – зловживання монопольним становищем, 6 справ – недобросовісна конкуренція та 6 справ – антиконкурентні дії органів влади.

Відділення активізувало роботу в такому напрямку, як недобросовісна конкуренція. Так, якщо в минулому році таких справ було розглянуто 8, і таку ж кількість порушень було припинено внаслідок виконання обов’язкових рекомендацій, то протягом першого кварталу цього року розглянуто 3 справи та 6 знаходяться у провадженні. Так, у цьому році притягнуто до відповідальності за недобросовісну конкуренцію Приватне підприємство «НАШ ПРОДУКТ». Цю справу розглянуто за зверненням Приватної виробничо-комерційної фірми «Пані Крістіна», яка запідозрила свого конкурента в неправдивій інформації щодо споживчих властивостей його продукції. Підприємство реалізувало томатну пасту, яка насправді за вмістом сухих речовин була томатним пюре. В 20,0 тис. грн. штрафних санкцій обійшлася рекламна кампанія херсонським підприємцям ФОП САВЕНКО Л.А. та ПП «ОСНОВА-Р». Один з них обіцяв херсонцям та гостям міста найкращі ціни на сантехніку, кахлі та прилади опалення; інший запевняв, що реалізовані ним вікна є найкращими у всьому світі.

На стадії завершення справа щодо зловживання Виробничим управлінням водопровідно-каналізаційного господарства м. Херсона. Водопостачальник, розробив та укладає зі споживачами договори про надання послуг централізованого водопостачання та водовідведення, умови яких мають суттєві відмінності від умов Типового договору. За умовами цих договорів значно скорочено обов’язки виконавця послуг перед споживачами. Окремі положення договору суперечать приписам нормативно-правових актів. Створив же умови для вчинення таких дій виконком Херсонської міської ради, який своїм рішенням затвердив Положення та Типовий договір про розмежування зон експлуатаційної відповідальності. Наразі розглядається справа і щодо органу місцевого самоврядування.

Іншим питанням, що досліджується за зверненням споживача, є періодична повірка квартирних приладів обліку води. Відповідно до законодавства витрати з повірки мають сплачуватися споживачами у складі квартирної плати. Разом з тим, органами місцевого самоврядування це питання не врегульовано.

В минулому році відділенням проведено дослідження ринку, який є специфічним для нашого регіону – послуги, пов’язані з доступом на території пляжних зон уздовж морів, морських заток і лиманів. Як свідчать результати дослідження, органи місцевого самоврядування Генічеського, Голопристанського, Каланчацького та Скадовського районів визначили землекористувачів пляжних зон не на конкурсних засадах, як того вимагає чинне законодавство. Зокрема, це закон «Про благоустрій населених пунктів», Земельний кодекс України. Щодо трьох виконкомів сільських та селищних рад, які власними рішеннями провели закріплення пляжних зон за суб’єктами господарювання без проведення конкурсу, порушено та розглянуто справи.

Продовжується розпочате в минулому році дослідження ринку надання ритуальних послуг. Як з’ясувало відділення, в переважній більшості населених пунктів області відсутня ритуальна служба. Ігнорування вимог законодавства та ухилення органів місцевого самоврядування від створення ритуальної служби та впорядкування кладовищ має також негативні наслідки в соціальному аспекті. Внаслідок відсутності такої служби мешканці позбавлені можливості отримати передбачений законодавством мінімальний перелік ритуальних послуг за економічно обґрунтованими тарифами.

Серед пріоритетних напрямків діяльності територіального відділення, здійснення на виконання доручень Антимонопольного комітету України, дослідження стану товарних ринків, пов’язаних із підключенням об’єктів містобудування, в тому числі житлового будівництва, до інженерних мереж електро-, газо-, тепло-, водопостачання та водовідведення; ринків, пов’язаних з вивезенням, переробленням та захороненням твердих побутових відходів; оренди земель сільськогосподарського призначення ; діяльності аптечних закладів, що розташовані в медичних установах; супутніх послуг адміністративним послугам.

Відділення постійно здійснює контроль за дотриманням вимог законодавства про захист економічної конкуренції при прийнятті рішень органами державної влади, органами місцевого самоврядування, органами адміністративно-господарського управління та контролю. Адже саме від цих рішень залежить добробут територіальних громад.

Вжиті та заплановані відділенням заходи дозволять територіальному відділенню і надалі виконувати покладені на відділення державою завдання у сфері захисту економічної конкуренції, підтримувати здорову конкуренцію на товарних ринках в регіоні та сприяти її розвитку.

 

Більше за темою

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux