
АНТИМОНОПОЛЬНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ
ХЕРСОНСЬКЕ ОБЛАСНЕ ТЕРИТОРІАЛЬНЕ ВІДДІЛЕННЯ
РІШЕННЯ
АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОЛЕГІЇ
Херсон
«28» травня 2019р. №71/13-р/к
Справа № 71/2-рк/к
Про порушення законодавства
про захист економічної конкуренції
та накладення штрафу
Адміністративна колегія Херсонського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України, розглянувши матеріали справи № 71/2-19 (далі - Справа) про порушення товариством з обмеженою відповідальністю «АВІА КОНСАЛТ» (далі – Відповідач, ТОВ «АВІА КОНСАЛТ», Підприємство) (ідентифікаційний код юридичної особи 40250202) законодавства про захист економічної конкуренції та подання про попередні висновки Відділу досліджень і розслідувань від 15.05.2019 № 71-03/25п
ВСТАНОВИЛА
(1) Вчинення ТОВ «АВІА КОНСАЛТ» порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого пунктом 13 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді неподання Херсонському обласному територіальному відділенню Антимонопольного комітету України (далі - Відділення) інформації на вимогу Голови Херсонського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 25.09.2018 № 71-02/880 у встановлений ним строк.
2. СТОРОНИ
Відповідачем у Справі (далі – Відповідач) є ТОВ «АВІА КОНСАЛТ» (ідентифікаційний код юридичної особи 40250202, місцезнаходження: вул. Івана Мазепи, буд.3, оф.174, м. Київ, 01010).
Як вбачається із відомостей щодо ТОВ «АВІА КОНСАЛТ», які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичному та фізичних осіб-підприємців та господарських формувань, основним видом діяльності підприємства є: Код КВЕД 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля.
(4) Звідси, Відповідач є суб’єктом господарювання у розумінні статі 1 Закону України «Про захист економічної конкуренції».
(5) Розпорядженням адміністративної колегії Відділення від 23.01.2019
№ 71/2-рк/к розпочато розгляд справи № 71/2-19 за ознаками вчинення
ТОВ «АВІА КОНСАЛТ» порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого пунктом 13 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді неподання Херсонському обласному територіальному відділенню Антимонопольного комітету України інформації на вимогу голови Херсонського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 25.09.2018 № 71-02/880 у встановлений ним строк.
(6) Листом від 25.01.2019 № 71-02/187 Відповідачу повідомлено про початок розгляду Справи та направлено копію розпорядження адміністративної колегії Відділення від 23.01.2019 № 71/2-рк/к.
(7) Листом (з рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення) від 15.05.2019 №71-02/1009 Відповідачу направлено попередні висновки по справі №71/2-19 та вимогу Голови Відділення від 15.05.2019 №71-02/1011 про надання інформації про суму доходу (виручки) від реалізації (товарів. робіт. послуг) за 2018 рік.
(8) Відповідно до рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення №7300304686129 лист від 15.05.2019 №71-02/1009 з попередніми висновками по справі №71/2-19 та вимога Голови Відділення від 15.05.2019 №71-02/1011 вручені довіреній особі Відповідача 21.05.2019 (під підпис).
4. ВСТАНОВЛЕННЯ ПОРУШЕННЯ
(9) Херсонським обласним територіальним відділенням Антимонопольного комітету України (далі – Відділення) в ході розгляду звернення Відділу по боротьбі з корупцією та організованою злочиністю УСБУ у Херсонській області від 07.09.2018
№ 71/14/141-2872 проводиться дослідження процедури закупівелі, проведеної Департаментом будівництва та розвитку інфраструктури Херсонської обласної державної адміністрації (далі – Замовник), із закупівлі послуг зі встановлення світосигнальної системи BBI-I на аеродромі аеропорту Херсон, очікувана вартість: 49`309`929.00 грн (ідентифікатор закупівлі UA-2018-08-06-000295-a,
ID B339a8033d9940b1b508087fc03f4069) (далі – Процедура закупівлі).
(10) Учасниками Процедури закупівелі були ТОВ «АВІА КОНСАЛТ» (ідентифікаційний код юридичної особи 34195762).
(11) Товаристо з обмеженою відповідальністю «ІНТЕГРАЛ СІСТЕМС» (ідентифікаційниї код юридичної особи 37851081).
(12) Товаристо з обмеженою відповідальність «ЕНЕРГОСИНТЕЗ-2006 (ідентифікаційний код юридичної особи 38279101).
(13) В ході проведення дослідження у Відділення виникла необхідність в отриманні інформації від учасника Процедури закупівелі ТОВ «АВІА КОНСАЛТ».
(14) У зв’язку з цим, на підставі статей 3, 17, 22, 221 Закону України «Про Антимонопольний комітет України», статті 4 Закону України «Про захист економічної конкуренції», пунктів 3, 8 та 9 Положення про територіальне відділення Антимонопольного комітету України, затвердженого розпорядженням Антимонопольного комітету України 23.02.2001 № 32-р, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30.03.2001 за
№ 291/5482) до ТОВ «АВІА КОНСАЛТ» на адресу: 01010, м. Київ, вул. Івана Мазепи, буд. 3, офіс 174 Відділенням було направлено вимогу від 25.09.2018 № 71-02/880 (далі – Вимога) про надання інформації та запропоновано у десятиденний строк з дня її отримання надати інформацію та копії документів.
(15) Одночасно у Вимозі зазначалось, зокрема про те, що відповідно до пунктів 13, 14, 15 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції» неподання інформації у встановлені строки, подання інформації в неповному обсязі у встановлені строки, подання недостовірної інформації є порушеннями законодавства про захист економічної конкуренції і тягнуть за собою відповідальність, встановлену статтею 52 цього Закону.
(16) Вимогу ТОВ «АВІА КОНСАЛТ» направлено рекомендованим листом
№ 7300303929249 з повідомленням про вручення.
(17) Відповідно до повернутого до Відділення повідомлення про вручення поштового відправлення, рекомендований лист №7300303929249 (Вимогу) ТОВ «АВІА КОНСАЛТ» вручено 28.09.2018.
(18) Листом від 02.01.2019 №33-B41363 Київська міська дирекція ПАТ «Укрпошта» підтвердила, що рекомендований лист № 7300303929249 (вимога від 25.09.2018
№ 71-02/880) надійшов до пересувного відділення поштового зв’язку №
(19) З наданої відділенням ПАТ «Укрпошта» копії журналу Ф-8 встановлено, що відправлення № 7300303929249 отримала Воробйова О., яка була уповноваженою від ТОВ «АВІА КОНСАЛТ» на отримання поштової кореспонденції згідно з довіреністю від 22.01.2016.
(20) Таким чином, враховуючи встановлений головою Відділення десятиденний строк, відповідь Підприємством мала бути надана до 08.10.2018 включно.
(21) Проте, у становлений головою Відділення строк відповідь на Вимогу
ТОВ «АВІА КОНСАЛТ» не надано. З питання продовження терміну надання відповіді на Вимогу Підприємство до Відділення не зверталося.
(22) Таким чином, у Відділення відсутня інформація, запитувана у вимозі від 25.09.2018
№ 71-02/880.
(23) Неподання ТОВ «АВІА КОНСАЛТ» інформації на Вимогу створило Відділенню перешкоди у здійсненні передбачених законодавством повноважень, зокрема, розгляді звернення Відділу по боротьбі з корупцією та організованою злочиністю УСБУ у Херсонській області від 07.09.2018 № 71/14/141-2872.
5. КВАЛІФІКАЦІЯ ДІЙ ВІДПОВІДАЧА
(24) Повноваження Антимонопольного комітету України та його територіальних відділень визначаються Законом України «Про Антимонопольний комітет України», Положенням про територіальне відділення Антимонопольного комітету України, (затвердженим розпорядженням Антимонопольного комітету України від 23.02.2001 №32-р, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 30.03.2001 за №291/5482, із подальшими змінами) та іншими законодавчими актами.
(25) Відповідно до статей 7 і 17 Закону України «Про Антимонопольний комітет України» у сфері здійснення контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції голова територіального відділення має повноваження при розгляді заяв і справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції, проведенні перевірки та в інших передбачених законом випадках вимагати від суб’єктів господарювання інформацію, об'єднань, органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, їх посадових осіб і працівників, інших фізичних та юридичних осіб інформацію, в тому числі з обмеженим доступом.
(26) При цьому, відповідно до статті 22 Закону України «Про Антимонопольний комітет України» вимоги голови територіального відділення в межах його компетенції є обов’язковими для виконання у визначені ними строки.
(27) Згідно зі статтею 221 цього ж Закону, суб’єкти господарювання, об’єднання, органи влади, органи місцевого самоврядування, органи адміністративно-господарського управління та контролю, інші юридичні особи, їх структурні підрозділи, філії, представництва, їх посадові особи та працівник, фізичні особи зобов’язані на вимогу голови територіального відділення Антимонопольного комітету України подавати документи, предмети чи інші носії інформації, пояснення, іншу інформацію, в тому числі з обмеженим доступом та банківську таємницю, необхідну для виконання територіальним відділенням завдань, передбачених чинним законодавством про захист економічної конкуренції.
(28) Згідно з пунктом 13 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції» неподання інформації територіальному відділенню Антимонопольного комітету України у встановлені головою територіального відділення строки, є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції.
(29) Таким чином, дії ТОВ «АВІА КОНСАЛТ» у вигляді неподання інформації Херсонському обласному територіальному відділенню Антимонопольного комітету України на вимогу голови Херсонського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 16.03.2018 №2-25/187 у встановлений ним строк, є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченим пунктом 13 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції».
6. Заперечення відповідача та їх спростування
(30) Зауважень та /або заперечень до змісту подання з попередніми висновками у справі
ТОВ «АВІА КОНСАЛТ» не надало.
7. Остаточні висновки адміністративної колегії Відділення у справі
(31) Таким чином, доказами, зібраними у Справі доводиться висновок адміністративної колегії Відділення про те, що дії (бездіяльність) Відповідача, у вигляді неподання Херсонському обласному територіальному відділенню Антимонопольного комітету України інформації на вимогу від 18.09.2018№ 71-02/806 у встановлені головою Відділення строки, є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченим пунктом 13 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді неподання інформації територіальному відділенню Антимонопольного комітету України у встановлені головою територіального відділення Антимонопольного комітету України строки.
(32) Відповідно до статті 51 Закону України «Про захист економічної конкуренції», порушення законодавства про захист економічної конкуренції тягне за собою відповідальність, встановлену законом.
8. Визначення розміру штрафу
(33) Відповідно до частини другої статті 52 Закону України «Про захист економічної конкуренції» за порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбачене, зокрема, пунктом 13 статті 50 цього Закону, накладається штраф у розмірі до одного відсотка доходу (виручки) суб’єкта господарювання від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за останній звітний рік, що передував року, в якому накладається штраф.
(34) За інформацією Головного управління ДФС у м. Києві (лист від 22.05.2019
№13235/9/26-15-12-03-12) дохід (виручка) ТОВ «АВІА КОНСАЛТ» від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за 2018 рік становить 143 400,0 (стосорок три тисячі чотириста) гривень.
(35) Враховуючи викладене, керуючись статтями 7 і 14 Закону України «Про Антимонопольний комітет України», статтями 48 та 52 Закону України «Про захист економічної конкуренції», пунктами 3 і 11 Положення про територіальне відділення Антимонопольного комітету України, затвердженого розпорядженням Антимонопольного комітету України від 23 лютого 2001 року №32-р, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30 березня 2001 року за №291/5482 та пунктом 32 Правил розгляду заяв і справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції, затверджених розпорядженням Антимонопольного комітету України від 19 квітня 1994 року №5, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 6 травня 1994 року за №90/299 (у редакції розпорядження Антимонопольного комітету України від 29 червня 1998 року №169-р) (із змінами), адміністративна колегія Херсонського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України
ПОСТАНОВИЛА:
1. Визнати дії товариства з обмеженою відповідальністю «АВІА КОНСАЛТ» (ідентифікаційний код юридичної особи 40250202, місцезнаходження: вул. Івана Мазепи, буд.3, оф.174, м. Київ, 01010) у вигляді неподання інформації Херсонському обласному територіальному відділенню Антимонопольного комітету України на вимогу Голови Херсонського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 25.09.2018 № 71-02/880 у встановлений ним строк, порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченим пунктом 13 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції».
2. За порушення, зазначене у пункті 1 резолютивної частини цього рішення, накласти на товариство з обмеженою відповідальністю «АВІА КОНСАЛТ» (ідентифікаційний код юридичної особи 40250202) штраф у розмірі 1434 (одна тисяча чотириста тридцять чотири) гривень.
Відповідно до частин третьої, п’ятої та восьмої статті 56 Закону України «Про захист економічної конкуренції» особа, на яку накладено штраф за рішенням органу Антимонопольного комітету України, сплачує його у двомісячний строк з дня одержання рішення про накладення штрафу.
За кожен день прострочення сплати штрафу стягується пеня у розмірі півтора відсотка від суми штрафу.
Протягом п’яти днів з дня сплати штрафу суб’єкт господарювання зобов’язаний надіслати відповідно до Антимонопольного комітету України або його територіального відділення документи, що підтверджують сплату штрафу.
Відповідно до частини першої статті 60 Закону України «Про захист економічної конкуренції» заявник, відповідач, третя особа мають право оскаржити рішення органів Антимонопольного комітету України повністю або частково до господарського суду у двомісячний строк з дня одержання рішення. Цей строк не може бути відновлено.
Голова територіального відділення
Голова адміністративної колегії В. П. Василенко